Jeg starta på ketolyse 4 januar, å har så langt gått ned 5-6kg. Er ikke mye, men bedre enn ingenting:)
Har ikke trenet så mye på de 2 mnd her (pga mye stress rundt hverdagen --> hodepine og ryggsmerter), så derfor har jeg tenkt nå å kjøre på med trening.
Har medlemskap på spenst treningsenter, og har alltid likt de timene jeg får kjørt meg litt.
Er det å anbefale siden jeg går på ketolyse?
Tenkte jeg kanskje skulle prøve å ha 3 dager i uken med harde kondisjonstime, 2 gang i uken med styrke, og 2 dager der jeg bare rett og slett tar fram fotan og går meg tur..
Rokkering 10 min om dagen
Er dette for mye??
Tror nok at kroppen sier i fra hvis det er for mye.
Mange synes det er tungt å komme i gang (bly-i beina-følelse) men så "løsner" det og man kan kjøre på i evighet... :)
Det kommer også an på hvor godt trent du er i fra før.
Litt voldsomt, kanskje... Kroppen takler det helt fint (selv om det kanskje ikke føles sånn når man vralter avgårde med dobbeltsidig gangsperr), men man blir fort drittlei, og da er veien kort til å gi opp både trening og kosthold. Men om du får det til er det desto bedre :)
Jeg starta å trene i januar, trodde aldri jeg skulle få se meg selv på et treningsstudio, men nå trener jeg flere ganger i uka (3-4).
Jeg anbefaler deg å prøve de forskjellige timene, finne ut hvilke som passer deg og din kropp best. Jeg pleier å dra på puls timer og bodypump, men for å få avveksling tar jeg også en step time, eller mage/rompe/lår.
Jeg kan kjenne hvordan formen er blitt tydelig forbedret - men som nevnt her - i ketose gjør at man i begynnelsen får bly i beina...
Ikke begynn for hardt, men begynn :) Treningsgleden kommer etterhvert :)
(Sier hun som atter en mandag har pakket treningsbagen og er klar for time etter jobb)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.