< Tilbake til oversikten

Tyde resultatene mine?

Momse sa for siden:

Noen som kan forklare disse resultatene for meg?
Eventuelt vet hva verdiene normalt skal ligge på?
[color=#2f4f4f][/color]
Blodgass viste at du hadde en alvorlig metabolsk acidose med ketonuri, altså en ketoacidose, ved innkomst: pH 7,13, pCO2 1,79, BE-23,6, HCO3 4,3, pO2 16,5, Kalium 5,2,. Oppkast skulle gi det motsatte, alkalose.

Jeg har vært innlagt på medisinsk intensiv overvåkning, og har fått en foreløpig usikker diagnose som sier; Ketoacidose, dehydrering og feil i gluksoemetabolismen. De kaller meg en nøtt :rolleyes:
Alle prøver er nå normale. Måler blodsukkeret da jeg skal utredes for diabetes 1, får normale målinger.

Momse sa for siden:

Iiiingen som har anelse..?
pH og kalium skjønner jeg jo hva er, men de andre er jeg helt blank på hva er....:veitikke:

Kitt sa for siden:

Så vidt jeg kan skjønne er dette blodgass- prøver! De viser blant annet hvor mye oksygen(O2), bikarbonat (HCO3) og karbondioksyd(CO2) du hadde i blodet ditt!

Har desverre aldri jobbet med dette, så mer kan jeg ikke si.

Ketoacidose er jo ganske alvorlig, håper de finner ut av det for deg!

Momse sa for siden:

Tusen takk, Kitt :)
[color=#2f4f4f][/color]
Fikk beskjed om at det var ganske så alvorlig når det sto på, ja :eek:
Men veldig merkelig at alle prøver nå er fine igjen...
Og litt skummelt at de ikke finner ut hva det kom av :confused:
Jeg trodde jeg hadde omgangsyke først, jeg...:rolleyes:

Kitt sa for siden:

Høres skummelt ut, ja! :eek:
Noen ganger gjør kroppen sånne snodige greier uten at man finner ut av det og det skjer aldri igjen, men ekkelt er det uansett!

Kanskje du kan be Vettel spørre sin lege- ektemann om å forklare mer? Ligger innenfor hans område, og langt fra mitt!:p

Momse sa for siden:

Aha, det var lurt ;)
[color=#2f4f4f][/color]
Har sendt pm til Torkil, fått svar og, men glemte å spørre om hva disse tallene egentlig betyr...:D
Ooog ville liksom ikke mase på han på pm...:o
[color=#2f4f4f][/color]
Får håpe min kropp bare "køddet" seg den ene gangen, og ikke gjør det igjen iallefall!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.