Jeg skriver en oppgave om anoreksi. Det er ikke lite stoff å hente om emnet, men jeg har hørt om at det finnes noen nettsider der brukerne forherliger anoreksi og mener at det er det som er vakkert. Kunne tenke meg å kikke litt på det og bruke det i oppgaven min. Er det noen som har adresser til slike sider? Send det som personlig melding slik at det ikke blir lagt ut på forumet. Tenker at det kunne føles vanskelig for noen hvis slike nettadresser er tilgjengelige med et lite tastetrykk.
Så du det programmet som gikk på nrk3 i kveld? En dokumentar om sånne sider, vet ikke helt hva det het, men det var med Fearne Cotton hvertfall. Helt utrolig at sånne sider finnes spør du meg.
Ja, det var det de kalte det. Hun som var programleder skulle prøve de diettene som var anbefalt, og den første dagen skulle hun spise et halvt eple til frokost, et halvt til lunch og en agurk til middag. Man kan jo ikke leve sånn.
Vell, de fleste større forumene av den sorten tillater faktisk ikke oppmuntring til sf i større grad enn att man kan si "godt jobba" eller "ingen fare vekttapet kommer". Kommer man på ett slikt forum og spørr om hvordn man kan bli tynn fortest mulig, hvordan man får en sf eller sier rett ut til en person att "ja, du ER tjukk- slank deg", så blir du som regel kjapt advart fra admin eller slettet.
Det er kanskje ikke så lett å se om man kommer utanifra, når man blir møtt av underforum med thinspo bilder, dikt "til" ana/mia og lignende, men de fleste forumene er ment for att man skal kunne finne støtte i andre i samme situasjon, enten du vill bli frisk eller beholde sf'en din.
Såklart finnes det mange, mange sider som har egne "flaming boards", hvor man kan legge ut bilde av seg selv og få den kritikken man tror man fortjener, i likhet med att det finns forum for feeders og generell galskap ute på nett, men en del av de større slike forumene tillater Ikke slikt.
Leser man litt i dagbøker der, ser man ofte fort att man oppfordres til å være forsiktig, spise vitaminene sine og gjerne litt mer enn det eksempelet Kristenm nevner.
Jeg er på sett og vis enig- det ER galskap att disse sidene og forumene finnes i og med hvor lettpåvirkelig især ungjenter pleier å være, men samtidig er de på en måte gode å ha siden man kan spørre om råd og hjelp av andre i samme situasjon, om ting man ofte ikke tørr spørre venner, leger eller foreldre av den simple grunn att de gjerne blir hysteriske over slikt, selv om man prøver å jobbe seg ut av det.
Jeg ser jeg høres veldig pro ut nå, men missforstå meg rett for det er jeg IKKE, men folk burde prøve å se ting fra en syk persons vinkel før de hyler om att forumet må stenges og verden reddes. Nei, det har ikke skjedd her enda- men det skjer veldig ofte hvor slikt diskuteres ;)
(såder, da har jeg lagt hodet mitt ut til hugging.)
Tror ikke du får hodet hugget av!
Du skjønner, vi er ganske så gale her inne også. Andre mener jo at man blir hjerneskadet av å spise ketogen mat feks!;)
Jeg er i hvert fall enig med deg. Selv om det for noen kan gi mer glød til "saken" tror jeg at det å ha et slags fellesskap er godt for alle, uansett hva man har felles.
Fellesskapet her inne er utrolig viktig for mange av oss, men så er vi jo litt hjerneskadet av å spise så lite karbohdrater, da!:lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.