< Tilbake til oversikten

Vegetartrend

Kristian sa for siden:

www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102248

Det er med ett lett sjokk jeg leser i VG at hver femte forbruker etterspør vegetarmat. Og jeg som trodde at lavkarbodietter med mye protein var in for tiden. Det virker som om jo lengre unna naturen folk kommer jo mer dyrevennlig prøver de å være.
Jeg bare lurer på hvilket liv grisen hadde hatt hvis ingen spiste kjøtt:rolleyes:

HP sa for siden:

Da hadde vi ikke hatt grisen som husdyr. ;)

Men jeg synes det er en kjempepositiv trend hvis det er slik at folk slutter å spise industriellt bearbeidede produkter, og går over til ferskvarer. Da er veien faktsik kortere til et sunt lavkarbo kosthold enn fra et tradisjonellt norsk kosthold. :)

Kristian sa for siden:

HÆ! Hva snakker du om HP? Her kommer jeg med en artikkel om at folk bytter ut kjøttet med brød og pasta og så får du det til å virke som at den handlet om det stikk motsatte:confused:

Jeg er dypt bekymret for unge jenter som innbiller seg at det er sunnere med brus og pasta enn med rent kjøtt . Dette peker ikke akkurat til fordel for folkehelsen når fremtidens husmødre har en sånn innstilling til mat.:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.