< Tilbake til oversikten

Muskler, egg og hender!

Val sa for siden:

Hei! Lurer på tre ting:

1. Jeg har fått mindre muskler! Kjenner at de har blitt mindre, spesielt store lårmuskel og triceps. Betyr dette at jeg spiser for lite proteiner?

2. Den gamle myten om at man får høyere kolesterol av egg er avlivet? Man kan spise masse egg og det er ikke noe problem?

3. Etter at jeg begynnte på ketolyse får jeg så ekstremt hovne hender når jeg går tur. Jeg har alltid gått å slengt med armene så jeg vet mye blod forsvinner ut i hendene, men vanligvis kan jeg gå fjelltur på seks timer uten å få så hovne hender som jeg får nå etter bare en halv time. Dessuten gjør det vondt! Så spørsmålet er, kan dette ha noe med for mye/for lite vann eller salt i kroppen?

Takk for svar!

Kanutten sa for siden:

For lite vann vil jeg si..

For jeg har blitt forklart mange ganger at hvis kroppen har for lite vann vil det hope seg opp van i ekstremitetene.... som er hender og føtter... MEN det kan også tilsi for mye vann... Men uansett om det er for lite eller for mye vann er løsningen enkel; drikk mer vann! Og spis magnesium, kalsium og kalium...

Vettel sa for siden:

..og myten om egg og kolestrol er avvlivet for lenge siden. :)

Val sa for siden:

hmm ok fint, jeg spiser egg til frokost:D

Jeg drikker nok vann da...drikker jo 3-4 liter hver dag, og tar tilskuddene...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.