grotingeling sa for siden:
Ny tråd dere :D
Ny tråd dere :D
Plutselig var februar over gitt - hvor ble dagene av????:confused:
Nu vel - da bretter vi opp ermene (og eventuelt buksebene for de i varme strøk...), og tar fatt på mars :p
Katteeier sa for siden:
Jepp!
Mars er i gang, og jeg startet måneden med nytt titall på vekta!
:D
Det blir sikkert en utfordrende måned, for i andre enden her ligger jo påskeferien og lurer!
Vi tar utfordringen og slenger oss inn i mars med humøret og motivasjonen på topp, og for alle oss som ikke fikset februar så innmari bra, så er det nye sjanser her og nå! :p
mokki sa for siden:
Tenk at våren så smått er i gang. Gleder meg til en lettere vår og sommer i møte.
Kitt sa for siden:
Ny uke, ny måned, ny start!:p
Tallet som lyste opp fra vekta i dag har jeg ikke sett på snart 11 år og det var svært lite hyggelig å konstantere at sist jeg veide så mye, var jeg høygravid!!!:eek:
Har meldt meg på "5kg til 17. mai"- tråden så her er det bare å prestere!;)
vaskeklut sa for siden:
Huhei!
Dere? Er det noen som vet sånn ca hva et glass/en pakke med johannesbrødkjernemel koster? Og, noen som vet hva det heter på engelsk? Tenkte jeg skulle se om jeg ikke fikk tak i det via internett (eller er det ikke lov å innføre?) :confused:
Vettel sa for siden:
Hmfr! Februar er en sånn juksemåned, flere dager kortere enn de andre jo!
ps. Her jeg bor har vi våååår.. Så foruten stormen "xynthia" som herjet i natt, så stelte jeg balkongen igår. Strålende solskinn og flere pluss. :)
Kitt sa for siden:
På JBKM-glasset står det en nettadresse:
www.rapunzel.de eller .fr
På fransk heter det Farine de graine de caroube (E410)
Og her er en norsk nettside!
Tror det koster ca 10,- mer på helsekosten, og så kommer frakten i tillegg!
Thomasina sa for siden:
Her er det også å prøve å få motivasjonen til å komme igjen.
Hadde noe mindre motiverende dager, hvor en hel kilo klistret seg på meg igjen...
viktig 1. å drikke mye 2. å spise nok grønnsaker og 3. ikke noe søt, om det er erstatning eller ikke, det virker ikke for meg akkurat nå. 4. regelmessige måltider (3 dager hvor vi kuttet ut lunsjen er ikke bra)
Men jeg har greid å leve opp til treningsmålet, minst en halv time på Wii hver dag, helst rett fra sengen...
JOhannesbrødkjernemel, er det ikke carobpodflour? men den selges jo på helsekost? (eller ikke mer)
vaskeklut sa for siden:
Selges på helsekost ja, men ganske mye kan fås billigere fra utlandet :D
Mener jeg betalte ca 70 kr for et glass Johannesbrødkjernemel (også kaldt Nestargel (apotek) )
På engelsk heter det: "Locust bean gum" eller "carob gum", "carob powder" brukes også.
På tysk heter det: Johannisbrotkernmehl.
Kan bruke fiberhusk som erstatning i noen oppskrifter - funket i alle fall fint i vaffelrøre :D
vaskeklut sa for siden:
Hmmmmm! Jeg tenkte jeg skulle lage smørgrøt/fløyelsgrøt nemlig:D Bruker som regel fiberhusk når jeg lager stuinger (f.eks spinatstuing) det funker skikkelig fint :D Tenker jeg får stikke innom apotek eller helsekost når pengene kommer inn!
Forresten, cocosa.. Er det denne dere bruker å ha i kaffe, steke med og slike ting? Den uten smak? Jeg sliter litt med å få i meg nok fett uten å bruke altfor mye rømme og fløte nemlig! Laktoseintolerante og fløte er nemlig ikke heelt den beste komboen.. :o Dessuten er det jo en del karber i både rømme og fløte.. Hmm.
vaskeklut sa for siden:
....men fortell meg om den vaffelrøra di?! :eek:
Furine sa for siden:
Brukar både jbkm og fiberhusk i vaffelrøra, eg. Røra ender opp kjempetjukk, men den flyt ikkje utover og vaflene blir ikkje paddeflate, så det er fint! :)
Ganske fin vårdag i Belgia! Og litt ei endring frå gårsdagen!
