< Tilbake til oversikten

Mindre trening, større resultater?

Cherry sa for siden:

Jeg har oppdaget til min overraskelse at mindre trening, med kontinuasjon struktur i, gir meg større resultater enn masse trening. Jeg har store problemer med å trene så "lite" som nå, fordi jeg er vant til å jogge halvannen time på mølla eller gå 2 timer på ellipsemaskinen, men det funker jo. Jeg er bare redd for å bli lat av det.

Ok, så jeg har ett tre dagers splitt-program på styrketrening. Triceps, biceps og skuldre dag 1, rygg og mage dag 2 og bein dag 3. Jeg kjører dette 6 dager i uka, altså to dager hver. Tre dager i uken kjører jeg geriljakardio og jeg unner meg to spinn-timer i uka. Fordi jeg fortjener det!:D. Og det er det. Jeg trener ikke mer. Uheldigvis, for jeg liker det.

På de tre ukene jeg har brukt på dette har jeg blitt betydelig mye strammere i armer, sterkere i rygg og mage, mistet en del av det magefettet som henger igjen og fått betydelig mindre lår, rompe og legger (ja!).

Mitt spørsmål er hvorfor? Teoretisk skulle man tro at masse trening med flere bodyworktimer i uka, spinning, løping og indoor walking skulle være bedre og gi resultater en mindre trening.

Er det fordi kroppen får større hvile og mer progresjon enn før?

Vettel sa for siden:

Er det fordi kroppen får større hvile og mer progresjon enn før?

Kort sagt: JA. Det er i hvilefasen kroppen bygger seg opp og blir enda sterkere. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.