Inspirert av lakserullene på Ultra som jeg ikke kan spise lenger.
Det du trenger:
Oopsie
Krem ost naturell
Rød paprika
Purre
Laks
Når jeg lager Oopsien så tar jeg hele røra utover i stede for å lage lapper.
For da kan jeg rulle den sammen til slutt.
Smør et lag med krem ost naturell på Oopsien.
Skjær purre og paprika i små biter å dryss over.
Så legger du på noen skiver laks og rull sammen.
Jeg bruker First prise sin naturell ost som bare har 2 karber, det er desverre mindre fett i den også.
Så kan du skjære den i passe biter. :)
"Big Bite" Chillireker
Her tar jeg også å smører Oopsien utover hele å skjærer den i 4 like store biter når den er kald.
Det du trenger:
Oopsie
Isbergsalat
Paprika
Rømme
Reker
Chillikrydder eller annet krydder du liker, jeg har brukt et til fisk og skalldyr fra Black Boy som heter Grill -Cajun Kryddermix.
Her er det jo lurt å lese på boksen så det ikke er mye sukker i.
For å lage "rekesalaten" tar du bare litt rømme som du blander med masse reker og godt med krydder ut i fra hvor strekt du vil ha den.
Den blir best om den får stå over natten i kjøleskapet.
Den kan også bukes rett i salat eller alene som pålegg.
Klem ut så mye vann som mulig av rekene om du bruker reker i lake så den ikke blir for renennede.
Skjær opp isbergsalat og legg på Oopsien.
Så passe store biter med paprika.
Topp det hele med reke mixen, brett og nyt. :D
Myrull: Lager noen ganger lapper, men hos meg faller de alltid sammen. Men lappene er liksom "rundstykker" hos meg. Strør på frøblanding så blir det søndagsfrokost deluxe!
mmm, dette skal prøves!
Med denne retten gjør det jo ikke noe veldig at jeg aldri får til oopsiene helelr, mine detter alltid sammen til pannekaker :p haha.. men det har jo lite betydning om de skal rulles sammen ;)
Takk for flott tips!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.