< Tilbake til oversikten

Spis deg slank

tattoogl sa for siden:

Hvordan går det med dere andre her i påsken?? Ble plutselig så stille....
Håper det bare er fordi dere sitter med familien på hytta og spiller ludo :p
Jeg har en liten utfordring neste uke.. På torsdag kommer min mor på besøk, hun skal ha med seg meg og datteren min på shopping og spandere.. Og selvfølgelig blir det noe mat-- Og da tenker jeg: Skal jeg bare droppe middag og ettermiddagsmåltidet og spise noe av rent kjøtt og salat og ta med meg en atkinsbar?? Og tirsdagen etter skal jeg på kurs på et hotel. Forrige gang jeg var der var det stor lunsjbuffè, så da tenkte jeg og gjøre det samme som på shopping: Spise fisk/kjøtt/kylling + grønnsaker..
Hva tror dere? Har ikke lyst til å avbryte nå, og har bestilt 2 uker til med mat, så det blir 4 uker totalt.

Takker for svar og ideer..

Mona_K sa for siden:

Det høres helt kjempebra ut
så lenge du spiser laav karbo og passer på at du ikke kommer over de 20-26 som de har på spis deg slank går det helt bra =) been there done that ;)

Mona_K sa for siden:

ups skrive feil=) "lavkarbo":D

sunroad sa for siden:

Hørtes fornuftig ut tattoogl:), sånn kan du fint gjøre det:), jeg har spis deg slank på dagen,kjøtt og grønnsaker til middag:) og påske godt på kvelden:o jeg har trent nesten hver dag:D, men kjenner at jeg har litt mer vann i kroppen:o, siste dagen i dag med kos nå er det pån igjen i morgen og da forsvinner nok det overflødige vannet også

Pocahonta sa for siden:

Joda, går fint med meg i påska. Jeg går snart inn i min 7. dag, og har ikke skeia ut noe. Hardt i disse tider, men var en grunn til at jeg starta rett før påske og ikke etter. Da hadde det blitt enda noen marsipan-kilo og få bort :rolleyes: Så jeg har vært hard, og syns nå det går tålelig greit.

Men-må hver dag og flere ganger pr dag ta valg om ikke å avvike fra dietten..
SO FAR- SO GOOD :D

Mona_K sa for siden:

Påske godt ? som i godteri ? da hadde jeg andbefalt å vente med dietten til du var mer motivert.. Jeg personlig syns det er sløsing med penger å kjøpe en så dyr diett for å spise godter:) sier det ikke for å være slem syntes bare det hørtes rart ut .. da hadde jeg heller laget min egen lavkarbo utenom til du var klar for å følge den dietten, spare litt penger.
Har du klart å holde deg i ketose ?

sunroad sa for siden:

Du har helt rett, jeg har spist lavkarbo, motivert er jeg:)jaaaa jeg har spist påskegodt!!!!helt frivillig!!!men i dag er det diett igjen....har nok ikke vært i ketose så bruker nok noen dager på å komme dit igjen, men jeg trengte den utskeielsen:)har overhodet ikke dårlig samvittighet MEN kjenner ubehag av å ha sukker i kroppen så nå er det spis deg slank et par uker til. Skal på spis deg slank kurset på tirsdag, det er jeg spent på....
Ja mulig du synes det høes rart ut og det skal du få lov til, men det er mine penger hehe

Mona_K sa for siden:

helt sant =) bra svar! Var ikke meninga å legge nesa mi i andres saker.. hadde nok bare ikke heelt dagen i går å det bekager jeg =)

Maya77 sa for siden:

Hei hei. Nå har jeg holdt på med Spis deg slank i 3 uker. Har ikke sprukket en eneste gang. STOLT :) Synes det er veldig lett å holde seg unna godteri og brus. Har fram til nå tatt av 7kg. Har bestilt mat for nye 14 dager. Jeg bobbler av glede og har en hel masse energi.

Ha en fortreffelig fin dag folkens :)

tattoogl sa for siden:

Kjempebra!!!
Trener du noe utenom? Evt. hva.. Hvor mange måltider har du valgt pr dag?
Har du stillesittende, stående, gående jobb???

tattoogl sa for siden:

Så et eldre innlegg fra deg, og må svare på den..
Jeg gikk ned 3 kg første uka. Nå har det gått 3 dager i uke 2 og kun 100 g vektnedgang.. som du sier er det ganske demotiverende! Men ser jo av det nyere innlegget ditt at kiloene begynte å trille av igjen.. Hvor lang tid tok det før ting startet igjen?? Jeg hører at det kan ta 14 dager til 1 måned til full fettforbrenning begynner..

sunroad sa for siden:

Så flott nedgang du har hatt maya77!! det må jeg si er utrolig bra !!:D!gratulerer med det, klart du føler deg vel:)

sunroad sa for siden:

Mona K: alle dager er slett ikke like bra.....humøret kan være litt opp og ned og det er lov....:)i går var jeg på diett igjen kjente litt på søtsuget i går ja, men nå skal jeg ned de siste kiloene:)

Mona_K sa for siden:

syns dere er flinke jeg =)

tattoogl sa for siden:

14 nye dager med mat er hentet :D

sunroad sa for siden:

var på spis deg slank kurset i dag:)

tattoogl sa for siden:

Hvordan var det? Lærte du noe som ikke står i boka??

sunroad sa for siden:

lært ikke noe nytt, alt står her i forumet og i boka:)var greit kurs men visste stort sett det meste fra før:)

Pocahonta sa for siden:

Vet dere om man får kjøpt de Atkins Crispy Milk Chocolate barene i butikk?

