Jeg vet at sukker er fy fy når man er på ketolysekuren, men jeg har sett på flere ketolyseblogger med oppskrifter at de bruker ferdig tacosaus, tacokrydder, pesto osv. Jeg har saumfart flere butikker, men alle tacosauser, pesto, tacokrydder m.m jeg har kommet over har sukker i innholdsbetegnelsen.
Er det da så lite at det er "lov", eller ødelegger man alt med slike sauser?
Jeg bruker en sjelden gang first price tacosaus og da en ts. Men det er da ingen av oss som bruker kjøt tacokrydder, det består av minst 50%sukker! Krydderet blander vi selv.
Ferdigsauser bruker man da vel ikke? Og pesto lager man fint selv om man vil ha.
Nei, jeg mener ikke ferdigsaus som toro posesauser, men salsasaus og dressing/dip som pesto, aioli, chillisaus osv.
Har prøvd de hjemmelaget salsasaus oppskriftene jeg har kommet over, men ingen smaker skikkelig salsasaus :( Synes de smaker mest tomat.
Og jeg er helt avhengig av pesto og aioli på salaten.
Kanskje noen har en god oppskrift?
Jeg prøvde meg på en pesto, men i foodprosessoren min ville ikke bladene bli helt knust, de la seg bare langs kantene, så den ble ikke helt som jeg ønsket.
Jeg kjøper Santa Maria tacosaus med 5,5 karber pr 100 gr vare og spiser vel kanskje 2-3 ss hver gang vi har taco. Det har jeg gjort i snart 1 1/2 år og det har gått fint i forhold til vekta.....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.