< Tilbake til oversikten

Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Mr. Muscle sa for siden:

Har kommet til et punkt der vekta står bom fast. Kjenner jeg blir mer og mer forbannet for hver dag vekta står stille. Samtidig føler jeg meg feitere enn noen gang. Hakket før jeg blir helt "mental".
Dessuten er jeg sulten hele tiden :confused: Hvorfor???

Og dobbelthaka ser aldri ut til å forsvinne... GRRRRR :mad:

Skulle absoulutt hatt noe å roe meg ned på...

Takk for deeeeet...

Ana sa for siden:

Du har Torsdagskveld fra Nydalen å se frem til om en liten time :)

Og så håper jeg ting snur for deg snart

Vettel sa for siden:

Hvor lenge har du stått stille da?

Noen har stått stille i 3 år...

Men tenk slik: Hva er alternativet? gi opp, spise brød, godteri, potetgull? løser det noe? NEI.
Sier som "dorit", "fortsett å svømme, fortsett å svømme....."

StegforSteg sa for siden:

Shit, har du gått ned over 44 kilo!!??

Da har du ikke så mye igjen ifølge tickeren din - og det vil nok gå mye senere nå enn vanlig.

Mr. Muscle sa for siden:

Jaja, nå sjekket jeg ketostixen. Totalt NULL utslag. Drakk 3 kopper te i går, med 5 suketter i hver kopp. Det var vel ikke mer som skulle til :(

Smilla sa for siden:

Synes 5 suketter er mye jeg da...

Ser du spiser 0 kh.
Kanskje det ville være er forsøk verdt for en uke å forsøke å spise litt karbohydrater iform av grønsaker?
10-20 kh pr dag?
Kanskje kroppen din ifht forbrenning trenger karbo for å forbrenne mer?

Photobscura sa for siden:

Fem suketter? Oi! Ikke for å kritisere, men det var mye. Drikker du ordentlig te med godt med smak, så behøver du ikke søtning. Jeg kan anbefale yogi-te, f.eks sweet chili, eller celesteal sesoning apple and cinnamon, om du liker den slags :). Ikke nødvendig med søtning i alle fall!

Spiser du fortsatt bare (?) proteiner?
Kan du ikke legge ut en typisk dagsmeny, så kan vi se om det er noe å plukke på ;)!
(Hilsen hun som sto stille i tre år ;))

BlirFjong sa for siden:

Ser du bor i "hooden" min.. nesten.. vil anbefale det lille kaffekompaniet (eller hva det heter) i Stavanger sentrum. De har kjempemye god te i løsvekt.. Selv kjøpte jeg Rooibosh (skrives det sånn? hehe) med tutti frutti, kjennes ut som det er masse sukker i den men den er helt sukkerfri, og smaker godteri, så den er veldig tilfredsstillende om man er søtsugen også :)

Er utrolig imponert over at du har gått ned så mye som du har!

marithja sa for siden:

WOW!! Synest du har vært kjempeflink jeg!!:heia:

Alle har slike dager/perioder. Jeg har lagt inn noen helger med utskeielser underveis jeg, da har jeg spist alt jeg ikke hadde lov til med begge hender, tatt straffen og brukt en uke eller to etterpå for å ta av det jeg hadde lagt på meg i løpet av helgen....Men på den måten har jeg følt at jeg ikke ofret ALT liksom....Og siden maten vi spiser er så god, og magen og kroppen blir så dårlig etter en slik helg er det ikke vanskelig å gå tilbake....;) Lykke til videre!

Jabba sa for siden:

Jeg drakk te med 6 suketter i jeg - så jeg synes ikke egentlig at 5 var mye...
Men nå har jeg klart å kutte ut sukketter i te og det er jeg godt fornøyd med....rart med den vanen....

