< Tilbake til oversikten

Middagsretter som også andre kan spise?

Mimosaen sa for siden:

Jeg sliter litt med å finne på middager. Det er 3 andre i familien som ikke er på noen kur, og jeg er redd de får i seg for mye fett.

Hvordan løser dere disse problemene?

Har dere noen enkle og gode oppskrifter på middag?

Charlott sa for siden:

Jeg lager enten 2 middager eller legger til side litt som jeg feter opp ;)
Om du scroller helt ned på denne siden vil du se Gerds herlige oppskrifter som er greie å tilpasse :D

Gerd sa for siden:

Her spiser alle 3 samme maten. Rein naturlig mat og friske gode råvarer. Fett, sauser serveres ved siden av, og jeg kan forsyne meg ekstra av det ;)

I signaturen min finner du linker til oppskrifter :ja:

nellie sa for siden:

Samme som Gerd. Her spiser mannen og jeg det samme, men jeg tilfører f.eks ekstra fett til min porsjon.

Vettel sa for siden:

Vi spiser det samme, men mann og barn får kanskje pasta eller ris i tillegg. Og jeg ekstra grønnsaker.

Lavkarbo lasagne anbefales på sitt sterkeste, det tror jeg nok alle liker! Med salat til er det jo bare perfekt.

Namba sa for siden:

Fylt squash er lett å tilpasse. Da fyller du bare alle andres squash først, så tilsetter du ekstra fett i ditt eget fyll.

Jeg synes heller ikke det er så enkelt å legge om kostholdet når resten av familien ikke gjør det. Noen sier jo at det er greit å spise mye fett dersom man bare ikke spiser karbohydrater i samme måltid. Hvis det stemmer så går det jo greit da så lenge de andre heller ikke spiser ris/potet/pasta til.

SuperMamma sa for siden:

Jeg woker grønsaker og fisk/kylling/kjøtt. Gjerne med kokosmelk over. Det spiser vi alle sammen. Resten av familien får ris eller nudler til.
Spiser vi pannekaker lager jeg vanlig grove pannekaker til barna, og to egg-ost-pannekaker til meg. Synes ikke det er så vanskelig å spise middag sammen om jeg bare planlegger litt. Har funnet mye inspirasjon i oppskriftene til Gerd ;)

Serenio sa for siden:

Her spiser alle den samme middagen (med få unntak). Ungene på 15 og 9 spiser fortsatt brød til frokost og lunsj, enklest slik pga skolematpakker og økonomi. LCHF til 4 personer går ikke så bra på fattigdomsgrensa. Jeg tenker at jeg sikkert burde insistert mer på lavkarbo for ungene også til alle måltider, i og med at jeg er overbevist om at det er sunnest for alle mennesker, også de små, men trøster meg med at de i hvertfall får sunn middag hver dag.

Mimosaen sa for siden:

Takk for gode svar!
Gerd: Jeg så på alle middagene dine og ble inspirert! :) Så nå har vi prøvd en middag og har kjøpt inn varer til dagens og morgendagens middag. Prøvde gryten med kjøttdeig, champignon og fløte i går, og den var helt nydelig!

Takk!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.