< Tilbake til oversikten

Oppsummering etter seks måneder lavkarbo

Sungrazer sa for siden:

Hei,

Nå har jeg vært på lavkarbo i 6 måneder og resultatene er rett og slett overveldene. At vekten har gått ned er bare en positiv bivirkning, selv om det var ønsket om å gå ned i vekt som gjorde at jeg startet med LCHF.

Fordelene med kostholdet er bare så uendelig mye mer enn vektnedgang. Jeg har fått bedre hud, sterkere negler, klarere øyne - jeg så meg selv i speilet og studerte øynene mine. Hviten i øynene er ikke lenger gulaktig som de var, men har fått et skinn av blåfarge og er mindre blodskutt. Kommentarer som at jeg ser 5 - 10 år yngre ut er også veldig tilfredsstillende. Gubbemagen er borte, og når jeg ser ned kan jeg se beltespennen min. Det var det ikke snakk om for bare 6 måneder siden.

Jeg har fått mer muskler, og hardere kropp. Vektnedgangen har flatet ut, og jeg ligger nå på rundt 82-83 kg fordelt på 176 cm. Jeg veide 99,7 kg når jeg startet og hadde et magemål på 112,5 cm. Nå har ungene stjelt målbåndet så jeg aner ikke hvor det er, men for en måned siden var jeg 92 cm rundt magen.

Jeg har heller ikke behov for å stoppe å ta meg en blund på veien hjem fra jobb, da jeg ikke er trøtt om ettermiddagen lenger. Jeg snorker ikke lenger, og har mye bedre mage enn jeg hadde før. En annen ting jeg også har lagt merke til er at jeg ikke er så grinete og oppfarende som jeg var, og at det føles som en bomullsdott har forsvunnet fra hjernen min. Jeg tenker bedre og raskere.

Kommentarer som "når skal du begynne å spise normalt igjen da?" blir bare smilt og avfeid med et "jeg spiser normalt, men har kuttet ut karboydrater".

Legger ved to bilder. Det første er tatt i juli 2009, det andre tatt i desember 2009.

Charlott sa for siden:

Dritbra! (var det mest beskrivende og poetiske jeg kom på i farta ;) )

Kitt sa for siden:

WOW, var vel det som dukke topp i hodet mitt!:D

Gerd sa for siden:

Ja, WOW :heia:

Du ser råbra ut og mye yngre nå ja :D

Gratulerer!!!

Vettel sa for siden:

Utrolig!!

Du ser definitivt mye yngre ut ja! Bra jobba! :D

Sungrazer sa for siden:

Tusen takk alle sammen. :D

BlirFjong sa for siden:

Kjempebra jobba :) Du er flink!

Viclin sa for siden:

Grattis!

Fungirl sa for siden:

Fantastisk :heia:

Gracella sa for siden:

Imponerende forskjell!!:)

Kjempebra :cool:

frifuggel sa for siden:

Bare hiver meg på her; Wow!!

Jabba sa for siden:

Flott innlegg! For det er som du skriver - det dreier seg ikke bare om vekta!!!

Lotta sa for siden:

Så fint å lese. Ble kjempeglad. Nå fortsetter jeg kuren med stor optimisme.
L

tangoto sa for siden:

Gratulerer!!:heia:

Så fint at du deler dette med oss! Det hjelper alltid å leseom så gode resultater. Lykke til videre med din nye helse og kropp:D

Sungrazer sa for siden:

Oppdatering: Jeg målte omkretsen rundt magen i navlehøyde i går, og jeg har nå blitt 25 cm mindre i omkrets, eller hele 22% mindre i omkrets rundt magen! Vekten er stabil, men jeg ser at kroppsfasongen endrer seg og jeg får mer og mer muskler på kroppen. Dette er jo helt sykt bra! :D Over all forventing og fatteevne. :D

Kitt sa for siden:

Så kult!:heia:

tangoto sa for siden:

Så utrolig bra - da blir det jo bare bedre og bedre. Kroppen din er i ferd med å finne tilbake til seg selv og fylles akkurat slik som den skal:D

Licota sa for siden:

Så flink du har vært! Og du har endret deg veldig, du har jo blitt den hunken jo! :D

Lene:) sa for siden:

Gratulerer, virkelig imponerende:heia:Synes også det var kjempe motiverende for meg som er helt i startfasen:)

Sungrazer sa for siden:

Heh! Så da er det kanskje ikke bare innbildning at babes har begynt å sende meg skrå blikk? ;) Takk skal du ha. :D

Sungrazer sa for siden:

Hold deg til kostholdet og jeg kan love deg at du vil få samme resultater. :)

Det er så sykt tilfredsstillende at jeg endelig lykkes med et kosthold som gir resultater i bedre helse og bedre form. Uten anstrengelser og uten å gå sulten.

