< Tilbake til oversikten

GI på rødvin?? Trenger svar FORT!!

Tiril77 sa for siden:

Har blitt bedt på rødvin hos ei venninne nå.. Kan jeg drikke det eller er det for mye karbo??

mofe sa for siden:

Så vidt jeg vet er tørr hvitvin bedre. GI aner jeg ikke :) Men vit at om du heller innpå alkohol, så vil kroppen alltid forbrenne dette først, før den begynner å forbrenne andre ting.

Ville begrenset meg til ett glass eller to :)

elian sa for siden:

I dag?? På en onsdag?? KAn du ikke skylde på at du ammer??

Neida, kos deg du :) Rødvin er i hvertfall mye bedre enn øl!

Aline sa for siden:

hvitvin har minst /lavest gi og rødvin har mest antioksidanter :)

Anne sa for siden:

Bare vær klar over at vin stopper vektnedgangen like mye som karber....og det stopper opp i flere dager for meg ihvertfall.Det er ikke karber i vin, men disse "alkehyyylene" som jeg kaller det. De er like ille sånn vektmessig som karber, men du får ikke blodsukkersvigninger av det da.

....men en rødvinskveld med ei go' venninne er jo alltid kos. Du må bare bestemme deg for om du skal ned i vekt eller ikke og hvor fort....:)

Nille sa for siden:

.........også er det jo sånn da, at når kroppen kan forbrenne alkohol, så forbrenner den ikke fett...... Og det kan ta en to-tre dager før den kommer over i fettforbrenningsmodus igjen. Alt etter hvor mye du drikker :p

Tiril77 sa for siden:

Drakk et lite glass (hvitvinsglass) med rødvin. Og det var ikke helt fullt heller.. Håper ikke jeg har ødelagt alt for mye!! :nei: Så ikke de siste svarene før jeg reiste.. men det var hyggelig da! Første gang på over et år at jeg smaker alkohol.. (ikke sånn overdrevet godt.. men men.. Nå har jeg endelig fått mitt etterlengtede glass med vin. Så da kan jeg ha et lengre opphold igjen :D )

Tiril77 sa for siden:

Det aller beste egentlig var det å være TONJE! og ikke bare mamma.. og kunne sitte i fred, tenke på hva jeg selv ville og å skravle om andre ting en bleier, amming og såre stumper!! Kjempe deilig!! :w00t: og så var vi ute på pub etterpå og var med på Quiz (sånn det skrives tro? ) men da holdt jeg meg til vann og kaffe mens vennina mi tok et par drinker.. Turte hverfall ikke å drikke noe sukkerholdige drinker nei! Håper bare ikke altfor mye er ødelagt! men men.. man lærer så lenge man lever! :p

aveline sa for siden:

Den kvelden var utvilsomt den beste form for vitamin-innsprøytning for deg, Tonje.
Kan ikke se at du har gjort noe som ødelegger for deg - tvert imot**

smosje sa for siden:

Tror ikke det har skjedd noen skade, altså :stortsmil
[font=Verdana][/font]
Et slikt et lite hvitvinsglass med rødvin skal du se at var bare sunt!!!
[font=Verdana][/font]
Bra at du koser deg!!

Platon sa for siden:

.........også er det jo sånn da, at når kroppen kan forbrenne alkohol, så forbrenner den ikke fett...... Og det kan ta en to-tre dager før den kommer over i fettforbrenningsmodus igjen. Alt etter hvor mye du drikker :p

Hmmmm... men hva forbrenner kroppen i de to dagene etter det ene glasset med alkohol da???? lenge å "leve" på et glass rødvin synes jeg!

Kitt sa for siden:

For det første, tråden er mer enn 5 år gammel!;)

For det andre, kroppen forbrenne alkoholen først. Er det tomt for alkohol i kroppen, går den over til å forbrenne fett igjen! Venter nok ikke noen dager på det, nei!:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.