< Tilbake til oversikten

Kan man ta alle ketolysetablettene samtidig?

Luca sa for siden:

Hei hå!

Fant mange tråder som tok for seg ketolysetablettene, men fant ingen som spesifikt handlet om det jeg lurer på.

Jeg går på ketolysekuren, og har kjøpt alle tablettene som blir anbefalt i boken. Men så har det seg slik at man skal ta disse tablettene på fire forskjellige tidspunkt på dagen (morgen, lunsj, middag, kvelds). Dagene mine er så vidt forskjellige at jeg ofte ikke er hjemme store deler av dagen, og å drasse med meg en pille her og en pille der klarer jeg rett og slett ikke å huske på.

Derfor lurer jeg på om noen vet om jeg kan hive i meg alle de 4 tablettene samtidig, eller om det er viktig at man skal ta en og en, fire ganger i døgnet. For meg blir det for mye å huske på :P

Gerd sa for siden:

Du bør ta de som angitt. 4 ganger utover dagen. Dette for at de noen hemmer opptaket av hverandre.

Jeg slet, som deg, men jeg kjøpte meg en dosettboks på apoteket til en hundrelapp. Der får du plass til 4 daglige doser, og for en hel uke.
Jeg har den i veska, og dermed er tablettene alltid med :ja:

Og skulle du glemme en og annen, så mener jeg man kan ta de med andre, det er bedre å få i seg noe enn ingenting :ja:

Helene M sa for siden:

Oh, det er fire? Vi spiser tre...

Vi tar Krom-Kalium til morgen og middag og Sink-Selen til lunsj. Hvilken mangler vi?

Rin sa for siden:

Magnesium til kvelds. :)

Helene M sa for siden:

Takk! :D Hva gjør den igjen? For vi føler oss bra og har ingen leggkramper eller skjelvinger.

Luca sa for siden:

Takk for tipset Gerd:) Jeg fikk helt sinnsykt med leggkramper etter 3 uker, så de magnesiumtablettene kom godt med! Men andre jeg kjenner som går på kuren har ikke merket noe til det. Så det er vel individuelt tipper jeg..

sigboh sa for siden:

Er nok veeldig individuelt ja. Jeg har aldr brukt noen av disse tablettene, eller kosttilskudd i det hele tatt og har ikke merket noe til leggkramer eller skjelvinger

LiMe sa for siden:

Magnesium er veldig bra for musklene, dessuten mot hjerteklapp som noen blir plaget av. Virker bortimot avslappene, og gir ihvertfall meg bedre nattesøvn.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.