Ser at det er mange gode oppskrifter på snacks/ kaker og desserter på forumet. Hvor ofte er det greit å spise dette? Tenkte jeg skulle teste marsipanen før påske for å se om den blir god:)
Er det forskjell på hva man kan spise i forhold til om det inneholder søtning eller ikke?
Min regel er INGENTING i uka, og litt mindre strengt i helgene...prøver og holde det til ikke så altfor mye da, men da får jeg lov til feks søte lapper/pannekaker, litt mørk eller sukkerfri sjokolade etc... Har faktisk ikke laget noen lavkarbokaker enda. Men i år tenker jeg og lage marsipan til påske, tror nok ikke (vet) at jeg ikke klarer og holde meg helt unna kjøpe påskemarsipanen, men det er verdt et forsøk! :)
Nå har jeg nøttenekt i uka også, for jeg tror det stoppa nedgangen min.
Når det gjelder pastiller har jeg mye og gå på når det gjelder skjerpings, men jeg prøver og stramme inn.
Jeg har kun laga gerds ostekake og panacottaen faktisk, og har spist det på helg.
Når det gjelder Bocca må jeg innrømme at jeg har i kjøleskapet, og knekker meg av en liten bit når jeg har lyst på. Om det hindrer vektnedgang - kanskje - men dette er ikke en rask diett for meg, jeg skal legge om livsstilen min - og dermed unner jeg meg både det og et glass eller to med rødvin i ny eller ne ;)
Ser at jeg må begrense meg litt, men det er jo så mye som frister:p
Får lage litt eksta til påske så jeg ikke havner i butikkhyllene og rasker med meg godterier der fra:)
Lørdagskvelden tar jeg en atkinsbar, en pose med baconsnacks (eller hva det heter, en sånn liten brun pose) og en halvliter med pepsi max. Kunne sikkert gjort det oftere, men jo oftere jeg gjør det jo mindre kos er det. :) Nå er det liksom ekte lørdagskveld.
Jeg vet slike ting stopper opp for vektnedgang, så jeg holder meg heller helt unna. Nå er jeg inne i et godisfritt år, men har lovet meg at jeg kan spise godkjente lavkarbokaker på bursdager til familie osv.
Åh, jeg trodde det bare var snakk om sånne erstatningsprodukter. Hender litt nå og da at jeg spiser en og annen rute skikkelig mørk sjokolade. Rødvin anser jeg ikke som en utskeielse, det drikker jeg når det faller meg inn :p.
Enig, jeg drikker rødvin og spiser oliven og osteterninger attåt; DET er min snacks! :sikle: Når det faller meg inn altså.... Nå har jeg jo satt egen dunk med rødvin, så når det våres kan det hende at det vil falle meg inn oftere enn nå.. :lol:
Men, Kanutten, når du sier ''saltsnål'', så blir jeg litt forvirra. På min dialekt betyr ''snål'' gjerrig, i Telemark betyr det søt, hvor som helst ellers i landet betyr det rar, nå er jeg veldig spent på om det finnes en fjerde betydning der oppi nord!
Du må gjerne rapportere om hvordan rødvinen blir! Så langt har alt jeg har smakt av hjemmelaget rødvins smakt høgg ... :o.
Etter at jeg begynte meg lavkarbo så har jeg klart å slutte med cola cero og kaffelatte (stolt) så nå koser jeg meg av og til med kaffe med en sukkett og litt fløte. Får ikke håpe dette er altfor fy:)
Har laget noe sjokolade greier som jeg fant her inne i helgen, delfiafett, fløte, sjokolade og smør som skal stå i frysen, fantastisk gode, men blir litt mange til bare meg hehe, og bacongull. Tror det er viktig å unne seg noe i helgen hvis ikke holder jeg kanskje ikke ut;)
De sier at det er bra å spise litt mørk sjokolade hver dag, for det er hjertevennlig :)...men bare inntil 30 gram, hehe.