Mona_K sa for siden:

du får kjøpt de på spis deg slank senteret. Du kan også bestille de samtidig som du bestiller mat hos de. De har vel3-4 forskjellige typer men også de jeg tror du menercrispy milk sjokolade jo det har de;) den jeg har her
;)

Pocahonta sa for siden:

Ja jeg har kjøpt de gjennom spisdegslank, men bare lurte på om man også får kjøpt de i løssalg ;)
De er utrolig gode syns jeg, mmmm :rolleyes:

Mona_K sa for siden:

Det vet jeg ikke har ihvertfall hjemt seg godt vis de har. Hmm lurer på om jeg ikke så det på sunnkost på metrosenteret, men er ikke heeelt sikker

Karissima sa for siden:

Tror du bare får dem hos spisdegslank.

sunroad sa for siden:

Jeg har bare sett de andre Atkins barene i butikkene....Crispy milk chocolate er utrolig god:)

Maya77 sa for siden:

Tattoogl: Jeg sto stille nesten hele uke 2, men etter det så har det rast av. Har holdt på siden 13.mars nå. Vekta viste minus 7,7kg i dag tidlig :)
Jeg trener 3 ganger i uka, da helst tredemølle. Har hatt mat for en passiv bruker til nå, men skal hente for 2 uker til en aktiv bruker nå på fredag.
Ikke nok med at så mange kilo er borte, men fikk på meg ei bukse i 2str mindre også :) :)

Livet er herlig :) :) :)

Pocahonta sa for siden:

Så flink du er Maya77, gratulerer med fantastisk resultat :heia:

Jeg er på den 10. dagen idag, og her er det minus 2 kg nå.
Fornøyd med det :rolleyes:

sunroad sa for siden:

Nå veier jeg det samme som før påske, mistet en del dager med nedgang fordi jeg "koste" meg et par dager i påsken.:confused:
Samler mye vann på kort tid men nå er det borte igjen. Er nede på 82,4 kg igjen.:)Så nå er det 2 uker igjen med spis deg slank:Djeg skal ned til 79 kg....regner med at dette kan ta litt tid fordi jeg vet at jeg er på en vekt terskel:omen nå er jeg godt i gang igjen:)

Maya77 sa for siden:

Takk Pocahonta :) Sliter med motivasjonen akkurat nå. Skikkelig dårlig form gitt. Fikk forbud fra legen om å trene i dag :( Skal hente ny 2 ukers forsyning i kveld. Håper å bli frisk i en fei, så motivasjonen kommer tilbake.

God helg :)

sunroad sa for siden:

Nå er jeg godt i gang med spis deg slank igjen, men jeg går ikke:( ned på dette kosholdet gikk ned 3,5 kg de første ti dagene:) (som da er kun vann)og der står jeg på stedet hvil,(hadde en liten sprekk i påsken):omen har fulgt alt til punkt og prikke etter det;) så jeg har bestemt meg for å spise maten jeg har igjen ,ca 10 dager:rolleyes: og så går jeg over på Fedon Lindberg mat, var det jeg gikk på før og hadde det kjempe fint. På Spis deg slank kostholdet har jeg alt for mange cravings.....:confused: Litt rart for jeg trodde det ville være motsatt, men i følge Foseid så vil man bruke flere mndr på å bli kvitt suget:o.....ja jeg har i allefall ingen planer om å vente så lenge på dette kosholdet. Men når det er sagt det eneste jeg vil fortsette med er brødet det er fantastisk godt og inneholder bare to karber pr skive.:)

tattoogl sa for siden:

Det sies at man kan staa stille i vekt i 3 uker... Saa ha taalmodighet. Staar stille selv, saa jeg vet hvordan det er.. Men vi klarer dette

sunroad sa for siden:

Ja du har sikkert rett, er utålmodig, men jeg spiser ferdig det jeg har nå uansett:)

sunroad sa for siden:

Endelig nå er alle cravings borte:)....har hatt vondt i hodet og vært kvalm noen dager:( ,men nå har det endelig sluppet taket:pså jeg er sikkert i ketose.....er litt mer behagelig å være her....skal egentlig på jentefest på lørdag men jeg tror jeg lar være å gå orker ikke å komme ut av ketose igjen, er skikkelig ubehagelig å komme inn igjen

sunroad sa for siden:

Jeg er en utålmodig person men jeg har vært standhaftig og jammen har jeg gått ned 1,4 kg til så nå er det 4,6 kg ned tilsammen...uhuuu:)2 kg til så er jeg i mål vil veie 79 kg... er fortsatt ingen sylfide men er absolutt trivselsvekt:)etterpå begynner jobben med å stabilisere og holde vekten.....:)skal i et bryllupp og to konfirmasjoner i mai.....

sunroad sa for siden:

Her var det ikke mye liv om dagen!!!! har alle gitt opp?

tattoogl sa for siden:

Neida, har ikke gitt opp;) Jeg er uten data... sitter på jobb og sniktitter her inne.
Jeg har gått opp 1/2 kg og der står jeg den siste uka.. Ingen utskeielser..:mad:
MEN... gir ikke opp!!!