Det er bare morro å trene nå, før var det et slit. Jeg bruker ca. 15 minutter på treningsstudioet. Da har jeg gått igjennom de øvelsene jeg skal, og 45 minutter i bastu og dusj pluss litt solarium av og til. :D

Modezty sa for siden:

WOW - du har vært flink! Takk for at du deler før og etter bilder. Det er til inspirasjon og motivasjon for oss andre som ikke helt har kommet så langt som deg enda :)

Wiki sa for siden:

Wow!!! Kjempebra jobba!!!

:D

Mosepjusk sa for siden:

:heia:
Grattis!
Lavkarbo er best!

Lurer* sa for siden:

Fyer meg til rekkene og sier WOW! Veldig bra jobbet!

Sungrazer sa for siden:

Takk alle sammen - det er morro. :) Burde kanskje laget meg en egen journal snart... :O

Nok en oppdatering. 24/1 2010 var jeg på InBody 720 analyse, og i dag gjentok jeg det. Siden da har jeg gått fra 24,2% kroppsfett til 22%. Gått ned 2,4 kg fett, og lagt på meg 0,2 kg muskler. Ikke mye, men jeg har ikke jobbet så hardt med treningen før nå de siste 2 ukene.

Altså, jeg har har ikke mistet muskelmasse, men fett. Det er jo bare sykt bra! :)

Heksa sa for siden:

Gratulerer med imponerende resultater! :blomster:

charlot sa for siden:

Wow... Ser ikke ut som samme personen engang :eek:

Oslofia sa for siden:

Utrolig bra jobba!!!! begynte på LCF selv for 9 uker siden, har aldri følt meg bedre jeg eller. Kjenner meg igjen i så mye av det du sier. Beste bonusen for meg så langt er også at jeg føler meg mere våken og energisk, bomullsdotten oppe i hodet er borte. Hvem pokker vil spise gift som karbohydrater stivelse og sukker når man kan få det bra med selg selv? Ikke jeg :)))) Lykke til videre :)

Oslofia sa for siden:

PS! Hva er Primal Blueprint? Aldri hørt om :)

Sungrazer sa for siden:

Takk - Primal Blueprint er det å spise, bevege, sove og trene som huleboeren Grok. ;) Sjekk ut www.marksdailyapple.com/

I all hovedsak går kostholdet ut på å spise fett, proteiner, bladgrønt, grønnsaker, nøtter og frukt - de to sistnevnte i moderate mengder. Dvs. slik vi har levd 99.5% av de siste 2 millioner år hvor menneskslekten har vandret rundt på jorden.

Grok on! ;)

Sungrazer sa for siden:

hehe - takk skal du ha! :)

Mr. Muscle sa for siden:

Veldig bra jobbet :) Utrolig hva som skjer med kroppen når vi går fra en "sunn" diett (tallerkenmodell med masse poteter og ris, GR etc.) til en "usunn" diett :D

Bulldog sa for siden:

Artig! Prinsippet er jo relativt velkjent og utprøvd, men denne tilnærmingen var riktig morsom (som i "kvikk og underholdende" ikke "latterlig", i tilfelle det skulle være noen tvil ;) ), og lett forståelig. Det liker jeg!

Og bra jobba :)

Sungrazer sa for siden:

Ja, det er ikke noe spesielt ny kunnskap - løft tungt, spis godt med fett og proteiner etc., men måten det forklares på og er satt sammen vitenskapelig gjør det mye lettere å akseptere og forstå. Synes jeg. En av de bedre bloggene jeg har kommet over så langt. Spesielt siden jeg er opptatt av vitenskapen bak hvorfor et LCHF kosthold fungerer, og hvilken effekt det har på kroppen.

Jeg har også begynt å se mer på epigenetikk. Utrolig fasinerende, og om det stemmer har man ikke bare ansvar for sin egen helse, men også kommende generasjoner - en.wikipedia.org/wiki/Epigenetics

Se også www.youtube.com/watch?v=Fj4d-9Jgl6g&feature=channel

Takker, det er godt å endelig lykkes og ta kontroll over sin egen kropp!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.