< Tilbake til oversikten

Eggemelk?

Superteddy sa for siden:

Oppskriften på den? Prøvde å søke, men kom bare opp hundretusen tråder med like mange innlegg, så jeg ga opp å lete...

Photobscura sa for siden:

Ca femti gram smør (helst usalta) smeltes, kok opp to dl vann, pisk sammen vann og smør, og ha i en eggeplomme og visp til du får skum. Om du har salt smør så er det greit å søte det litt, ellers smaker det py :p.

Superteddy sa for siden:

Tusen takk! Hmm... Og det smaker godt?? Så ikke veldig fristende ut, men jeg får prøve! ;)

Charlott sa for siden:

Her er den store eggemelktråden, masse gode variasjoner!

Superteddy sa for siden:

Tusen takk snupper! :D

Superteddy sa for siden:

Mmmmmm!! Deilig!! Prøvde med 40 gram smør, 2 dl kokt vann, 1 eggeplomme, 2 ts pulverkaffe, 1/2 ts kakao og litt søtning. :D

nellie sa for siden:

når du skal søke på oppskrifter så er det lettest å gå til oppskriftsdelen og søke der:)

Alkazelters sa for siden:

Det enkleste er å bruke googlesøk!

Superteddy sa for siden:

Okei, da vet jeg hvordan jeg skal søke neste gang! :)

Jojodama sa for siden:

JIppi!
Har lest om eggemelk, at det skal være så godt, men har liksom ikke hatt trua...:o
MEN, det er jo fantastisk godt! :w00t:

Catwoman sa for siden:

Synes også det hørtes litt guffent ut.. Men skal prøves nå ja;)

Veggpryd sa for siden:

Jeg har heller aldri blitt fristet til eggemelk. Det er ett eller annet med de rå eggene... Har aldri likt eggedosis, og foretrekker hardkokte egg.
Kanskje jeg blir veldig positivt overrasket? Skal jammen prøve nå i helgen. :D

Superteddy sa for siden:

Merker ikke noe til den eggeplommen altså! Helt sant! :ja:

Vitra sa for siden:

Dette var virkelig godt. Gubben og ungene grein på nesa da de hørte hva jeg drakk, men de slutta fort med det. Jeg har forelska meg i "kakao-varianten": 50g smør, 2,5 dl vann, 1 ts bakekakao og 1 ts splenda. Mmm, yummi :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.