< Tilbake til oversikten

"Hele familien ..."

merethe1 sa for siden:

"hele familien spiste pannekaker , unntatt Merethe ,hun hun satt og så på.."

Fy fader , hadde d ikke vært for at kuren virkelig gir utslag(- 5 kg nå ) ,så hadde jeg kjørt i meg minst 3 av dem... (forresten ,er 5 kg "greit" på den tiden jeg har brukt?? beg. i 2.uken i januar..?)

Vekten min sto stille en god stund etter 3,5 kg ,og jeg begynte å miste motet. Til slutt sa jeg til min mann at hvis det nå ikke viser endring i vekten ,så gir jeg opp !! :eek: Og da viste vekten -5 kg :-) så da får jeg heller fortsette .

Men d er ikke bare bare når jeg f.eks har kjøkkentjeneste i barnehagen ,og jeg står og baker ferske rundstykker ,eller baker ostehorn.. eller når jeg må lage pannekaker til resten av gjengen ,eller når vi,unnskyld DE ,spiser hot dog om fredagen eller..eller ...
Har som mål å holde ut frem til ferien ,og så lansomt tilføre litt bønner og linser ,havregrøt,kanskje litt frukt ,sånn at det blir litt lettere...:p

StegforSteg sa for siden:

det finnes gode pannekakeoppskrifter her inne :D

Og fløtegrøten er helt nydelig ;) Og siden du spiser Lindberg - vel så kan du faktisk unne deg litt frukt ;)

mamma87 sa for siden:

boller og pannekaker er jo ikke bra for barn eller voksne, hva med å lage lavkarbopannekaker til hele familien*? Gutten min er veldig glad i de pannekakene jeg spiser, uten sukker og mel!:)

merethe1 sa for siden:

står det fedon ennå ? jeg er vel mer på lavkarbo nå,med mål å gå gradvis over på fedon til ferien.. fant ut at lavkarbo funker bedre... men jeg ser at jeg må sjekke bedre i oppskriftene her inne.. finne denne fløtegrøten og pannekakene du snakker om !

Yonah sa for siden:

Hvorfor i all verden laga du deg ikke pannekaker da? 2egg og 1/2dl fløte, stek tynne pannekaker, kjempegodt:D

Gerd sa for siden:

Fedon er lavkarbo ;)

Lavkarbo er en paraplybetegnelse på mange retninger ;)

StegforSteg sa for siden:

Jupp det står fedon :)

Her er fløtegrøten:

Fløtegrøt

1 liten bx fløte
ca 4-5 ss smør
2dl vann
1,5-2 ts Johannesbrødkjernemel (JBK)
0,5 ts salt

Smelt smøret, tilsett fløten, og kok opp. Rør hele tiden.
Rist JBK med vannet og hell det i fløten.
La grøten småkoke ca 5 minutter.
Smak til med salt.

Blir grøten for tykk, spe med litt fløte
Viss det blir klumper i grøten, bruk stavmixer.

Serveres med splenda og kanel. Gjerne et smørøye også.

merethe1 sa for siden:

ler.. ja sånn går det når damen e trøtt ... mente ketolyse selvfølgelig :-) og så Fedon fra sommeren...

merethe1 sa for siden:

tusen takk ;-) nå får jeg bare gå ut og finne JBK ! (og så fikk jeg endret kostholds-filosofien min og til "ketolyse" ...så er alt på plass )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.