Pocahonta sa for siden:

Heisann :)

Har nå kommet meg gjennom 3 uker og er kvitt 3 kg.
Deilig det!
Ser ganske bra forskjell på kroppen, og jeans som det ikke var snakk om å få igjen brukte jeg i helga- følte meg så bra :D

Rart hvordan 3 kg kan utgjøre såpass stor forskjell, både på klær og humør.

Tenker endel på hvor lenge jeg skal gå på denne dietten, og hva jeg skal spise etterpå. Vil ikke gå opp igjen!! Gikk på eurodiett i sommer, minus 13 kg på 2,5 mnd, men opp igjen 10 da jeg gikk i fella og spiste vanlig mat igjen etterpå.
Noen sverger til Fedon Lindberg etterpå, hva med dere andre?

sunroad sa for siden:

Hva man vil bruke etterpå er opp til hver enkelt men å begynne å spise masse karber og den type mat som man legger på seg av i utgangspunktet er jo ikke lurt....:(men jeg vet hvor lett det er å gå i den fella:)
Jeg skal begynne på Fedon mat etterpå, har brukt det før og det funker bra for meg, men jeg skal ikke spise ikke pasta, poteter ris og vanlig brød, men det er lov i moderate mengder.:D

Yonah sa for siden:

Da har jeg tatt en råsjans og bestilt mat for en uke..Fordi vi skal på Riksen neste uke med Dokka vår og de klarer ikke å fikse skikkelig mat( jeg gidder bare ikke å mase på de og prøve å forklare hva jeg kan spise).
Så da får jeg håpe at jeg klarer å stable mat for 3 dager i kjøleskapet på hotellrommet. Mye av det kommer jo til å være frossen og da, så maten for tirsdag kan være i romtemperatur noen timer mens de tiner. Tar med meg en kladd smør( fordi det er ALT for lite fett på maten), og litt ost mm for å fylle opp proteinkvota.. Rettene inneholder så lite protein at det er tragisk.. Ofte ikke mere enn 10g pr porsjon, og det er jo 1/2 av mitt behov( 80-100g omdagen for å vedlikeholde musklene)..

Si at grøten, omelettene, lasagne, biffsnadder, kylling i karri, orientalsk kylling og pizzabolle smaker ok.. Og jukseriskrem o.l.l

sunroad sa for siden:

Av de tingene du listet opp der så liker jeg jukseriskrem,biffsnadder og lasagne.Det andre liker ikke jeg med alt det der er jo en smaksak.
Ja selvfølgelig må man fylle opp med proteiner!!!det har jeg gjort hele veien.
Lager egen lavkarbomiddag jeg nå og spiser dietten ellers.....
Lykke til:)

dontomazo sa for siden:

Hei
Jeg har også bestillt spis deg slank kuren, hadde aldrig hørt om dem, men en kompis ringte å sa att kona hadde tatt av 7 cm rundt livet på like mange dager, så da begynnte jeg sjekke.
Er egentlig ikke bekymmra over om det er for lite mat, da mitt kost hold idag er helt på tryne, spiser 1 gang om dagen, men det jeg i etter tid har lest meg till er muskelsvinnet som skjer i ketose diet med for lite proteiner og fett.
Altså, jeg trenger gå ned mye i vekt, helst 40-50 kilo, men gå å bekymmre meg om tap av muskler ved siden av fett er jo nedtur.
Kan dette justeres på noen måte i kuren ? smør på brødet, proteinshake eller pålegg av noe slag? Altså hva kan jeg spise enten med eller ved siden av for å ikke få feil effekt.
Noen erfaringer om dete ? Vill jo ikke ødelegge kuren om den er ment å fungere på kun 1 måte, må jo gi den en sjanse hvert fall.

Uansett kommer med resultat osv de neste 14 dagene.
Jeg går på den passive, det vill si den mest radikale varianten og jeg kommer enten sykkle, gå eller trene på noen måte 3ggr 1 time i uken.
Funker dette, så blir det stående ovationer.

Ill keep u posted

sunroad sa for siden:

Du mister ikke muskler i ketose men fett!!!:)du må tilføre ekstra proteiner på dette kostholdet,du kan bruke, ost, egg og skinke feks. fine protein kilder. Cottage cheese med en dæsj av lavkarbosyltetøyet til spis deg slank er også fin protein kilde:)
Lykke til:D

Yonah sa for siden:

Spis deg slank markedsfører seg ikke med at man må tilføre noe ekstra, de sier maten er komplett slik den er. Det reagerer jeg på, for mat til en med bmi på 28 og en på 50 kan ikke gi nok næring til eller for mye til en av de( helt klart det første).
Og spiser man ikke nok protein, så spiser kroppen av både fett og muskelmasse.

sunroad sa for siden:

Må tilføre pålegg!!!protein!!!

