< Tilbake til oversikten

Atter en gang, ketostix

matitt sa for siden:

:o
Jeg lurer på en ting.... Det sies at hvis stixen er veldig mørk, så kan dette være et tegn på at man har drukket for lite væske.... Men jeg lurer på, finnes det mulighet for at stixen kan bli farget når man er dehydrert, men IKKE i ketose?? Jeg synes nemlig det er litt påtagelig at stixen min alltid slår ut hver kveld jeg har vært på trening og kanskje ikke fått i meg nok væske, men på morgenen er stixen ALDRI farget. Noen som vet?:o

Kitt sa for siden:

For å få utslag på stiksen det være ketoner til stede. Noen får ikke utslag etter trening fordi de har brukt opp alle ketonene til forbrenning.

Det er mer enn en grunn til at man bare skal måle om kvelden, minst to timer etter siste måltid!
Er du som meg, produserer kroppen din glukose om natten fordi den finner ut at det mangler litt. Jeg har aldri målt ketoner om morgenen, men vet at jeg har høyere blodsukker med det samme jeg står opp enn hele resten av døgnet!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.