Jeg tok (fritt etter fantasien) 15 gram nøtter (valnøtt, mandler), 30 gram Virgin cocosa, 5 gram kakao. Skulle hatt kokosmasse, men manglet det. Rør sammen til myk masse.
Klappes ut på bakepapir. Ned i fryseren i fem minutter, nytes deretter som kald dessert.
KALORIBOMBE, NÆRMERE 400 KCAL. Ekstrem næringsrik.
Lavkarob, under 2 gram.
Fettprosent på ca 95. Høyt innhold av både kalium og magnesium, spesielt om man har kokosmasse. Kokos og kakao har høye verdier av disse viktige mineralene.
Vanlig Freia bakekakao ja. Og kokosmasse...jeg skulle hatt akkurat såpass at det ble passe. Dette var bare noe jeg fant på "i farten" da jeg lette etter hvor jeg skulle finne litt ekstra kalium og magnesium. Dessuten skulle det smake godt, uten å trigge søtsuget, men gjerne dempe det. Så...det er jo bare å hive på med det en synes passer. Kokosmasse fordi jeg liker det, og fordi det har høye verdier av nettopp de to mineralene. 10 gram, tipper jeg var det jeg ville brukt. Jeg spiste nettopp en middag, 1 hekto smør, 2 torskefilleer og grønnsaker (3.5 gram karbo) og denne desserten på 475 kcal....Fy søren så mett jeg ble, enda det bare er ei tynn lefse. Tror nok jeg havnet på over 1500 kcal bare på det ene måltidet.
Hei - jeg kom over denne site'n i går da jeg lette etter noe informasjon om Jonas Colting. Denne oppskriften ligner veldig på det du beskriver, og passer jo perfekt som turmat nå i den kalde årstiden.
Forøvrig, Mark's Daily Apple er noe av den beste site'n jeg har funnet når det gjelder steinalderdiett og lignende. Mye bra informasjon, og veldig i tråd med det jeg selv opplever og ønsker å gå videre med nå som jeg har nådd målvekten min - og vel så det. :D
Jeg har kranglet litt med Colting, vi er uenige i en del basic angående karbohydrater, men bollene hans er foræderiske gode, de er en sann nytelse :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.