< Tilbake til oversikten

Atkins produktene

Therese74 sa for siden:

Var å kjøpte 3 forskjellige Atkins produkter i går.
Advantage decadence bar, Endulge wafer crisp og Endulge milk chocolate bar. Blir spennende å prøve disse.
Men er litt usikker på dette med karbohydratene.
Kan noen forklare meg hvorfor det står net carb 2 g på framsiden og på baksiden
karbohydrater 18,4 g per 60 g?
Hva menes med sukkerarter og sukkeralkoholer?
Hvor mange karbo er det egentlig i den Advantage bar'en?? hehe. Eg er ikke inne på åssen man regner ut dette med karbo tydligvis :rolleyes:
[color=#008080][/color]
Hmmmm....håper på svar av dere som er inne på dette :D
sukket ikke oppgitt eg nei...neiiiida!!! hehe
[color=teal][/color]
[color=magenta][/color]

Iset sa for siden:

For å finne ut hvor mange karber det er i Atkins-produktene er det bare å lese på FORSIDEN inni den røde greia. :) Det er 2 net-carbs i advantagebarene, iallefall Decadence.
NET-CARBS er karbohydratene minus sukkeralkoholer og evt fiber. Sukkeralkoholer telles ikke med siden de ikke har noen påvirkning på blodsukkeret/ikke blir tatt opp i kroppen eller hva det er.

Iallefall, bare se på forsiden inni den røde rundingen, der står karboinnholdet, da det er net-carbs. :)

elian sa for siden:

Sukkeralkoholene/sukkerartene er karbohydrater som IKKE påvirker blodsukkeret, derfor skal du trekke fra det. Da blir det bare igjen 2gr, som det står på fremsiden av papiret! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.