Er i ketose nå, har vært det i nesten 2 uker nå, men er definetivt ikke noen durasel kanin med masse energi. . er jo nesten så jeg ikke orker å reise meg opp av sofaen jo ..
Vondt i hodet, ofte kvalm, hissig og trettere en jeg noengang har vært før.. Jeg brenner masse vekt men føler meg rett å slett syk. Er dette normalt til å begynne med ? Hvor lenge skal dette vare? Er seff verre de dagene jeg ikke klarer å presse ned nok væske men selv om jeg drikker opp mot 2 liter væske er jeg fortsatt sykelig sliten.. HJELP..:confused::(
Jeg synes Ketolysetilskuddene holder i massevis :) Blir billigere å kjøpe dem fra Ketolyse.no fremfor å kjøpe dem seperat. Magnesium, krom-kalium-kalsium, selen-sink-vitaminer :)
Det kan ta opp til 4 uker før kroppen virkelig klarer å nyttegjøre seg ketoner osm brennstoff. I denne perioden er det vanlig å føle seg som du gjør.
Om du spiser nok fett(150- 200g), får i deg nok væske(2-3liter) og grønnsaker og tar ketolyse-tablettene (eller tilsvarende), så hjelper det fram til kroppen er i gang!:)
Jeg får all maten min fra spisdegslank.. så jeg regner jo med de vet hva de gjør.. ?ang mengder. Jeg bruker ikke kostilskudd da de pillene jeg hadde i skapet var fulle av karbo. Er skikkelig pysete av å ta noe annet en det jeg "får servert" Så holder meg slavisk til den dietten.
Da skjønner jeg ikke hvor for du spør oss her? Har du ikke noen innenfor Spis deg slank- greia som kan hjelpe deg? Lurt om du skriver Spis deg slank i filosofiboken din, så får du svar som "passer" litt bedre!;)
Som Imse sier, ikke rart du er slapp på den maten, særlig når du drikker såpass lite i tillegg! Dumt å holde seg slavisk til noe som gjør deg syk, eller.....:p
Ikke meningen å disse deg for diett- valg, men det er vanskelig å komme med råd når du følger et sånt bastant opplegg!
Mona K, jeg synes du skal ta kontakt med de på Spis deg slank litt kvikt. For du kan ikke gå rundt og være så sliten. Når du spiser en fastsatt meny så er det i grunn ikke så mye råd vi kan gi deg..
Jeg vurderer å bestille en meny for en uke, når det nærmer seg at vi skal noen dager på Rikshospitalet med Dokka vår, men det er KUN fordi det er plent umulig å få tak i ekte mat der.. Og da kommer jeg til å ha med et glass cocosa for å slenge i kaffen og evt proteinpulver til å fylle på med protein. Alene vil ikke den maten gi meg nok energi..
Det er det som er så fortvilende.. de har ikke tlf.. så har jeg sittet lenge å letet etter email.adr men fant ikke..kremt før gubben min fant det nå .. Ja er litt utålmodig, hehe. Ikke meningen å plage dere men dere kommer alltid med gode svar som gjør at jeg føler meg mer og mer klar for å klare dette selv. For helt ærlig orker jeg ikke mer av spis deg slank menyen, den gjør meg kvalm (de har til og med søtsoffer i enkelte av middagene sine) og jeg våkner alltid opp med oversøt tunge uansett hvor mye jeg skrubber tunga og tennene mine før jeg legger meg. Jeg er et skikkelig søttroll men dette er for mye for meg. Fikk denne dietten anbefalt av legen min. Jeg var på kurset deres men sitter egentlig igjen med mer spørsmål enn svar.. Da jeg spurte de på kurset om noe, virket det jo nesten som om de ble irriterte og syntes jeg var dum. Ikke sikkert de var det men det var den følelsen jeg satt igjen med. Mye av maten deres er god, for all del, men tror ikke den er rett for meg for jeg gruer meg til hvert måltid, og da sitter jeg på en måte her imellom barken og veden.. for jeg vil jo bli tynn.. jeg går masse ned.. ja jeg blir syk men har hele tiden tenkt at det er normalt til å begynne med (derfor jeg spurte dere). Har jo lest at ketose gir mer energi, ikke mindre.. Vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre for jeg vil ihvertfall ikke begynne å legge på meg igjen..
Det finnes jo ikke noe fasitsvar på hvor fort vi går inn i Ketose eller hvor fort energien skal komme. Selv brukte jeg 6 dager før jeg kom inn i Ketose, var sinnsykt sliten de første 2 - 3 ukene. Etter 4 uker var det som om det lettet en tåke for meg, da kom virkelig den berømmlige energien. Datt ut av ketose for litt siden, hadde da vært i ketose i ca 3 måneder, og igjen tok det meg faktisk ca 4 uker før energien kom tilbake (var kun ute av ketose noen få dager).
Dette er bare for å illustrer at vi faktisk er veldig forskjellige. Jeg mener ikke at du får i deg nok energi av den grunn, og at du bør ha det slik du har det.
Har selv prøvd maten fra Spis deg slank for en stund siden. Jeg syntes mye av maten smakte likt til slutt og ble utrolig lei. Maten er også veldig dyr synes jeg. Hvis du ser på forumet her så er det så utrolig mange gode oppskrifter. På hjemmesiden til lenabeatrice.net/ så finner du også mange gode tips til enkle retter dersom du ikke er glad i å lage mat.
Mitt forslag er at du setter deg inn i f.eks Ketolyseboka til Torkil og lager maten selv. Konseptet er jo egentlig ganske enkelt og ikke noe hokus pokus. Bare om å gjøre og investere litt tid i å sette seg skikkelig inn i det, så går det meste av seg selv etterhvert.
Tusen takk matglad=) Er bra å høre at det ikke bare er jeg som syns spis deg slank maten smaker likt, de bruker jo de samme sausene i nesten alt virker det som.. til og med nesten morsomt .. blomkål suppa smaker mye av det samme som tomat suppa.. hvordan går det an liksom ? er jo så forskjelig som det går ann å få det .. Jeg er på vei til Meny for å kjøpe ketolysetablettene nå=) Og tenkte jeg skulle kjøpe det nett kurset som de også har også =) Klem
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.