Mr. Muscle sa for siden:

Tja, kan vel fortelle at hver gang jeg inntar kh så stopper vektnedgangen. Tygde sukkerfri tyggi 4 uka på kuren og det resulterte i en vektnedgang på 0,svisj. Det var såpass tidlig i dietten og jeg tviler på kh vil hjelpe meg mer nå :)

Mr. Muscle sa for siden:

Det er lov og kritisere. Og jeg som skrev "ikke bli lurt av søtstoffer" innlegget går på smellen selv. Oh, the irony :D
Men te uten sukker/søtningsstoff smaker jo bare varmt vann.

Kun proteiner ja, kun det som funker :D

Typisk dagsmeny:
Frokost: 3 koteletter
Lunch: utgår
Mellommåltid: 1 kotelett
Middag: 3 koteletter
Kvelds: Et par 3 koteletter

Varierer av og til med litt kylling :D

Jabba sa for siden:

Spennende meny.... :D

Mr. Muscle sa for siden:

Drikker svært lite te igrunnen, ble litt på skolen siste uka bare. Men takk for forslaget.

Jeg er vel mer imponert over at det er mulig å bli så smellfeit i utgangspunktet :D

Vettel sa for siden:

Koteletter ja... Må si du er en tålmodig mann, det skal du ha.

Men, bare for sikkerhetsskyld: Du har altså forsøkt å spise feks kotelett + litt grønnsaker? (lovige) Oven en stund, ikke en dag eller to liksom..

Det der med bare koteletter, da mangler du jo masse vitaminer og mineraler og fiber for fordøyelsen.

Aner ikke hvor mye kalorier i koteletter, men 10 koteletter (!) på en dag, av og til kylling -det er ikke mye mat det altså! Så jeg tipper (helt ukvalifisert) at kroppen din er i sparemodus, den får ikke nok kalorier (som vi liksom ikke teller her inne), den får absolutt ikke sine vitaminer og mineraler.

Hva med en omelett til frokost istede?
Oopsie til kvelds, eller omvendt.
Osteknekkis, nesten rent fett/proteiner.

Og bytte de derre sukettene med feks brokkoli...?

Eller noe i den duren da.

Det var en ganske uvariert meny, ja. Men det skal jeg være den siste til å kritisere, for jeg spiser ikke så veldig annerledes selv, bortsett fra at jeg spiser kanskje halvparten, men det er jo ikke så relevant da jeg nok har et annet energibehov enn deg.
Hvor mett blir du? Du sier du er mye sulten, det er jo et tegn på at du bør øke inntaket. Jeg ville nok kanskje spist litt mer fett var jeg deg, ikke pøse på nødvendigvis, men litt hvitløkssmør på kotelettene f.eks? Om det ikke er nakkekoteletter du spiser, så kanskje bytte ut med det. Proteiner er det jo hevet over en hver tvil at du får nok av. Egg er jo også noe du kanskje burde vurdere å spise mer av.
Og ikke minst, hvor lenge har du stått stille? Du har jo gått ned veldig mye, og det er gjerne sånn at man må lure kroppen litt underveis for å gå videre ned.
Hvordan er det med væskeinntaket?

Jeg ville ikke bekymret meg for vitaminer akkurat, det virker som de fleste ikke er klar over at man får stort sett alt det man trenger av vitaminer og mineraler fra kjøtt, bortsett fra c. Grønnsaker anser jeg mest som et hyggelig innslag i kosten, og som tilskudd av vitaminer og mineraler er det sterkt overvurdert.

PS: Dersom du mener at te uten søtt er som varmt vann, så har du åpenbart ikke drukket skikkelig god te :D.

