< Tilbake til oversikten

Ketolyse og ergometersykling ...

Skallesei sa for siden:

Hei.

Er på ketolysekur og lurer litt på hvor mye jeg burde sykle på ergometersykkelen min om dagen.

Når det er drittvær så liker jeg å mosjonere hjemme i stua på ergosykkelen, men jeg lurer på hvor lenge og hvor tungt jeg burde sykle som et slags minimum for å få fart på fettforbrenningen?
Er overvektig og ikke i særlig bevegelse i det hele tatt i løpet av dagen. Slappt, men sånn er det da bare... :cool:

jvb sa for siden:

Så hardt at du har høyere puls enn normalt og blir litt anpusten, uten å pese. Sykle så lenge du har tid? hehe :)

Gerd sa for siden:

Det står en oversikt i boka om hva slags forskjellige trimformer og anbefalt lengde på de, som tilsvarer 30 minutters gåtur ;)

Viclin sa for siden:

Jeg sykler 1-3 timer flere ganger i uka. På tyngste og nest-tyngste styrke.

Skallesei sa for siden:

Stemmer det, ser at 13min med raskt tempo (22km/t) og 30min med moderat tempo (12km/t) tilsvarer en 30min gåtur. :)

Kommer nok til å ta meg 2 halvtimesøkter om dagen nå til å begynne med tenker jeg. Å gå fra null mosjon til en times sykling om dagen merker jeg nok.

Gerd sa for siden:

Ja, det gjør du :ja:
Jeg var overhode ikke fysisk aktiv da jeg begynte ketolyse. Men prøvde å få til noe tilsvarende 30 minutter.... Det er viktig å ikke starte for tøft, men ta det man orker, og øke på etterhvert :)

Lykke til :heia:

Skallesei sa for siden:

Takk for det... =)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.