Bruker Nannahs oppskrift, men bytter ut jbkm med fiberhusk da den etter min smak ble litt for tykk
Nammis med ost og skinke mellom to plater som etterstekes i vaffeljernet - smatt smatt smatt :hungry::spisesnak:sikle:
Kitt sa for siden:
Ja, det er den cocosaen uten smak du kan bruk til det meste. Steke, smoothie, ha i kaffe/te etc!:)
Solange sa for siden:
[quote=Kitt;840033]På JBKM-glasset står det en nettadresse:
www.rapunzel.de eller .fr
På fransk heter det Farine de graine de caroube (E410)
Takk, Kitt, kjekt for meg å vite hva det heter på fransk, når jeg her i Belgia etterhvert blir ferdig med ED- dietten og skal over på "vanlig" lavkarbo :)
Popp sa for siden:
Var det noen som sa vårstemning? Jeg kan ikke huske sist det lå så mye snø i mars. Her lavet det ned i helgen og det var bare å finne frem måkemusklene mine :) og ski, akebrett og og... men det var deilig temperatur. +4 grader gjorde godt.
Ja vårstemning! Jeg har bestemt meg for at nå er det vår, så får moder natur bare se til å følge etter :D
Popp sa for siden:
Ser at det reklameres for 5 kg ned til 17 mai her i denne tråden. Jeg hadde kost meg om jeg hadde klart det til påsken, men det spørs.
Katteeier sa for siden:
Jeg har bursdag i dag, og har faktisk tenkt å spise en aldri så liten bit..........................................Napoleonskake!!!!! :D
Det spiser jeg KUN på bursdagen min, og jeg VET at det er som å banne i kjerka........
27 g karber pr 100 g er jo IKKE bra, men jeg skal likevel unne meg en liten bit.....LITEN, altså! :D
Sånn er det med den saken.
Kitt sa for siden:
Og kos deg med Napoleonskake!:sikle:
mokki sa for siden:
Gratulerer med dagen. Og kos deg med kaken.
Elizabethcita sa for siden:
Gratulerer med dagen!!!:happybday Nyt dagen, og kos deg med kaka :)
Thomasina sa for siden:
Gratulerer med dagen!!!
1 gang i året går det jo an...... nytt kaken!
Gratulere med dagen
vaskeklut sa for siden:
Gratulerer med dagen! :D
...Jeg fikk tak i jbkm i dag! Helios hadde det til 58,- så nå blir det straks smørgrøt/fløyelsgrøt :rolleyes:
Katteeier sa for siden:
:klem:TUSEN TAKK, alle dere skjønne damer!
Har kost meg med et halvt stykke kake. Da var i grunnen behovet dekket.
Og nå er det et år til neste gang! :D
Stor klem til dere alle!
Karissima sa for siden:
Gratulerer så masse :)
Furine sa for siden:
Gratulerer med overstått, Katteeier!
Nydeleg dag i Belgia, men nokså kaldt! Frå nesten vårtemperatur på laurdag har det vore 5-6 minusgrader i natt, og eg har leita fram ullklea igjen. ;)
Ynskjer dykk ein fin dag!
Katteeier sa for siden:
En ny, vakker dag her på Sørlandet.
Dette været gir energi og håp om at det blir vår i år også!
Likevel - mars er en lunefull måned, og kan godt bringe med seg nye snøfall.
Tilbake til hverdagen i dag, med fullt fokus fra første stavtak.
Gårsdagens kakefest var deilig, men i dag brettes ermene opp for nytt fokus på kostholdet.
Har vinterferie, og det betyr andre rutiner enn de daglige når man er på jobb. Det går greit da, og går ikke rundt her og fyser på noe hele tiden. Godt å kjenne seg fornøyd og tilfreds.
I dag skal soverommet til pers, tenker jeg.
Har et tonn med tøy som skal strykes og legges på plass, men først skal jeg spasere meg en tur i sola!
God onsdag til alle sammen! :p
Solange sa for siden:
Hei, fikk ikke kommentert forrige gang du var inne:)
Vi kan trygt si vi har mye forskjellige type vær på kort tid her i Belgia, fra 13 pluss og sol, til storm og regn, tilbake til minusgrader og bilruteskraping igjen:eek: Alt på under en uke.... Nå får vi håpe det går fremover mot stabil vår snart, krokusene mine strever seg tappert opp av jorda:)
Vedr. suppe, ja, de er kjempeflinke med suppe her! Kjøper de pakkene med ferdigkuttet blanding på Delhaize, er så kjekt og lettvint, og man får smakt på type supper man ikke har smakt før.
