< Tilbake til oversikten

Valnøtter

Gus sa for siden:

Jeg sitter her med to bokser med valnøtter fra samme merket.
Harlem FOOD AS

og de har veldig forskjellig innhold ser jeg :eek:

den største på 200g sier at det er 13,7 karbo av dette 2,6 sukkerarter per 100g

den andre på 100 gram sier at det er7,0 karbo av dette 2,6 sukkerarter per 100gram

merkelig??

Gus sa for siden:

protein, fiber og natrium er det samme på begge to

arnakristin sa for siden:

Hei,
Har opplevd det tidligere at samme vare i forskjellige forpakninger har forskjellig næringsinnhold, så her er det bare å sende en klage til produsenten.
Dersom du er usikker på næringsinnholdet i ulike varer så kan du slå opp på Matvareguiden

Gus sa for siden:

men jeg leste i en annen tråd at matvareguiden tuller på dette med valnøtter også.

arnakristin sa for siden:

Hei,
HAr ikke helt oversikten over valnøtter, har valgt de bort da jeg synes det blir litt mye kh når jeg spiser ketogent. Jeg spiser heller paranøtter og en sjelden gang pecan nøtter. Mange av oss på ketolyse og andre ketogene dietter bruker tommelfinger regelen om å ikke spise matvarer/ingredienser som inneholder mer enn 5 kh pr 100 g.
Ellers så mener jeg å huske at matvareguiden ikke er av de aller verste med tanke på feil, diett.no derimot har en god del feilopplysninger.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.