Furine sa for siden:

Ja, det tenkte eg også. Te er så mykje meir enn det du finn i porsjonspakningar frå Twinings eller Lipton, liksom ;) Eg har ei heil hylle i eit kjøkenskap stappfull med forskjellige sortar te, alt etter humøret.
Det med te utan søtning er forresten berre ei vanesak. Eg MÅTTE ha søtt i i gamle dagar, byrja å drikke te på folkehøgskulen, for det er jo slikt ein gjer :rolleyes:, og då va det plenty med søtt. Men ein dag berre bestemte eg meg for å kutte ut det søte. Det var ein overgong, med det går! Og du som har gått ned over 40 kg har jo tydeleg ein sterk viljestyrke, det er det jo ingen tvil om! :)
Den teen heiter Rooibos ja, betyr "raud busk" på Afrikaans. ;) Eg har det også i kjøkenskapet.
Har forresten 7-8 forskjellige sortar te i ei skuff på jobb også, slik at eg har å variere mellom og ikkje går lei.
Eg har vel ikkje så mykje matråd å gi.. Du har jo fått ein del gode råd allereie! Eg står litt fast sjølv også, men eg veit det vil ta tid med meg, så det skal det også få gjere. Men vi har alle saman "feitedagar" trur eg, der ein føler seg berre usj.

Mr. Muscle sa for siden:

Spiser av og til egg og bacon eller omelett. Problemet med det er jo at metthetsfølelsen varer i ca. 2 minutt og så er jeg like sulten igjen.

Hva er oopsie og osteknekkis :confused:

Sukettene byttes ut med kaffe :)

Mr. Muscle sa for siden:

Har aldri hatt noe problem med metthetsfølelsen på denne dietten tidligere. Det skyldes muligens at jeg har gått ut av ketose og at kroppen reagerer med sult inntil ketosen er gjenopprettet? Og ja, spiser nakkekoteletter. De er feitere (mindre tørre) og glir liksom litt lettere ned halshullet :)

Har vel stått stille en måned halvannen. Det skal sies at jeg har bøttet innpå med (et par tre spiseskjeer til hvert måltid) creme fraiche, seterrømme og majones i denne perioden. Ikke så mange karbiser, men muligens nok (for meg) til å gå ut av ketosen? 3-4 liter daglig

Ute av ketose på det kostholdet? Merkelig.
Men det kan hende du som meg reagerer på melkeprotein. Da er det i tilfelle en major partystopper. Prøv å leve melkeproduktfritt i noen måneder, og se :).
Og kroppen endrer krav underveis, virker det som. Jeg gikk fint ned før med masse grønnsaker og meieriprodukter, nå kan jeg ikke spise noe av det om jeg vil ned i vekt, jeg holder vekta, ja, men ned går jeg ikke. (eller jeg går faktisk litt opp om jeg f.eks spiser mye ost).
Vanninntaket ditt ser helt fint ut, forresten

scartz sa for siden:

Men for å få alle vit/min fra kjøtt, må man vel variere litt?

Hvorfor det?

Kanutten sa for siden:

Ke??? Hvor mye må man spise da for å få dekket dagsbehovet av vitaminer og mineraler?? Og HVA får man dekket?? Hele spekteret?

scartz sa for siden:

Jeg har vel egentlig bare tatt det som en selvfølge at f.eks kylling og kotelett inneholder forskjellige vit/min :) Når jeg sjekket nakkekotelett så jeg ikke at det inneholdt alle vitaminer og mineraler...

Smilla sa for siden:

1: Slik jeg ser det er du nødt til å kutte ut alt søtstoff, evnt erstatte det med sukrin i små mengder.

2: Få i deg (mer) vitaminer, mineraler og fiber!

3: Du trenger mer variasjon i proteinkildene!

4: Kutt ut melkeprodukter.

5: Drikker du kaffe? Slutt! Verdt et forsøk ihvertfall.

6: Mosjon før frokost. En liten tur med rask gange 35-60 min?

Ikke mer enn du trenger! Tenk på folkegrupper som spiser bare kjøtt stort sett hele året. Tror du de har vitaminbrister?
Sjekk her. (Enn om denne lista ikke er heelt fullstendig).
Om du ser bort fra vitamin c, så er det i grunn ikke noe av mineraler og vitaminer du ikke får i kjøtt, egg og fisk ;).

