< Tilbake til oversikten

Forslag til dagsmeny?

misstoril sa for siden:

Hei. Skrev under marsstartere at jeg ikke spiser kjøtt og fisk og sliter med hva jeg skal spise... kan noen foreslå et eks på dagsmeny slik jeg kommer i ketose?

Tenkt litt selv, men synes vanskelig.

Frokost: Ett egg og tomater
Lunch: Salat
Middag: Salat
Kvelds: Yoghurt, men hva slags?
Og hva slags frukt i mellom, eller kan man ikke det?

Takker om noen kan hjelpe meg på vei :) Og ca hvor lang tid tar det før man kommer i ketose?

Yonah sa for siden:

Skal godt gjøres om du kommer i ketose om du spiser frukt, det er sukker i skall om man setter det litt på spissen.

Et egg er ALT for lite til et måltid! Få i deg rundt 1g protein pr kg kroppsvekt, og mere fett i gram enn protein. Protein til ALLE måltider. Spis ikke bare salat.

Spis rent kjøtt, fisk, fugl, egg, cottage cheese, ikke ferdigkjøpte kjøttkaker og pølser.

Og les deg opp til kunnskap, du kan tydeligvis ikke noe og trenger kunnskap, gå gjenre på biblioteket og lån boka til Torkil Andersen:slank med ketolysekuren eller kjøp den.

Les også denne tråden: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Charlott sa for siden:

Tror vel ikke hun spiste kjøtt og fisk og at det er derfor hun syntes det var vanskelig å finne riktig mat ;)

arnakristin sa for siden:

Hei,
I og med at det ikke er så mange vegetarianere her inne så har jeg lagt inn det meste av de linkene jeg har funnet som svar til eg i Mars-startere tråden, håper du finner litt inspirasjon til vegetar-lavkarbo der. forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31880
Som imse sier så er frukt ikke akturlt dersom du skal spise ketogent. De aller, aller fleste kommer i ketose i løpet av 2-3 dager. Dersom du tester med stix så skal du teste om kvelden minst 2 timer etter siste måltid. Når det gjelder yogurth så er det mange som spiser Tyrkisk yoghurt da den innholder mindre kh en mange andre merker.

misstoril sa for siden:

ja takk :) det er derfor jeg synes det er vanskelig! Spes å få i meg nok proteiner. Og fett. Og har veldig vanskelig for å kutte ut frukt :/ Men skjønner jo jeg må det da! Tenkte å bake dette proteinbrødet da... er vel en del fett i det og.

Yonah sa for siden:

Nøyaktig hva kan du spise? Kan du spise egg? Cottage cheese? Fugl? Dette er gode proteinkilder...

lifejack sa for siden:

Bruk avokado for alt det er verdt (det er jo til og med en frukt);) F.eks. kan du lage en blandet salat med egg, avokado og rikelig med olivenolje eller annet fett. Bruk generelt mye fett som smør, cocosa (kokosfett) og olivenolje. Men virker som du kan ha nytte av å lese deg litt opp på ketogent kosthold, ja! Lykke til:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.