Det er ikke så lenge siden jeg bestemte meg for alvor å gå inn for lavkarbodiett. Gleden er stor over å ha funnet noe som virkelig fungerer. Etter å ha lest rundt her inne skjønner jeg at jeg antagelig får i meg altfor lite vann.:( Skjønner noen drikker mer enn andre, men har det veldig mye å si for forbrenningen om man drikker 2 eller 4 liter pr dag f.eks?
Jeg har store problemer med å få i meg mye vann, men det er kanskje en vanesak..
Vekta står forøvrig helt stille nå, men stresser ikke mye med det. Har gått ned endel og mister ikke motet. Er vel bedre at man går sakte ned og holder seg der.
Oj opptil 5 liter ja.. Jeg klarer liksom ikke trøkke ned nok. Drikker vel knapt 2 liter om dagen i rent vann. Kaffe og te drikker jeg også, men regner med at det ikke teller:o. Så har jeg visst heller ingen selskapsblære, så det blir mye doflyging :rolleyes:. Vet at jeg har vært i ketose tidligere, men har nok ikke drukket mer av den grunn. Kanskje jeg bare må lære meg til det. Skal nok gå det og:D
Du skal ha i deg 2-3 liter væske i døgnet. Alt du drikker av kaffe, te, brus, vann, saft etc teller med. Selvfølgelig er rent vann det aller beste, men det betyr ikke at du skal tvinge i deg litervis med vann!:D
Også væske fra grønnsaker etc er med i dette tallet! Væske er væske!:ja:
Dette er diskutert på kryss og tvers her inne og man skal drikke når man er tørst, men det er ikke nødvendigvis vann og man ska ikke tvinge i seg mer enn man orker!:)
Takk Fungirl og Kitt for gode svar.. Ja da kan jeg kanskje senke skuldrene litt. Blir mer rolig på det om alt av væske teller puh..Hørte det skvulpet når jeg gikk nå:eek: Skjønner likevel viktigheten av vann, så jeg har som mål å greie mer vann om dagen og erstatte litt av kaffen med rent vann isteden.
Selv må jeg gjerne "sparke i gang" tørsten om morgenen med en halvliter vann, men når jeg har fått i meg dét, går resten av dagens vanninntak av seg selv, da blir jeg "riktig" tørst og får i meg sånn 2-3 liter, uten å tvinge i meg noe av det.
Det med å "sparke" tørsten i gang om morgenen fungerer faktisk for meg også. Jeg drikker nå alltid 2 glass vann mens jeg venter på morrakaffen, og kjenner at vanntørsten kommer av seg selv utover dagen nå :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.