< Tilbake til oversikten

Hoppe fra atkins til ketolyse?

purple sa for siden:

Hei alle sammen. Dette begynte strålende, men jeg står nå litt i stampe. Jeg begynte så greit med Atkins, men nå synes jeg det begynner å bli veldig vanskelig å følge, jeg blir utrolig forvirra av den norste Atkins boka, og hører den engelske er bedre, utrolig dårlig i engelsk som jeg er (spesielt lese og skrive) så gir jeg litt opp.
Hvordan er det å "hoppe" over til ketolyse selv om jeg har begynt på atkins??

Et annet spørsmål. Jeg lurer på om jeg må ha en pause da jeg skal inn på et lengere sykehusopphold og synes det blir vanskelig å være helt tro mot lavkarbo. Kan jeg ta en pause, men prøve å spise litt lite av det jeg vet har mye karber?? Eller kommer jeg bare til å tulle det til??

Kitt sa for siden:

Jeg tenker at du kanskje burde vurdere generell lavkarbo/Lindberg frem til du er ferdig med sykehusopphold. Da kan du spise lavkabro, men har lov til litt mer karber og mindre fett.
Jeg har kjempegod erfaring med å få servert ketolysemat på sykehus, andre sliter bigtime, så det kan være lurt å legge seg på en lavkabrolinje som tillater litt varierende mengde karber.

Så kan du heller ta fatt på ketolyse når det er over. Det blir nesten bare som å fortsette Atkins induksjon, så kan du jo bruke sykehusoppholdet til å lese deg opp på ketolyse. Den boken er heldigvis på svært forståelig norsk for oss som sliter litt med engelsken!

Areola sa for siden:

Ketolyse er omtrent som Atkins induksjon, bare med melkeprodukter og nøtter, så det skal overhodet ikke by på noen problemer :)

purple sa for siden:

Tusen takk for svar, nå ble jeg letta. Tenkte at jeg kom til å ødelegge alt nå. Har ikke gått ned mer enn 4 kg, men jeg er jo igang.

Noen som vet om det går ann å kjøpe ketolyseboka i butikk, eller er det bare på nette sammen med stix og vitaminer?

Kitt sa for siden:

Boka kan kjøpes i mange Meny- butikker blant annet. Der finner du også stiks, tablettene, bakemix.....

Her har du en forhandler- liste!

purple sa for siden:

Æsj, ingen i follo området jo.

Løvetann sa for siden:

Jamen, boka får du jo kjøpt i bokhandelen. Bare be dem bestille den, hvis de ikke har den inne.

:goodluck:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.