< Tilbake til oversikten

Forskjell på kli?

Nuttanaldi sa for siden:

Hei.

Regner med at det er forskjell på kli, - har noen noen formening om hvilken som egne seg best for oss?
Kommer det an på hva man skal bruke det til?:confused:

Supera sa for siden:

Det spørs jo hvor mange kh du skal ligge på og hva du skal bruke det til. Kruskakli brukes i noen lavkarbobrød.

Vettel sa for siden:

Hææ? Trodde kli var trygt, at vi, ja bæsjet det ut! Jeg har nemlig en god dynge kli i oopsiene for magen sin skyld.

Supera sa for siden:

Da håper jeg at du har brukt hvetekli og ikke havrekli... Det er en del fiber i, men også en del karbohydrater vi klarer å ta opp.

100g hvetekli (kruskakli): 18,5 g kh
100g havrekli: 54,6 g kh

Detaljert visning fra matvareguiden.no:
Matvare | Stivelse | Kostfiber | Mono/di
Hvetekli | 10,70 | 42,00 | 3,10
Havrekli | 51,40 | 13,00 | 3,20

(Prøvde å gjøre det ryddig, men forumet kutter ut ekstra mellomrom og tab'er.) Ingenting sakkarose, fruktose eller laktarose, så det kuttet jeg ut.

Vettel sa for siden:

Tja si det du... "haferkleie" står det på pakka, hehe!

google Hafe= havre! gosh!
Merkelig, for denne perioden har jeg gått ned masse i vekt, hehe!

Og weizen er hvete... Da har vi lært litt tysk idag også! (egentlig visste jeg jo at Hafer var havre, men trodde kli var kli da, så sjekket ikke så nøye)

Supera sa for siden:

Du har jo litt friere karbohydratgrense enn meg på ketolyse, men det var litt vel mye stivelse oppi havreklien. Jeg synes hveteklien var ille nok. Men hm, 10,70 + 3,10 blir ikke 18,5... Så da er det vel kanskje litt sakkarose, fruktose eller laktarose i hveteklien?

Kanutten sa for siden:

Jeg har kjøpt noe kli det stod 9.8 karber på pakken.. Husker seff ikke nå hva slags merke..:(
Men det stemmer kanskje ikke?? Sjekk her da..

Supera sa for siden:

Hm, I don't know... Hadde vært greit å få ett svar på dette en gang for alle... Jeg har ikke brukt kli i det hele tatt enda.

Nuttanaldi sa for siden:

hmm, dette var jo ikke til å bli klok av...
Men så godt at dere drevne seniormedlemmer heller ikke vet, da føler jeg meg ikke fullt så dum for å spørre :p

Prøver jo å leve så godt som ketogent, men hadde tenkt å prøve meg på "Nannahs supergode knekkebrød" til påskeferien. Nå ble jeg plutselig usikker på om jeg skal ta sjansen..
:rolleyes:

Ullabulla sa for siden:

Regal Kruskakli inneholder 9 gr. karbo. Jeg vet at Møllerens Kruskakli inneholder en del mer. De har Regal på Kiwi.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.