< Tilbake til oversikten

Ketolisisme!

fjordtroll sa for siden:

Hei alle Ketolikker!
Jeg er, som nick-navnet tilsier, en svoren kEtolikk, og er sterk i troen!
Dette etter å ha lest hundrevis av innlegg her i forumet , samt en del litteratur, bl.a. Skaldeman og Torkils historier.
For meg er deres teorier (og praksis) fullkomment logisk.; jeg er født til å spise kjøtt og fett med et innslag av grønnsaker, gjerne med sesongbetonte variasjoner med karbohydrater som for eksempel bær.
Jeg føler meg i knallform etter noen uker med lavkarbo, og mye fett,- middagshvilen husker jeg ikke grunnen til, det er som om snøen er blitt lettere når jeg rydder den unna, jeg sover en time lengre om morgenen, jeg klarer ikke å la være å gå kveldstur(enregi som må ut), humøret er preget av at jeg har sett lyset og funnet min sanne og rette tro. Denne kEtolosismen er mitt lys og veileder. Men nå ønsker jeg nemlig ikke å bli svak i troen-jeg spør derfor dere fantastiske menighets-medlemmer om å gå meg i rette; hva gjør jeg galt? Jeg går ikke ned i vekt eller magemål(har kjøpt hulltang for å få beltet LENGRE!
Har jeg hatt svake øyeblikk og tvilt på vår herre ketosisismus?? Nei, jeg har holdt karbo-satan unna, spiser fett, proteiner og karbo i en fullkommen blanding i henhold til bibelen vår, og ketostikkiussene er stadig både rosa og lilla..
Jada, jeg vet at religionen vår forbyr, enkelte som er svake i troen, både fløte, rømme, kaffe, cola ligth, alkohol og andre vederstyggeligheter, men hva med oss som lydig går den rette vei i forhold til Herrens bud, og gjør som Han har befalt oss?
Anyone??

arnakristin sa for siden:

Hei,
Dersom du ønsker kommentarer på kostholdet ditt så legg ut hva du normalt spiser og hvor mye du spiser og ikke minst drikker.
Husk at ketose ikke er ensbetydende med vekttap. Noen må spise litt mindre og andre må spise litt mer kh, i forhold til normalen, for å gå ned i vekt. Dersom du har hatt en god progresjon i vekttapet de første ukene så er det ikke unormalt at det stopper opp litt, kroppen trenger en tenkepause, he, he…
Den vanligste nybegynner feilen er for lite vann og for lite fett.
For de fleste av oss på ketogent kosthold så er rømme og fløte ikke i kategorien vederstyggeligheter, snarere tvert i mot.
Vi snakker ikke om vektplatå før vekta har stått bom stille i minst fire uker og først da er det tid for å begynner å sjekke ut eventuelle partystoppere.
De vanligste er: tomater, nøtter, erstatningsprodukter, søtningsmidler, meieriprodukter foruten smør; andre faktorer, stress, sykdom, medisiner.
Vedrørende stiksen, utslag er utslag, man snakker ikke om grader av ketose, den mørkeste fargen kan derimot være en indikasjon på at man får i seg for lite vann. For mest korrekt resultat skal testen tas på kvelden minst to timer etter siste måltid.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.