< Tilbake til oversikten

Beste erstatning for pasta og ris?

Vettel sa for siden:

Joa, kjenner til squash tagliatelle... Men er jo så lite mat, synes jeg da. Skrellet idag en hel middels stor squash, rakk til en liten posjon middag. Ble litt stusslig synes jeg. Ble som overkokt spagetti, hehe! Kokte det 30 sekunder eller noe...
Var til carbonarasaus. (fløte, bacon, masse ost, egg)

Og kjenner til jukseris, altså raspet blomkål som freses lett.

Flere tips?? Kanskje ulike grønnsaker passer til ulike sauser, rett og slett?

Jabba sa for siden:

Enig med Gerd - blomkål er suverent til ostesaus - og gjerne med baconbiter i!

Vettel sa for siden:

Tenkte faktisk på blomkål! Men hadde jo lest her inne at aquash-tagliatelle + carbonara var så godt.
Blomkål neste gang.
Godt tips angående tomatsuppe!! yeah!

Vettel sa for siden:

Brukte blomkål idag, funket helt fint det. Smaker jo blomkål da, men bedre en squash-mos, hehe! Så fikk heller squashen være i sausen den. :)

Vettel sa for siden:

Tips, leste annen tråd. Der hadde hun brukt strimlet hvitkål til carbonara-saus. Var visst godt det!

Yonah sa for siden:

Søstern og jeg fikk en tanke her om dagen da vi åpnet en boks bønnspirer til tacoen.. Kanskje bønnspirer kunne fungert sammen med carbonarasaus? Nå har jeg såklart ikke igjen, så jeg får ikke testa, men kanskje de tar til seg smak? Tenker de på boks fungerer bedre til denne bruken enn vanlig hjemmegrodde og sprøe bønnespirer..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.