Yonah sa for siden:

Ja, det skjønner jo jeg og, men poenget er at spisedegslank sier at man ikke trenger og driver med villedning.

sunroad sa for siden:

Ja er med på den....men de burde absolutt hatt litt mer veiledning!! Det er mye å lure på, nå står det mye på nettsidene, men alikevel ...
Jeg var på det kurset de har og ble litt klokere der

Yonah sa for siden:

Ja, jeg har jo kun lest det som står på nettsidene deres. Og hadde jeg vært helt ny på ketogen kost, kunne jeg jo trodd at man MÅ spise lite fett og så mye kaloriunderskudd.Men jeg liker konseptet deres, bare litt dyrt for en vanlig familieøkonomi. Men hadde jeg vært alene kunne jeg nok vært typen som kunnet finne på å ha noen av deres retter i fryseren.
Nå tar jeg med meg den maten på riksen og fyller på med smør og cottage cheese på grøt, pannekaker mm.

sunroad sa for siden:

Lykke til på sykehuset Imse:)
han sier at fett ikke er skadelig og at vi må spise det men ikke så mye når man skal ned i vekt. MEN jeg MÅ ha mere fett-proteiner ellers så er jeg mye sulten. Jeg er enig i mye av det han sier men slett ikke alt, det er mange kloke folk på dette forumet som vet og har prøvd mye forskjellig lavkarbo, så lurt å høre litt på de og.
Jeg liker nok best Fedon sitt kosthold og har prøvd det før, men jeg bruker ikke fruktose! men det er vel sånn det er at noe liker man, noe ikke, og noe funker, og funker ikke. Ketolyse høres supert ut men så mye fett orker jeg ikke , men tenker at det metter mer.:)

Yonah sa for siden:

Å, herlighet, jeg smakte på en belgisk fløtevaffel.. Må jo prøve om maten er spiselig;) Og den smakte helt som belgisk vaffel! Åt den med cottage cheese på da såklart;) Farlig godt, nesten så man får lyst til å bare krysse av for belgisk vaffel på frokost, lunsj, middag og kvelds og fylle fryseren med de..

sunroad sa for siden:

hehe...ja den er kjempegod...jeg har bestilt masse av de for å ha når man har lyst på noe godt....:)smoothiene er også kjempe gode, alle tre smakene :)

tattoogl sa for siden:

Nå er jeg ferdig med 4 uker med Spis deg slank. Og for neste periode har jeg bare bestilt smoothies, pizzatoast og muffins, formkake og cappucinokrem.
Jeg har tenkt å spise toast til frokost, lage lunsj selv, smoothie til mellommåltid på jobb, lage middag selv og muffins/kake/krem til kvelds..
:D:D:D

Blir litt mer fett og proteiner til lunsj og middag enn på Spis deg slank ihvertfall... Så får vi se..:p

Yonah sa for siden:

Noen som har epostadressen til spis deg slank? [email][email protected][/email] funker IKKE.. VIl bare sende de litt kritikk for at ALL maten deres er søtet..

sunroad sa for siden:

Det var den adressen jeg brukte når jeg klaget på noen varer jeg hadde fått feil engang.....

Yonah sa for siden:

Problemet er visst på vår nettleverandør.. Vi får ikke sendt mail noen av oss her.. Så da får vi fikse det når vi friskner til.

Nå har jeg spist pizzaomelett, biffsnadder, pannekake med epler og mandler, pizzabolle, frokostgrøt( tilsatte en klikk smør og 3ss cottage cheese) og bringebærkrem med nøttemix. Alt var godt, men bar såklart preg av å være mikro/opptint frossenmat.
Biffsnadderet var godt, men den var tilsatt bønner og ananas og det må jeg plukke ut, det hjelper ikke med lavt karboinnhold totalt her, det er for heftig for blodsukkeret. Så måltidet ble jo mikroskopisk( greit nok når man ikke har matlyst etter en runde med omgangssjuke).
Pizzabollen var kjempegod! Anbefales:D
Pizzaomeletten likeså, veldig god!
Karboinnholdet på bringebærkremen var helt på jordet, både nettsidene og etiketten angir 0.0g karber.. Nøtter og granateple er IKKE karbofritt, heller motsatt.
Innholdet av søtning er for meg helt uforståelig, biffsnadderet var på tilsammen 125g og inneholdt 5g søtning(sukrin), det er temmelig MYE. Og det har ikke noe der å gjøre, med mindre man liker "sukrintunge".

Jeg skjønner at folk slenger seg på dette opplegget, men jeg skjønner også hvorfor folk gir opp, ikke bare pga ekstremt små porsjoner og dyr mat( det ER dyrt sett i forhold til all maten jeg lager selv til samme pris), men pga søtsmaken som preger all maten!

sunroad sa for siden:

Fikk en mail fra de om at det er trykkfeil på etikettene ang karbo innhold...var visst noe feil med etikkettmaskinen.
Ja det er synd de bruker mye søtstoff i maten, veldig dumt.
Jeg liker IKKE pizzabolle og pizza omelett....jeg brakk meg av det, men smaken er forskjellig

Yonah sa for siden:

Ja, men det er jo feil på nettsidene også, ikke bare maskina deres;)

dontomazo sa for siden:

tirsdag morgen til mandag morgen 141.7 ned til 135.8 = 5.9kilo/6dager
Ketogen startdiett ekstrem - For deg som er passiv (14 dagers meny - 56 måltider) [size=2][/size]

følg slaviskt, drikk kunn vann, grønn te og light brus.
Pålegg: kalkun, skinke, leverpostei, ribberull ( alle mellom 1-1.5g karbo per 100gram) vill du kan du bruke litt smør, jeg tar det annen hver dag.
Inta C-Vitamin for å drive ut vann av kroppen, bruk pulver form og ta mellom 5-10gram, kommer an på følsomheten av magen.

