Etter råd fra andre her inne prøver jeg nå å kutte ut melkeprod. i tillegg. Føler at jeg sitter igjen med litt lite å velge mellom altså selv om jeg forsøker å fokusere på det jeg KAN spise, og ikke det jeg IKKE KAN.
Men fløten og osten var en av mine fettkilder.. Og nå er jeg redd for at fettmengden blir for liten og proteinmengden for stor.
Spiser mye kjøtt og salat.. Bruker olje over salaten og steker kjøttet godt i smør/olje. Pensler gjerne kjøttet med olje også.
Noen tips til hvordan jeg kan øke på fettinntaket?
Leste om en som drakk 5 eggeglass med en eller annen form for olje tror jeg:eek:
He he. Jeg har det på samme måte. Hva med fisk ? Jeg spiser masse laks. Min vekt sto stille i ca 5 uker. Etter at jeg kuttet ut ost har den nå begynt å bevege seg riktig vei :) Det løsner nok sikkert snart for deg også
Håper det:)
Er jo nesten demotiverende å se alle som oser ned, og her kommer jeg lompende etter..:rolleyes:
Men snakk om ost, kutta du fetaost også?
Spiser en del fisk, men skal pøse på med laks:)
Ja jeg har kuttet ut all ost. Fint med røkelaks også. Den bruker jeg til frokost sammen med omelett. Skjønner at du er frustrert men det er fint om du klarer å la være å tenke for mye på vekta for de erfarne her inne sier at hvis man stresser mye over vekta så kan det også være en partystopper. Trener du noe forresten bortsett fra rockingen :)
Trener gjør jeg også. Rockeringer fungerer dårlig, men har Bailine ca 2 ganger i uka, og er nå begynt på nytt treningsstudio. Skal være der 3-4 ganger i uka. Hvis ikke går jeg tur hver dag og jogger litt innimellom. Går også på ski når det passer..
Passer på så jeg ikke trener for mye da:cool:
Du da?
Lasta ned en zumba-dvd her om dagen. Men DET funka dårlig det:) Var mest lattermusklene som ble aktivisert:D
Har ikke hatt energi før nå. En ting er hverdagsting, der bobler jeg over av energi. Men straks det ble snakk om intervalltrening eller bruke kroppen større, så ble føttene til bly! Nå derimot er det bedre.
Men lurer på om jeg må øke KH inntaket litt også.. Ble litt paff da jeg regna ut og lå under 10 g...:o
At det ikke kan være en og samme oppskrift for alle!!!!!:mad:
Du kan bruke cocosa og smør. Smør er nesten bare melkefett og ingen partystopper slik som fløta og rømmen. Med smør kan du lage bearnaise og det jo kjempegodt på feks løvstek.
Ja da hadde alt vært så mye lettere for oss nybegynnere ;) Hvis du skal øke karbene ville jeg ha spist mer grønnsaker men nå er vel ikke jeg den rette til å fortelle folk hva de bør og ikke bør spise :)
Ja det var det jeg også tenkte. Men jeg lagde veldig ofte blomkål og brokkoli i ovnen med fløte og masse ost.. savn
Smøradamper du grønnsaker og hvordan gjør du evt. det??
Nei, jeg steker i smør, det gir så god smak. Hadde blitt dyrt å steke i cocsa til over 100kr for et glass når smør koster 23-25kr for samme mengde;) Jeg bruker extra virgin cocosa i kaffen, til sjokoaldekonfekt( cocosa, kakaopulver og søtning) og kanskje i smoothie..
Hvis du vil steke i cocosa så stek det i den som er ment for steking. Tror den andre som er virgin, er slik at den mister mange av sine gode egenskaper ved høy temperatur.
Avocado er en god fettkilde :-)
Og hvis du skal bruke en del smør fremover så vil jeg tipse om å smaksette smøret; pesille, presset hvitløk, chili m.m. Bland den inn når smøret er mykt.
Ja det var det da , var vel andre uken. Har ikke mange kilo som skal av så det er greit nok at det tar litt tid.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.