< Tilbake til oversikten

Falafel ok? Og is ...

Fredrikke07 sa for siden:

Hei!
Har kjøpt noe som heter falafel på innvandrerbutikk, og lurer på om dette går under lavkarbo..eller jeg er ikke direkte på slanker`n, men vil gjerne holde vekta der den er nå.
Ingrediensene er favabønner, kikerter, hvitløk, krydder (står ikke hva slags), løk, salt, sodium, biokarbonat og persille. Det er 17g karbo pr. 100g, og håper at ingrediense har lav GI, så kanskje det går ann å unne seg en i ny og ne.
Hva mener dere om dette produktet?:)

Og så lurer jeg på den lettisen til diplom is...jeg elsker is:p, og den har 15g pr. 100g. Hvor ofte om hvor mye kan jeg spise av den, uten at det blir altfor store konsekvenser? Den er jo ikke tilsatt noe sukker, så da er det vel melkesukkeret som blir hindringen:rolleyes:? Hva slags GI har melkesukker?
Håper noen kan svare meg på dette:)!

Licota sa for siden:

Lag din egen is - superenkelt. Oppskrift her inne om du søker på jukseis! :)

Vettel sa for siden:

Siden du spiser etter Lindberg, så tror jeg nok at en falafell i ny og ne er ok. Bare dropp pitabrødet, selvfølgelig. :)

Og is lager du selv. Fryste bær, eventuell litt søtning, litt fløte - i blenderen. Spis.
Jeg dropper fløten noen ganger, blir mer sorbè is da. Noen tilsetter en eggeplomme.

Photobscura sa for siden:

Falafel er super Fedon-mat, og kikerter og bønner har som regel lav gi. Men det beste av alt er å lage selv! Mmmm! Med hummus og baba ganoush til, og kanskje litt rømme. :sikle:

Fredrikke07 sa for siden:

Takk for svar:)! Isen må prøves!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.