Funker fint for meg hvert fall :)

Skall oppdater resultat senere.
Håper dere har hatt en fin helg.

sunroad sa for siden:

Lykke til:)du går helt sikkert ned.
Jeg har gjort som deg spist annen lavkarbo mat ved siden av for å fylle på med proteiner og fett.:)

tattoogl sa for siden:

:) Nå er det 5 uker siden jeg begynte på spis deg slank.. Siste uka har jeg lagd lunsj og middag selv.. Ingen sprekk!!
Har på de 5 ukene gått ned 6,5 kg :D Kjempefornøyd og må bare skryte av meg selv..

savoy sa for siden:

Så flott nedgang tattogirl!
Jeg startet på mandag med lavkarbo og veide meg i dag og hadde gått ned 0,8 kg. Det syns jeg er bra for jeg har hatt eggløsning i disse dagene her og da går jeg alltid opp. Jeg fortsetter med godt mot.
Bursdag i helga og neste helg så er det 17. mai. Men dette skal gå bra :) Jeg håper jeg klarer å kvitte meg med iallefall 5-8 kg frem til slutten av juni for da skal jeg være forlover i et bryllup og vil så gjerne føle meg ekstra fin i kjole.

sommern2010? sa for siden:

Hei Hei , er ny her og føler meg helt alene i lavkarbo jungelen av matvarer...

Som en start har jeg kutta helt hvete,ris,poteter og sukker og lager nå for det meste oppskrifter selv. Problemet er at det kan bli litt kjedelig i lengden, spesiellt når man har dårlig tid. Lett å sprekke...

Ønsker å gå ned ca 15 kilo pga barneønske så har bestillt mat fra SpisDegSlank.no som kommer til uka. Så litt spesiellt ut, men moro å prøve ! :)

Håper på å få litt inspirasjon og støtte (siden sambo iallefall ikke vil begrense seg :()

tattoogl sa for siden:

Jeg har nå spist Spis deg slank produkter til frokost, mellommåltid og kvelds i litt over en uke. Til lunsj og middag har jeg lagd egen mat, som f.eks omelett, salat med tunfisk og egg, kjøtt med grønnsaker og fløte.. osv.. Men jeg har blitt så løs i magen... Noen som vet hva jeg kan gjøre med det? Hva er det som gjør at dette skjer nå? Kanskje fordi jeg spiser mer fett i kosten?? Tips godtas med stor takk

Kitt sa for siden:

Inneholder ikke disse Spis deg slank- produktene mye kunstig søtstoff?
I kombinasjon med en del fett i kosten kan det by på mage- trøbbel!
Kutt ned på tilsatt fett en ukes tid og se om det hjelper!

Yonah sa for siden:

Mye søtstofff, alt for mye:(

Jeg fikk rumling i magen, men dte var ikke så ille, og jeg åt masse smør på grøten osv. Men jeg åt bare av maten en ukes tid da, bare for å overleve på Riksen;) Aldri mere spis deg slank, neste gang lager jeg mat og tar med.

Yonah sa for siden:

Slettet....

savoy sa for siden:

Åh hjelpes meg.. det var jo litt av en måte å takle kritiske spørsmål på.
Tankevekkende spør du meg.

Yonah sa for siden:

Slettet....

Yonah sa for siden:

Slettet...

Nerthus sa for siden:

Siden du ber om tilbakemelding, jeg synes faktisk du var ganske krass - du bruker bastante setninger som "ingen fornuftig sjel..." og "man bruker da virkelig ikke søtning ..." noe som ofte kan trigge litt defensive svar når man kommuniserer uten å se den motparten. Det eneste spørsmålet du faktisk stiller de - inniblant all "belæringen" er "hvorfor søte all maten?"

Siden de ikke svarer, kan jeg prøve - fordi det smaker bedre :D Dessuten, selv om ikke du er vant med søtt i middagen feks, er jeg ihvertfall vokst opp med litt søtt i både ertestuingen og spesielt i eggerøra. (skyld på pappa...)

Om det er så BRA med all søtningen er en annen sak. Jeg har Chrons og tåler ikke kunstig søtet brus - men har minimale problemer med spis deg slank maten heldigvis :)

jeg tror til syvende og sist som med så mye annet i verden at man må prøve litt forskjellige veier å gå til målet - og finne den som fungerer best for seg. pt fungerer spis deg slank ferdigmat for meg, snart skal jeg begynne å lage maten selv etter deres prinsipp (men med mindre søtningsstoffer :cool:

jeg ha gått på spis deg slank i snart 4 uker. Gått ned 4 kg på 3 uker, og er rimelig fornøyd. Det er lite kcal - men jeg går faktisk ikke ned et gram på "vanlig" lavkarbo - så derfor er dette et godt alternativ for meg.

Noen klager på små porsjoner - men etter to dager er all sultfølelse borte, og jeg har faktisk problemer med å få i meg middagen på ettermiddagen (føler meg stappmett konstant). Synes også det er kjempeflott med et lavkarbo OG lavkcal tilbud som også har dessert hver dag gliser (hjelper på søtsuget faktisk, som er blitt borte. )
Tok med meg en dessert fra spis deg slank på 17.mai på skolen med niesene mine og mens andre gasset seg i pølser brus og kake, så spiste jeg min lille søte og drakk vann. Det gikk kjempefint!!

Jeg har lest litt forskjellige og også uriktige ting om spis deg slank opplegget på forumet, så jeg anbefaler de som er interesserte i å sjekke ut sidene deres (som kan være litt kronglete å få oversikt over dessverre).

