< Tilbake til oversikten

Negative ting med lavkarbo

marithja sa for siden:

Nå tenkte jeg at jeg skulle lage meg en liste med negative ting med lavkarbo:

1. Du er aldri sulten
  2. Du må kjøpe nye klær HELE tiden
  3. Du må svare på masse dumme spørsmål om hvorfor du spiser maten du gjør
    4.Sjokolade ,Cola og smågodt smaker ikke godt lenger
  4. Du blir dårlig i magen av å spise brød,gjærbakst,kjeks,cola,godteri etc.
  5. Du bruker mer av fritiden din på trening enn foran TV/på sofaen
  6. Du får så fin hud at du ikke kan gå og bruke 1000 vis av kroner på dyre hudpleieprodukter uten grunn
  7. Du må sy inn bunaden igjen, den du sydde ut ifjor
  8. Sexlivet blir bedre, mannen/dama di synes pluteslig at du er fin igjen etter x antall år...
  9. Puppene og hengemagen blir borte - de som holder kroppen din varm i det daglige....

På grunn av alt dette her GIDDER JEG IKKE MER!! Ferdig finito, orker ikke se vektnåla bevege seg en cm lenger ned på vekta nå!

Hvis dere har flere negative ting å slenge på lista så kom med dem :p

Yonah sa for siden:

Kaller du det der negative ting? Du spøker:lol:

Men aldri sulten? Det er jeg med jevne mellomrom, men ikke romle i magen-sulten;)

Victory sa for siden:

Ironi folkens! Ironi! ;)

frifuggel sa for siden:

Lavkabo er bare pes... :o Klærne sitter bedre, formen er bedre, jeg sover godt. Hva skal jeg klage over da,da?!?!?

Bæret sa for siden:

Den tok jeg ja...hehe

Men altså, smaker sjokkis fælt?
Eneste jeg savner etter snart 11 mnd er melkesjokolade med dajm, eller så har jeg lyst til å smake den nye med kvikk lunsj.

Men hvis du sier det smaker ille så...

Bæret sa for siden:

:fnise:

Det finnes faktisk ingen fnise-smiles! :utenutryk

Karissima sa for siden:

:lol: Kan jo bruke denne da

Areola sa for siden:

Å, jeg er så LEI av av å stadig få impulser om å prøve ut nye matretter. Plutselig liker jeg det også, og må putte enda en matrett på reportuaret.. :rolleyes:
Æææsj..

:p

Vettel sa for siden:

Er så mye å velge mellom av mat som smaker så godt! Gaaaaaahhhhh! Mye "enklere" å bare slenge macaroni i en kjele og ete rett fra gryta....

Og huden ja! Jeessesss....kommer snart til å må vise leg på "polet" igjen. :D

Jevnere humør, stakkars barnet mitt - kommer aldri til å få en skikkelig oppdragelse når ikke hu' mor kjefter og smeller litt. ;)

LiMe sa for siden:

Ha, ha, nå lo jeg godt! Så sant som det er sagt!

LCHF4life sa for siden:

Hehe!! Tenkte umiddelbart "åhnei, ennå en sånn plage-seg-selv-tråd" men jeg flirte godt :D

Photobscura sa for siden:

Jeg BLIR alt spurt om leg på polet. Det er sååå slitsomt med smiger :geip:.
Og nå som våren kommer, faller jeg atter igjen ut av det fellesskapet det gir å klage over rennende nese og kløe i øya. Hva skal jeg prate med folk om når snøen smelter? Sukk.

Lillefjær sa for siden:

:p I tillegg er jeg blitt klar i toppen. Kanskje ikke alle som liker det? :veitikke:

Kanutten sa for siden:

Jeg slipper å bruke en spes type medisiner så lenge jeg går på lavkarbo, kommer ALDRI til å få frikort grunnet lavkarbo! :mad:

Gerd sa for siden:

Jeg har fått så mye energi at jeg orker ikke ligge på sofaen å late meg "halve dagen" lenger :p ( og jeg har kjempegod sofa altså :lol:)

Solange sa for siden:

Hele den nye sommer-garderoben fra i fjor må sikkert byttes ut:eek: Uff, da må jeg ut og fråtse i nye klær:p

Og den årlige vinterdepresjon uteble...sukk....