Jeg ser mye på "legene" på tvnorge og snapper opp slike ting og er stort sett enig med dem. Bortsett fra her om dagen da de sa at man bare skulle spise ett egg om dagen pga fettet!:rolleyes:
Jeg tåler stort sett å spise sjokolader og sånn med kunstig søtning uten vektstagnasjon eller mageproblemer, men i dag spiste jeg altså en liten, mørk bar fra cavalier og det satte magen igang med en gang. Jeg kunne formoderlig føle hvordan det rumlet som en trommel inni magen og måtte på do med en gang. Så det er vel slutten for kunstig søtning for denne kroppen:p
Så hvis gubben og jeg har kost oss med litt kake, mousse eller lignende hverdag, så er ikke det å anbefale? ;) trodde vi i grunn kunne spise hva vi ville jeg ? Men det er kanskje søtningsstoffene som stopper oss med videre vektnedgang? Jeg prøvde å finne ut hvor mange karber jeg kunne spise og fortsatt få utslag, og havnet på 20. Men sliter med å komme i ketose igjen. Jeg får stramme oss inn igjen og fortelle gubben at det er slutt på kakene...vi holde oss til litt i helgene ;)
Jeg spiser aldri søtstoff. Ingen sukkererstatninger, verken "naturlige" eller kunstige.
Om jeg skulle spise noe sjokolade en sjelden gang, er det med sukker. Men det blir da mørk sjokolade. Det må være sjelden, for det trigger søtsuget sporentreks. Derfor står jeg det som regel over. Kake en sjelden gang, når jeg "må". Her gjelder det samme, så jeg unngår det om jeg kan.
Jeg spiser 86% hver dag, jeg ....Oops:) Men forleløpig går jeg jo ned:) Spiser ca 3 ruter, I tillegg spiser jeg nøtter hver dag, har oppdaget skåldede mandler fra Nøttefabrikken, de er gode, synes jeg! Valnøtter spiser jeg også hver dag, og så drikker jeg et glass diet coke hver dag...... Og så spiser jeg en atkinsbar i ny og ne, akkurat fått dem fra nettbutikken....yummy! Så lenge jeg går ned er det jo greit, men den dagen vekta stopper, er det full skjerpings:) (Nå skal det sies at jeg ligger litt over karbenivået som er anbefalt for ketolyse, ligger på ca 30 gram, men er som oftest i ketose likevel)
Dersom man skal spise kaker, snacks og desserter hver dag, hva er det som er så stas med det da? Jeg har for det første redefinert ordet kos, det handler om så mye mer enn hva man putter i munnen, dessuten vokste jeg opp med at godteri spiste man kun på lørdager, ikke noe forbud mot å spise det ellers, men det var rett og slett ikke noe særlig tilgang på det i heimen annet enn på lørdager. Og jeg tror ikke jeg savnet det heller. Det blir jo liksom ikke noe spesielt med den slags dersom det er hverdagskost, skulle jeg mene. Det blir som om det skulle være sol hver eneste dag, det blir selvfølgelig, og ingenting spesielt med det.
Jeg må inrømme at jeg spiser noe søtt nesten hver dag... en Atkins bar, en cream cheese muffin eller lignende..... Men så har jeg jo også stått stille de siste 5 ukene! Men det er så vanskelig å la være!!!! Må skjerpe meg nå!
Uff ja ikke lett å la være. Jeg hadde en dårlig uke forrige uke og spiste nok for mye søtt + noen lite øl og gikk ikke ned et gram, men hadde minsket 2 cm rundt magen:) Nå er det fullt fokus igjen, men litt kos i helgen;)
I kveld blir det nok Cloetta mørk sjokkis på meg!
Ikke bare er det lørdag, men jeg er sååååååå fysen at jeg nesten går på veggen! Har lyst på alt jeg ikke skal ha og litt til!
Har sittet på en basketkamp i to timer og luktet vafler, boller og verdens beste gulerotkake!:eek::eek::eek:
Jeg koser meg med baconchips og har laget sjokolade av 86%, fløte smør og defiafett:)
Må kose meg litt på lørdagen hvis ikke så tror jeg ikke dette går bra:o
Forsøker å holde det + alkohol til lørdagenen. Men vin hender at jeg drikker oftere. Bor i et vinland jo.
Men syltetøy som jeg har laget selv spises oftere, holder ikke så lenge så for ikke sløse så spises det opp! Men bare en oopsie da om dagen med dette.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.