Ellers anbefaler jeg boka - som ga meg mange tips som jeg legger til min lavkarbo-kunnskap :)

Oi, ble mye dette - tydeligvis litt pratsjuk i kveld. Ønsker alle en fin lavkarbo-kveld!

Hilsen Nerthus :engel_ikk

Yonah sa for siden:

Jeg skjønner hvor du vil;) Men man svarer ikke kunder på den måten. Og jeg var skikkelig småsur på de, jeg fikk med en blekke sammen med maten med en hel side der teamaet er kunstig søtning og at man skal etterstrebe å unngå dette. Du skjønner hvor det skurrer i forhold til maten? Man trenger ikke søtning i omelett, man trenger ikke søtning i tomatsaus når man koker den lenge så lenge man skal, man trenger ikke sååå mye søtning som det var i de pannekakene( jeg bruker sukrin i søt mat, og den pannakaka smakte som det var 4ss sukrin i den lille lappen) og dessuten pleier man ikke å ha søtt i pannekaker. Det var den belæringen om å unngå kunstig søtning som fikk meg til å tenne, nå all maten smaker oversøtet av sukrin.

Nerthus sa for siden:

Imse, jeg har INGEN problem med å forstå din side av saken - og er også ganske enig med deg. Samtidig KAN jeg faktisk forstå den tilbakemeldingen du fikk - på bakgrunn av din henvendelse. De HAR 15 000 kunder som alle går ned jevnt og trutt og er fornøyde, da er det nok vanskelig å bruke tid på den "ene" som klager - istedet for å fokusere på de som er fornøyde.

Vi er alle "bare" mennesker - og som jeg forstår har ikke spis deg slank et profesjonelt kundemottak, det er grunderen selv med fru som besvarer mail (ihvertfall mine :))

Hilsen Nerthus :engel_ikk
-4.5 kg på 30 dager! (ok kanskje ikke verdensrekord, men 5 av disse var på tur hjemme hos mamma som heldigvis også spiser lavkarbo - og det ble en del hvitvin og litt mer fett og større mengder kan man godt si ler)

kungen1975 sa for siden:

Et kjapt spørsmål til dere andre som følger denne dietten. Har akkurat begynt selv, og nå i startfasen har jeg ikke trent da dette ikke var anbefalt. Har nå planer om å begynne med treningen igjen, og lurer da rett og slett på hvordan det vil fungere med så lite inntak av karbo? Sykler 40 km 3 dager i uka t/r jobb, og er litt bekymret for hvordan jeg vil takle det

Yonah sa for siden:

Send mail til Spis deg slank og spør da;)

Men sånn ellers tror jeg du kommer til å klappe sammen av SÅ lite energi og syklingen til og fra jobb.

Nerthus sa for siden:

Du må vel bare prøve og se hvordan det går - vi er alle så forskjellige. Jeg går veldig raskt 45-60 minutter hver dag i kupert terreng og har ingen problemer...
Hvis du føler du blir litt svimmel, fyll på med proteindrikk og/eller en atkins sjokolade som anbefalt om du føler du trenger litt mer :) Drikk mye vann!

Hilsen Nerthus

kungen1975 sa for siden:

Takker for svar. Jeg får bare prøve meg frem nå i starten, så får man se hvordan det går. Ellers er jeg veldig fornøyd med dette alt etter en uke. Kg går av, og når det i tillegg er god mat er alt fint :)

Lillemy71 sa for siden:

Je.g begynte å trene for fullt etter 14 dager på opplegget og det var ikke et problem i det hele tatt. Merket at ting gikk litt tregere og at jeg brukte lengre tid på joggerunden min, men det var ikke et stort problem.

Dette vil være helt individuelt og man må nesten bare prøve seg frem. Nå skal det være sagt at jeg supplerte 5 måltider med litt ost (ikke mye) og 2-3 kokte egg daglig dersom jeg ble sulten.

Du er jo fryktelig negativ mot opplegget og bare rakker ned på det, men det virker jo for utrolig mange andre, inkludert meg selv. Jeg gikk over til ketolyse før påske for jeg ville ikke være avhengig av å få levert mat, det har resultert i en total stopp i vektnedgang. På mandag starta jeg et mer "spis deg slank" opplegg (porsjonskontroll og ikke minst fettkontroll) og voila i dag hadde jeg gått ned en god del. Dvs ketolyse er ikke for meg, men jeg sitter ikke og rakker ned på det for det.

Yonah sa for siden:

Det er kjempeflott at det funker for deg, men for de fleste av oss andre må vi ha litt mere fett og litt mindre tropisk frukt. Jeg er KUN skeptisk til innholdet av ALT for mye tropisk frukt, søtstoff i nesten all maten( noe som dessverre lurer kroppen til noen av oss, plastbox får feks blodsukkerstigning av sukrinen) og litt for lite fett. Jeg hadde vært mye mere positiv til hele opplegget om de for det første hadde oppgitt at kanskej de med mest overvekt kanskje trenger litt mere energi enn de som bare skal ned 15kg, om det ikke hadde vært frukt i maten( noe som er forbudt i alle andre ketogene kosthold) og mindre søtstoff.
Dersom du raider forumet for info om spis deg slank, så vil du oppdage grunnen til min skepsis: Veldig mange som har måttet sluttet pga for lite energi og for mye mat som påvirkerblodsukkeret. Min skepsis er ikke ubegrunnet. Og jeg er ikke skikkelig negativ, jeg er skeptisk av gode grunner.

