< Tilbake til oversikten

Hvor mye mer klarer jeg?

SuperMamma sa for siden:

Jeg må si jeg er overrasket over hvor effektivt denne dietten er!
Jeg startet 1.jan på 81,4 kg og satte målet mitt til 68 kg. Tenkte at det var litt hårete og at jeg egentlig skulle være fornøyd om jeg kom meg ned 5-6 kg..
Nå i dag er jeg nede på 70,9 og jeg er så stolt! det er bare snaue 3 kg igjen til målet og det skal jeg klare.

Men så har jeg begynt å lure litt på å flytte lista. 65 eller aller helst 63 hadde vært fint det! Da er jeg tilbake til bryllupsvekten jeg hadde for 8 år siden..
Men er det mulig? Siden det er en vektregulernde diett er jeg usikke rpå om den kan hjelpe meg så langt ned? Jeg er 170 cm høy. Og i to dager har jeg nå hatt normal BMI. jippi!

Skal jeg flytte målet til 63 kg? Om det er realistisk at jeg kommer dit flytter jeg gjerne målet. Men et urealistisk mål er ikke særlig motivernede... så da lurer jeg på og heller sette en dato? Feks. 1.juni, og det jeg da har klart på 5 mnd får være bra.

Hva tenker dere som har vært i gamet litt lenger enn meg?

frifuggel sa for siden:

Kjempeflink du har vært!! :D

Er vanskelig å svare på det du spør om. Når maten er vektregulerende, så er det fordi man gjerne legger seg der kroppen "mener" vekta skal ligge, ut fra en teori om at vi alle har en "perfekt vekt", tilpasset kroppstype og hvordan vi lever (aktive, passive, etc). Da blir det vanskelig å forutse hvor din kropp vil legge seg mht vekt.. Tror nok den vekta vil ligge lavere enn den du har nå, siden du enda går greitt ned, men hvor lavt, se det vet jeg ikke..

Gerd sa for siden:

Gratulerer :heia:

Ja, kroppen er flink å regulere seg selv. Og selv om den da ikke går ned i vekttall, så skjer det ting likevel.
Jeg opplevde sjøl at vekta ikke rikka seg på et år(vedlikehold), men magen minka 4 cm likevel :D

Gracella sa for siden:

Jeg har alltid trodd at det fra naturens side er ønskelig å ha en fettbuffer på kroppen i tilfelle dårlige tider. Det er ikke forenelig med dagens slanke/tynne idealer og dermed har jeg tenkt at LCHF tar meg til "slank-pluss-litt-ish" :).
Og så langt ser det ut til å stemme, he, he.

Til trådstarter: det er bare å fortsette med kostholdet hvis du trives med det. Vekten vil nok regulere seg og det er ingen vits i å stresse med å "skulle" komme ned på en bestemt vekt.
Husk at vekt er bare et tall! ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.