< Tilbake til oversikten

En skål bær daglig i steden for godteri?

sverrem sa for siden:

Hei! Har gått på lavkarbo-kuren i et drøyt halvår nå og gått ned ca10 kilo. Men opplever et stadig godtesug,og har i perioder ikke klart å stå i mot-alle vet hva dette gjør med vekta:mad:. Men har i det siste begynt å spise krom og føler det hjelper, samt at jeg heller har tatt en skål med bær (jordbær,bringebær og blåbær) med fløte til. Har tatt meg en slik porsjon med bær 2 ganger i uken uten tilbakeslag,men lurer på om det er "trygt" å spise en slik porsjon hver dag uten at det gir negativt utslag på vekta? Har noen bedre forslag å komme med mottas de med takk. Ps! Er lei av å spise kålrabi og gulrot som snacks:) Håper på sanrlig og positiv respons:)

Gerd sa for siden:

Først:

hvilken kostholdsfilosofi følger du?

Det står Atkins i filosofiboksen din, men innlegget er posta på Ketolysedelen ;)

Er det ketolyse, så er gulrot og kålrot fyfy.

Bær kan du spise litt av, det står i ketolyseboka :ja:

Max sa for siden:

Så lenge du ikke synes det gjør noe for kostholdets sin del, og du er fornøyd med nedgang, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kose deg med litt bær. Jeg ville ikke gjort det hver dag, ikke bare på grunn av evnt vektstagnering, men også på grunn av vanen med å skulle unne seg noe søtt hver dag.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Tenkte jeg bare skulle nevne at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så fyser jeg ikke på noe søtt...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.