Jeg synes det er kjempeflott at du har funnet noe som funker og at du endelig går ned i vekt, for ikke noe er bedre enn det, men jeg håper du også forstår min skepsis.

Lillemy71 sa for siden:

Forstår at du er skeptisk, det er jeg selv også til mye av det som blir sagt her inne på forumet. Spesielt holdningen om at det nesten alltid er for lite fett i maten bl.a. ved vektstagnasjon - selv har jeg opplevd det motsatte. Det jeg reagerer på er den fryktelig negative holdningen og nedrakkingen. Det er greit at du deler dine erfaringer, men det er i et ordelag som er veldig krast og mange vil nok oppfatte det som personlig kritikk - for at de er så "lite oppegående" at de velger et opplegg som spis deg slank.

Du er skeptisk - OK, men det er desverre ikke det som kommer frem i meldingene dine.:o

Yonah sa for siden:

Da får jeg bare beklage at jeg ordlegger meg feil, for jeg er bare sunt skeptisk mot ting som man vanligvis holder seg langt unna på ketogen kost.

Og jeg synes det er en smule rart at de heller anbefaler at man spiser en atkins sjokolade enn et par egg og ren salat på tur, slik jeg leser det er det noe man skal unngå, at det kun er en kriseløsning, mens atkinssjokoladen kan man spise hver dag om man er sulten mellom måltidene. Dette rimer ikke i mott hode..

Lillemy71 sa for siden:

Hva man skal holde seg unna og ikke, varierer jo veldig mellom de ulike kostholdsfilosofiene. Her må man bare velge en retning og holde seg til det de skriver om. Torkil skriver en god del om kunstige søtningsstoffer i ketolyseboka men sier ingenting om at man skal holde seg helt borte. Moderasjon er vel et nøkkelord som gjelder for alt, også for kunstig søtning.

Vi er alle forskjellige, tåler forskjellige ting og vi må respektere at sånn er det og respektere andre sine meninger uten å bli for krasse og nedlatende. Jeg synes det er fin at du fortellr om dine erfaringer og meninger, bare tenk litt på hvordan du formulerer deg. Sliter med det selv jeg for jeg kan bli krass og irritert selv i kampens hete :D

Jeg tror nok du misforstår for det står god at man kan supplere med egg, litt ost, grønn salat, litt tomater, brokkoli/blomkål m.m. så lenge man ikke overstiger 25-30g kh til dagen. De anbefaler å ha Atkinsbar tilgjengelig i veska dersom man plutselig står der, trenger mat og ikke kan få tak i noe annet i en fei. De anbefaler maks en bar til dagen og helst ikke så ofte engang for det er ment som nødløsning. Dette står både på nettet og i boka, husker ikke helt hva som stod i skrivet og finner det ikke akkurat nå. I boka står det også at man skal trappe ned på søtningsmiddel etterhvert for å bli kvitt søtsuget, det er ikke alltid like enkelt for alle å kutte tvert på det. Foseide er også av den oppfatning at man ikke skal kutte all frukt/bær i fra sitt kosthold men bruke det i moderate mengder.

Men som sagt det passer ikke for alle og det må man bare respektere.

Nerthus sa for siden:

Vil bare si at jeg er også meget fornøyd med resultat på spis-deg-slank. Jeg har forsøkt både skaldemans og ketolyse og vært knallflink i månedsvis, men går ikke ned et gram i vekt. Dette oppleves SVÆRT frustrerende, spesielt siden jeg var så flink - og i tillegg prøvde både MED og uten trening.

Nå først går jeg ned jevnt og trutt ca litt under en kg i uka. Da kun med spis-deg-slank. Jeg har ikke hatt noe søtsug pga søtningsmidlene som er nevnt brukt i mye av maten, men jeg kjenner jeg reagerer at det er tilsatt fiber i de fleste måltidene (pga chrons'n min - helt naturlig).
Spis-deg-slank er lett og følge, og jeg har heller ingen problem med trening eller generell hverdag. Er aldri sulten, det er heller vanskelig å få i seg all maten :)

Jeg er enig i at man bør ha respekt for valgene de forskjellige lavkarbo-tilhengerne gjør. Vi er alle svært forskjellige og for MANGE av oss må det også lavkcalori til i tillegg for å få vekttap.
Noen går ikke ned med søtningsmidler i maten - JEG gjør det. Noen må spise MYE fett for å gå ned - JEG må ikke det.

Alle er forskjellige - utvis sunn skeptisme - men man bør respektere de som får det til å fungere på andre måter enn akkurat den måten man har valgt selv :)

Hilsen Nerthus som pt nyter kursing på sørlandet (og synes det er utfordrende å holde seg til lavkarbo når man ikke er hjemme - MEN som klarer det UTROLIG bra allikevel! Stolt )

Mona_K sa for siden:

Jeg svimte av i et sett når jeg gikk på "spisdegslank" Jeg gikk konstant med en oversøt smak i munnen pga søtstoffene, ja jeg gikk ned men jeg var ikke lykkelig. Jeg syns imse er inne på noe.. Men for dere det funker for er det jo kjempebra =)

Lillemy71 sa for siden:

Kan ikke få gjentatt det mange nok ganger vi er alle forskjellige og de ulike filosofiene vil virke ulikt fra person til person. De ulike lavkarbofilosofiene er faktisk veldig forskjellige og man må selv komme frem til hva som passer best for en selv. Dette passer ikke for deg, men det passer for 1000-vis av andre som har gode erfaringer.