LenaBeatrice sa for siden:

• Billig fyll hvis man ønsker det :full:

• Får plass i badekaret igjen

• Sipper å gå ut av bilen hvis den kjører seg fast i snøen, gubben orker jo å dytte den med meg inni nå :cool:

tøffe tak ja :)

Obsidaisi sa for siden:

off, ja....jeg som gledet meg til å bruke noen hundrelapper på nye klær....akk....og nå passer plutselig de ti gamle buksene som henger i skapet. Fremdeles litt trang, men de går nå hvertfall IGJEN! For to mnd sprikte det mange cm fra knapp til hull!

StegforSteg sa for siden:

Jeg ler og ler når jeg leser denne tråden :D Hærlig! :heia:

Alyssa sa for siden:

Huff, da kommer du sikkert til å bli støl i lattermusklene! Slitsomme greier :lol:

Gerd sa for siden:

:lol:

Veggpryd sa for siden:

hehe! :D Morsom tråd!

• Jeg promper ikke 40 ganger om dagen lenger (kunne jo være ganske underholdene, det. :p )

• Jeg titter ikke lenger i kjøleskapet 15 ganger pr. kveld for å se om det har skjedd noe nytt der siden sist. (Jeg har jo ett veldig flott kjøleskap).

• Må bytte BH størrelser flere ganger i året.

• Klærne mine vokser! argh! :mad: Må jo kjøpe nye klær hele tia, jo! :lol:

• Jeg har sluttet helt å tenke på all mat jeg har lyst på hele tiden. Må jo begynne å tenke på andre ting, jo! :rolleyes:

• Jeg har fått ALT FOR MYE energi! Mener bestemt at jeg er født lat, altså... :D

Kanutten sa for siden:

Jeg er våryr allerede, og det er heeeelt forkastelig og fælt!! :rodme:
Klysekuren gjør ALT for å motarbeide gamle vaner og sedvaner...:p

grotingeling sa for siden:

Ler meg skakk, så mange hærlige utsagn da gitt!

tina therese sa for siden:

Savner å ha fingre så fulle av vann
at det gjør vondt å bøye dem liksom...:p
For ikke å snakke om en mage som er så full av luft
at det ser ut som man er gravid i 5 mnd..DÅÅÅNE

PrøveKanin sa for siden:

Tåler karbohydrater så dårlig etter lavkarbo kur at det rett og slett ikke frister

Så en negativ ting med lavkarbo får vell bli at man tåler karbohydrater enda dårligere ved en eventuell tilbakelegging av kostholdet... Iallefall for min del

Lava sa for siden:

Uff, skulle man få lyst å gå på ketolyse eller lavkarbo av å lese dette? :eek:

:lol: Dere er oppfinnsomme og fargerike! Takk! Trengte denne nå.

Brimstone sa for siden:

Samboern min er sur fordi jeg ikke fiser så dyna ligger oppunder taket om natta. Er jo så greit å ikke ha dyne på seg nå som det er så varmt her :rolleyes:

(bor på den sørlige halvkule, eller rævsida som jeg pleier å kalle det, i fall noen trodde det hadde rabla for meg :p)

Tojne sa for siden:

Morsom tråd.

Monicah sa for siden:

ja, hva skal man si...?
jeg ble lovd et bedre liv om jeg begynte på ketolyse-kuren. hva har forandret seg da?
kjæresten er sluttet å fise så jeg må puste med munnen i flere minutter etterpå
kjæresten tar mer på meg og sexlivet har kommet til en helt ny dimensjon
jeg innser at mine gode favorittbukser detter ned på knærne når jeg går på gaten...
jeg begynner å skjønne at jeg må sy inn bunaden til 17 mai.
jeg ser at bikiniene jeg bestilte på nett i fjor som ikke passet kommer til å passe i år så jeg får ikke kjøpt nye

vet ikke jeg... vil dere si det er å få et bedre liv??:)

Monicah sa for siden:

jeg har forresten så mye energi til overs at jeg har måtte begynne å trene:(

Solange sa for siden:

He,he, fillern og :D Sånn har jeg det også, håpløst!

