< Tilbake til oversikten

Helt ny! Hvordan ser dette ut?

Izzi sa for siden:

Frokost: 2 skiver fedonbrød med .... (forslag til pålegg??)

Lunsj: salat med kylling og fetaost i olje (salaten består av isberg, agurk, rødløk og mais)

Middag: kjøtt + bønner/linser

Dessert: bær + mandler

Kvelds: ??

Jeg er noe kresen i matveien, f.eks. så takler jeg ikke egg. Liker cottage cheese på knekkebrød med syltetøy, men klarer ikke spise det alene.

Tar i mot alle kommentarer :)

DrBabe sa for siden:

Avocado og tomat/agurk synes jeg er bra (og smart) pålegg. Sardiner liker du sikkert ikke, men det er også genialt. Jeg spiser det en gang i uka selv, for jeg er ikke overvettes begeistret jeg heller. ;)

Mine umiddelbare kommentarer ellers, er at du bør droppe maisen. Kun minimais er lavkarbo nok til å være et fast innslag. Kok heller brokkoli og lemp oppå. Eller finn noe annet du liker som er mer fedonistisk. Og hiv på grønnsaker og salat med rømme eller oljedressing til middagen, ellers blir det nesten bare protein.

Jeg bruker matvareguiden.no iblant. Der finner man hvor mye karbo det er i ulike ting.

sunroad sa for siden:

På brødet kan du spise feks kokt skinke, men 2 skiver brød til frokost virker som mye brød , jeg har gått på Fedon mat ganske lenge sjøl og du skal ha lite brød og mye pålegg.
Knekkebrød skal du helst ikke ha, men litt rugsprø er greit, jeg spiste ikke brød i det hele tatt når jeg gikk på den dietten.
Jeg spiste cottage cheese men ikke med syltøy men jeg blandet den i youghurt uten sukker og det var helt i orden. Til kvelds kan du spise nøtter eller mandler med litt frukt ved siden av eller helst kanskje litt bær, helst bringebær.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.