Har laget vaflene som står på ketolyse boksen lenge, i dag laget jeg min egen variant, den ble god ja:DDette blir 72 vafler:
2 bokser skinkeost(400 gr tils.)
12 egg
7-8 gr splenda
100 gr spielberger sojamehl
200 gr soyaprotein-ketolyse
500 gr soyamelk
100 gr fløte
8 dråper vanilje essens
6 ss olje
6ts bakepulver
600 gr cottage cheese
100 gr rømme
Ble gode og tykke.
24,1 karbo i hele greia, etter hva jeg kan forstå;)
Hahaha:DVi fryser ned, bruker til matpakker til jobb,når det ikke er mikrobølgeovn i nærheten, som brødmat på hotell frokoster, matpakke på byturer etc;)
Lurte litt på det, jeg også, men det er jo bare å velge naturell ost, da! Eller droppe splenda og vanilje, så blir det skikkelige brød- vafler i stede for!:)
Skinkeosten er 0 karbo i (x-tra)og jeg synes det er greit med litt søtt i, så de kan brukes til alt- servere i selskap + alt det andre jegt har nevnt. Men for all del, dere kutter ut og legger til akkurat det dere vil, ville bare dele denne, fordi vi her i huset var veldig fornøyde med disse vaflene:)Men smaken er som baken.
Alt i orden :)Lært av min mor at det meste går ann å ha i vafler(hun er helt vanvittig mht hva hun har oppi)og så langt har hun hatt rett i det:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.