Torkil sa for siden:

Hei
Den var god:D
Når det gjelder punkt 10, så håper jeg ikke ALT "blir borte" :eek: :p

Vennlig Hilsen
Torkil

marithja sa for siden:

Torkil: Jo dessverre- men man kan jo kjøpe nye pupper forsåvidt.....:D

Da må jeg føye til pkt 11: Dyrt å gå på lavkarbo -for du må kjøpe nye pupper siden de du har har mistet all fasong, og du må vurdere plastiske operasjoner for å stramme inn all huden som har løsnet fra beinfestet....:eek:

...Evt kan du bruke brystene som ørevarmere og bre den nevnte løshuden over barna når de sovner ved siden av deg i sofaen....;)

Gerd sa for siden:

Tribal sa for siden:

:heia: Flirer meg skakk i hjel hehe..:)

frifuggel sa for siden:

Vurderer også å bruke ringene mine til armbånd, nå som tilogmed den tidligere lillefingerringen er for stor, og så jeg som haaaater at det dingler noe rundt håndleddene! Fælt, dette.. Alternativet er å betale for å få tatt dem inn, blir dyrt, jah! :p Siiiikkert billigere å kjøpe nye.. Enda billigere om jeg får Mannen til å gjøre det. :D Ringer eller pupper? Vanskelig å velge hva jeg skal bruke penger på.. Særlig.

Lotta sa for siden:

Likte disse negative tingene. Litt spent på nummer 2 og 10:)

crystall sa for siden:

:lol: nå er magemusklene trent i dag også! Dere lurte meg der ja!:p

Dell sa for siden:

Det jeg synes er mest negativt med lavkarbo er at jeg endelig har funnet noe som virker for meg, og at jeg derfor ikke trenger å studere alle slags andre metoder. Det er dumt det! Skjønner ikke at jeg gidder =)

Supera sa for siden:

Man blir ikke slått ut etter en stor middag. Så det vil si at hvis man spiser middag med høykarbovenner, så er man den eneste som orker å ta oppvasken.

Man kan risikere å få regelmessig syklus, og kan nesten se på klokka når mensen kommer. Hvor ble det av spenningen i hverdagen, liksom?

Licota sa for siden:

Man må tisse hele tiden! Skikkelig frustrerende, særlig når man sitter midt i et møte eller på skolen i en forelesning. Også er man jo konstant tørst også da. Ukult! Jeg savner å gå uten drikke i noen timer. :D

BobBob sa for siden:

Det er så kjipt å spise ubegrenset av maten jeg elsker. Jeg ville jo helst veie og måle opp mikroporsjoner og gå sulten hele døgnet. :(

PrøveKanin sa for siden:

Hmm det der har jeg opplevd også, vanlig under lavkarbo ?

Licota sa for siden:

Ja, man drikker jo mer når man spiser lavkarbo. Prøver jo å få meg nok vann, sånn 2-3liter, men gud hvor vanskelig det er noen ganger. ;-)

Ferskenbeinet sa for siden:

En bruker gjerne en del av arbeidsdagen til å henge her inne da, det må jo være negativt (for sjefen i det minste) !

Lillevoff sa for siden:

For ikke å snakke om at man finner frem beinstrukturen sin igjen... Hallo, her har man brukt årevis for å bygge opp polstring og så dukker søren meg hoftekammene opp igjen??

Solange sa for siden:

For ikke å snakke om kragebeinet som jeg trodde jeg hadde greid å skjule for alltid:rolleyes:

Vettel sa for siden:

En annen ting som er veldig trist: Man lager så god mat at barna vil heller ha min, enn det jeg faktisk har kjøpt til ungene! la maten min være i fred!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.