< Tilbake til oversikten

Liste over matvarer

Charl8 sa for siden:

Jeg er lei av å alltid høre på hva man ikke kan spise. Det er det eneste folk prater om når jeg sier jeg går på lavkarbo ("Jammen da kan du jo IKKE spise brød eller poteter eller noe!!")
Så nå har jeg gått gjennom hele matvarelisten her på lavkarbo, og tatt bort alt som har over 5 kh oer 100 gr.
Så nå har jeg en liste over alt jeg KAN spise i stedet for alt jeg IKKE kan spise!
Listen ligger som vedlegg 3 innlegg ned

Sammy66 sa for siden:

Det er en knapp for vedlegg på øverste linje i editoren (bilde av en binders). Har du prøvd å laste opp via den?

Ferskenbeinet sa for siden:

kan du ikke bare klippe ut fra worddokumentet og lime inn her? Hadde vert kjekt å se!

Charl8 sa for siden:

Sånn nå har jeg fått lagt til vedlegget!!!

Yonah sa for siden:

Det var en del på den lista som de fleste av oss må holde oss unna, alt av farseprodukter( kjøtt/fiskeprodukter spedd med melk/stivelse, melk...
Ikke se bare på akrbene, men også hvor de kommer fra. Selv om det err OK å spise paprika med nesten 6g karbo pr 100, så er det som regel IKKE ok å spise ferdige karbonader og fiskekaker! MAn skal ikke ha stivlse på lavkarbo, så holde deg unna ferdig kjøttkaker mm og lag de selv.

Elizabethcita sa for siden:

Så at margarin stod på den lista, og det er heller ikke bra... Mange tråder om det her inne, men jeg er på vei ut døra, og rekker ikke å linke noe til deg akkurat nå... :)

Val sa for siden:

WoW, for et arbeid:)

Vettel sa for siden:

Bra liste, utrolig greit utgangspunkt.

Så kan de som er opptatt av stivelse og slikt som Imse skriver, bare pille bort det de ikke vil ha.

Jeg går for det meste etter antall karber per 100 gram, motiverende å se hvor mye man KAN spise.
Flott å se med egne øyner forskjellen på redusert fettinhold og dermed økt karber!

Kitt sa for siden:

Tusen takk, sier jeg bare!:D

Både for selve jobben og for dagens inspirasjon til å ikke gi opp sånn riktig enda!;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.