Jeg er også skeptisk til en del av de kostholdsfilosofiene som blir ansett som lavkarbo av ulike grunner, men jeg rakker ikke ned på dem for det og nærmest kaller folk idioter for å følge disse oppleggene. Som sagt må hver enkelt finne den metoden som funker best, om jeg synes det er idiotisk så holder jeg det for meg selv.

At folk forteller om sine erfaringer, enten det er nå positivt eller negativt, fra ulike opplegg er kjempeflott for det er det vi kan lære av, men man trenger ikke å værer nedlatende for det. Synes det er flott at du forteller om din negative erfaringer og bare holder deg til det. Imse blei desverre litt for nedlatende og nærmest kalte oss som har valgt dette opplegget "lite oppegående". Dersom man synes dette kostholdet er så fælt så må man bare prøve noe annet, enkelt og greit, men det kan man heller ikke svare på før man har prøvd det en stund.

Jeg synes vi alle skal holde oss for gode til å bli ufine her på forumet, men dessverre er det alt for mange som er både nedlatende og bedrevitere.:(

Mona_K sa for siden:

Jeg mente det ikke som nedlatende. Var heller min erfaring. Og nei syns ikke dere er lite oppegående. (da har jeg i såfall vært det selv også)Som jeg sa at vis det funker for dere er det flott.
Men syns jeg kan si hva som har sjedde med meg uten at du trenger å ta sånn på vei for det:( Var ikke stygt ment.
Jeg syns det er greit å vite hva andre erfarer fra sine dietter, sånn at jeg kan tenke på det vis jeg eventuelt vil prøve den. Det er vel bare rett det?
Mangen er kjempefornøyde med spis deg slank mens andre er ikke det. Så enkelt er det;) Jeg var fornøyd med vekttapet, men følte meg veldig alene, med tanke på at jeg ble så syk og at det var umulig å få tak i Trude eller Thor Foseid. Vis jeg sente de en mail om hva jeg skulle gjøre tok det dager før jeg fikk svar og i mellomtiden havnet jeg på legevakten. Ikke har de telefon jeg kunne ringe de på heller. Jeg syns det er viktig at folk vet at vis de blir syke på spis deg slank eller andre dietter burde de sjekke opp om det er riktig kost for dem. Jeg kjørte bare på og ble syk fordi jeg er sta og hadde hørt at den dietten var så bra for "meg" noe den ikke var. Men vet den er bra for MANGEN andre.

Lillemy71 sa for siden:

Beklager at du misforstod, jeg synes nemlig at det var flott at du delte din erfaring uten å være nedlatende slik som andre her inne har vært :p

Selv har jeg ikke hatt problemer med å fra hjelp fra spis deg slank og ikke minst så ha sjåføren som leverer maten vært veldig flink til å svare på spørsmål. Er det lenge siden du gikk på det, er jo mulig at ting har endret seg.

Blir man syk må man selvfølgelig sjekke om det er maten som gjør det, men det bør man kanskje sjekke hos lege og ikke hos de som selger maten. En lege bør uansett kobles inn når man velger å drastisk legge om kosten for å gå ned i vekt. Har du en lege som ikke er enig i dine valg (finnes litt for mange av de) kan du jo prøve å finne en som tar deg alvorlig eller så kan du gneldre litt på legen. Var det jeg gjorde og han snudde på flisa og har vært utrolig hjelpsom, ikke minst nå som han ser resultatet. Nå har han også lest boka til Sofie Hexeberg og er blitt enda mer positiv. Er jeg dårlig spør jeg han, lurer jeg på andre ting bruker jeg forumet.

Synd ikke spis deg slank virket for deg, men jeg håper du har funnet ut av det. Ha en fortsatt god uke :D

Mona_K sa for siden:

Da misforsto jeg =) Beklager..
Jeg hadde en lege som (du må spise sundt og trene) jeg gikk aldri ned var for stor og fikk vondt i ledene mine..
Etter å ha gått sånn i nesten 3år fikk jeg nok!
Fikk meg en prøvetime til en annen lege, som fåreslo spisdegslank;) (også han som var på legevakten:p) Jeg har gjordt alt i samråd med legen min, takket være han at jeg har fått livet mitt tilbake. jeg er veldig glad han nevnte spisdegslank for det var en kjempe "bust" i starten på mitt lavkarbo liv. Fikk jo motivasjon til 1000. Det er nå halvanen - 2 mnd siden jeg slutta på spisdegslank ? noe sånt... Bortsett fra pengene syns jeg også det er synd det ikke funket for meg for må jo bare si jeg føyk ned....

Må du også ha en kjempefin uke=)

gladjento sa for siden:

Hei ALLE!!:)
Kjempe koslig å finne et forum der det er flere som går på samme diet, kjekt å lese om andre sine erfaringer og hvor mye dere går ned. Stå på.

Er ny på dette forumet, men har gått på spisdegslank i 3 uker er i min 4 uke. Dette er en super diett som fungerer for meg. Jeg har til no gått ned 6,3 kg og skal ned 32 kg til.

Jeg spiser i tillegg litt salat med akurk og paprika til middagane. Og litt agurk, tomat og parika til brød måltiden.

Jeg velger det meste av pålegg, så lenge det er under 5g karbohydrater pr 100g.

Gleder meg å følge med hvordan det går med dere andre.:D

Lillemy71 sa for siden:

Lykke til :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.