Jeg lagde en suksessterte(gul kake), hvor jeg byttet ut sukker og melis med sukrin og sukrinmelis. Kaka blei egentlig god, men det blei en veldig rar og ikke fullt så god ettersmak...Noen som har vert borti detta? Eller er det noe jeg gjør feil, evt hva annet kan man bruke??
Sukrin gir en litt "kjølig" :confused: bismak, synes jeg.
Liker best å bruke splenda for smakens skyld.
I noen bakevarer/oppskrifter synes jeg at sukrin er best, men det er ikke mange.
Jeg får en ekkel smak i munnen av all kunstig sukker. Og den ekle smaken kan sitte i i timesvis etterpå. Unngår derfor kunstig sukker... Spiser egentlig lite sukker... Er mer saltsnål jeg. :p
Den er helt forferdelig den ettersmaken til sukrin!!! Men jeg har funnet ut når jeg bruker det i kaker, så baker jeg kaken et par dager før den skal spises og så smelter jeg sukrin sammen med smøret/sjokoladen, for da forsvinner ettersmaken nesten fullstendig :)
Det eneste jeg kommer på i farten, er sukrin i hjemmelaget Thousand Island-dressing. Der likte jeg både smaken og "sukkerknasingen" :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.