Åh, sånn ja! Ja, det er lurt å variere, samt få i seg nok fett til at kroppen faktisk tar det opp de som er fettløselige (a, d, e og k). Men det er vel mer mellom animalsk kjøtt, egg og f.eks sjømat at det er store variabler som er viktige å få med seg.

Kanutten sa for siden:

Schtilig! Enda mer å klaske i bordet for å vise lavkarbomotstanderne på jobb at vi FÅR faktisk i oss alt!!! :heia: Du er et unikum Photo!

scartz sa for siden:

Ja, jeg kikket videre på næringsinnhold.no nå og ser at kylling/kotelett var ganske så like. Flott link, den er herved bokmerket! :D

Ignite sa for siden:

Hvordan motivere seg?

Dra på lavkarbotreff og drikk åtte halvlitere med øl. Dagen derpå oppfører magen seg på en så lite sjarmerende måte at et gasskraftverk på Mongstad har lite å stille opp med, CO2-rensing eller ikke :cool:

Bare hyggelig! Mvh frk Carnivor :D

Mr. Muscle sa for siden:

haha, been there, done that på ein måde :)

Mr. Muscle sa for siden:

[INDENT]

[/INDENT]

Men skal man få i seg alt av vitaminer/mineraler på et nullkarbokosthold må man vel gjøre som våre forfedre, spise alt på dyret. Lever, nyrer, øyne og ja muligens andre udelikate ting?
Men jeg tar noen multivitaminer og satser på at det gjør susen :)

Val sa for siden:

Spis fisk!:frosk: (fant ikke fisk, så det ble en frost istedet)

Seriøst, spiser du bare kotelletter med cc eller rømme? Dævvvver du ikke av å ikke variere? (Tydeligvis ikke, siden du skriver her, duh).

Jeg synes ikke 5 suketter var mye heller. Pleide å ha det i EN kopp kaffe før:D Jeg føler meg gnien om dagen, når jeg prøver å kutte ned til to hehe

Bulldog sa for siden:

Dra på gymmet og løft noe tungt :)

Val sa for siden:

Forresten, på den listen, kjøtt fisk og skalldyr dekker alt bortsett fra vitamin C sånn som Photo sa, men ikke kalium, kalsium og magnesium? Og det er derfor vi må ta de vitaminene på ketolyse? Men på de tre så står grønnsaker som god kilde, men hvis man bruker kvoten på 15-20karber på bare grønnsaker er det likevel ikke nok til å dekke behovet for de tre mineralene?

scartz sa for siden:

En kotelett f.eks inneholder både magnesium, kalium og kalsium. Nå vet jeg ikke hva dagsbehovet er da.

Val sa for siden:

Ah ja, det stod ikke kjøtt under gode kilder, så jeg antok at det ikke var så mye..

Mr. Muscle sa for siden:

Det var vel i forbindelse med trening at vekta begynte å stagnere da :)

Mr. Muscle sa for siden:

Det var vel ment som en liten fleip også, spiser selvsagt ikke bare koteletter. Spiser Egg og bacon, kylling og tunfisk også. Samt diverse pålegg. Kanskje ikke så spennende, men koteletter synes jeg er digg og derfor blir det en del av det.

Val sa for siden:

pwewh!

Bulldog sa for siden:

Så du mener at trening har skylden for manglende vekttap?

Val sa for siden:

Det var vel muskler du la på deg?

Mr. Muscle sa for siden:

Det har du ingen tro på? Du tror at styrketrening fører til vekttap?

Vet ikke om det var det Bulldog mente, akkurat. Men det er jo nylig gjort ganske grundig forskning på temaet i Norge av Pål Jåbekk som også er medlem av forumet, du kan jo lese og se hva du tenker om det her. :). Men det blir jo litt muskelbygging kontra lavere fettprosent, så noe vinning går vel opp i spinning dersom man henger seg opp i tall på vekta.

Bulldog sa for siden:

Jeg kan ikke se at jeg har skrevet det.

Jeg har ingen tro på at trening er grunnen til at du ikke går ned i vekt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.