< Tilbake til oversikten

Frem og tilbake

sudine sa for siden:

Har tidligere spurt om det å gå opp og ned i vekt i løpet av en måned, og nå må jeg spørre igjen. Tidligere gikk jeg litt mer ned for hver gang enn jeg gikk opp, nå driver jeg og går opp og ned de samme kiloene om og om igjen. Kiloene sniker seg ofte på i forbindelse med menstruasjon, og disse pleier å forsvinne igjen. Nå er det derimot slik at jeg ikke rekker å gå ned disse kiloene før det er klart for menstruasjon igjen... Noen forslag?

Tror dere for eksempel dette kan skyldes noe helt annet enn syklus?

(Opp 2-3 kg, ned igjen halvparten...)

Yonah sa for siden:

Spiser du helt etter boka? Ikke masse søtstoff og mengder med nøtter?

sudine sa for siden:

Ingen nøtter og har kuttet ut sukrin, bær og store mengder av meieriprodukter:)

Gerd sa for siden:

Hva spiser og drikker du da?
Veier du og teller karber?

sudine sa for siden:

Ja, veier og teller karber. Har holdt på flere måneder og vært fornøyd med nedgangen, men mens jeg tidligere har gått ned det jeg har gått opp, så har ikke det skjedd denne gangen (etter menstruasjon)... Lurte bare på om det kan være vanlig at kroppen ikke kvitter seg for eksempel vannet, eller om det kan være noe annet?

Gerd sa for siden:

Om kroppen ikke kvitter seg med vannet, kan det faktisk være noe du har spist ( uten at jeg vet, altså)
Det kan være hormoner osv osv osv...

Kan du ikke legge ut en typisk dagsmeny eller to da, så kan vi se på det.

Hvor mye vann drikker du om dagen?

sudine sa for siden:

En dag kan være cirka slik:

Frokost: Egg og bacon

Lunsj: Rester fra gårsdagens middag

Middag: Kjøtt/kylling/fisk med saus og blomkål eller brokkoli i en eller annen form

Kveldsmat: Kjøttpudding (kjøttdeig spedd ut med fløte og vann, tilsatt vårløk og krydder), rømme

Vann: Prøver på ca 3 liter pr dag

I tillegg en "shot" olivenolje pr dag for å få litt mer fett og holde magen igang

Takk for hjelpen så langt:)

Areola sa for siden:

Kan det være at du fortsatt spiser like mye som du spiste når du veide 16 kilo mer, men at kroppen ikke trenger så mye? Jeg bare teorierer litt altså :)

sudine sa for siden:

Teoriering er bra, det er igrunnen det jeg er ute etter :)

Matmengdene burde derimot være i orden, vet ikke om jeg klarer å kutte mer uten å gå direkte sulten mye av tiden. Håper og tror at det er vannrelatert på et eller annet vis, kan virke som om den tviholder på noe (hovne fingre osv)...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.