En super dag til deg også, Furine, ser ut til at det blir sol og varmegrader utover dagen:)
Popp sa for siden:
Det er nok fortsatt noen mikro minusgrader. Men sålenge solen skinner her på Østlandet så har jeg det så deilig.
De siste dagene har jeg vært så fornøyd med å fått gått turer hver dag. "Small steps leads to greatness" sier man - så her er det bare å fortsette. Kanskje jeg en dag klarer å komme meg inn på SATS igjen.
Gratulerer med gårsdagen- Katteeier
Jojodama sa for siden:
Vårstemning dere? :eek:
Her håper jeg bare at resten av VINTEREN blir mildere enn den har vært hittil... ;) Idag har det vært ganske bra, 10 minus midt på dagen. Perfekt vintertemp, med masse deilig solskinn! :)
De 5 kilosutfordringene tror jeg at jeg må stå over. Det måtte jo blitt 5 kg til JUL, eller noe... :rolleyes:
pheona sa for siden:
Snakk om helomvending a.... her er det plutselig 17 kaaaaaaaaaaaaalde i dag brrrrrrrrr
Og i Bergensområdet snør vi ned, seriøst - 20 cm snø i natt
Popp sa for siden:
Brrrrrrrr. Jeg er akkruat nå veldig glad for at vi har fått igjen bilen fra verksted. Den er nemlig installert med både motorvarmer og kupevarmer. Så i det minste kan vi sette oss inn i en deilig varm bil.
Det er fredag idag. Deilig - deilig - dag. Til helgen skal vi feire 5 åringen. Han er blitt såååå stor!
Lørdag - heia lørdag :stuart:
Ut å trekke frisk luft blir dagens første oppgave.
Har stort sett vært innendørs hele uka for å gjøre ferdig vårrengjøringen, og merker at behovet for frisk luft nå er påtrengende :stortsmil
Så drit i dårlig vær, her skal det luftes :lol:
Jojodama sa for siden:
Her skal det også luftes! Skal ut og trille med min minste skatt litt seinere. Nå er ho blitt så stor at ho nyter turene, så da er det jo ekstra moro. :ja:
Og det er så deilig med SOL og mildvær igjen etter en laaang kuldeperiode. :heia:
[color=#000000][/color]
Driver og rydder og sorterer og flytter om på saker og ting her hjemme. Har minst 2 rom for lite i huset, og da blir det lett kaotisk. Nå er det sengetøy og gardiner som skal få seg et nytt sted å bo. Hittil har vi hatt det i et lite kott,men nå trenger jeg kottet til noe annet... :D
[color=#000000][/color]
Ha en deilig lørdag dere! :)
nomma sa for siden:
Har noen sett motivasjonen min?
Jeg skulle egentlig ha studert, har eksamen på mandag og sliter svært med å komme igang med lesing. Dette går rett vest regner jeg med.
Har ramla av lavkarbo og havnet på sjokoladevognen.
skulle ha vært ute å trimma, men gidde ikke.
men jeg har nettopp satt et brett med nannahs supergode knekkebrød i ovnen. Skal kose meg med knekkis og brie etterpå.
Nei, jeg får vel bare fortsette å lete etter motivasjonen..
Hei Nomma - fant tilfeldigvis en sekk med motivasjon nå i kveld, kan den være din?
Sender den over uansett, for jeg fant min egen i går og har nok for de neste dagene :D
Dessuten er jo motivasjon ferskvare, og bør benyttes umiddelbart :lol:
Yonah sa for siden:
Nomma:klem:
Gå og kjøp noe godt kjøtt, noe grønnsaker osv du synes er kjempegodt og kos deg med nystekte nakkekoteletter, kaffe med cocosa, tacosalat og alt mulig som kan holde deg mett og unna sjokoladen. Det er skikkelig kjipt å ha sprukket og ikke minst ha dårlig samvittighet. Ta en dag ad gangen og ikke sluk alle sorgene på en gang.
nomma sa for siden:
Takk grotingeling, men desverre passet den ikke, så det må nok være noen andre sin ;)
Takk for gode ord Imse.
Var mening i at jeg ikke hadde motivasjon til å lese, har fått en heidundrende bihule-betennelse så jeg avlyser eksamen i dag for min del. Venter på at smertestillende skal begynne å virke å at legekontoret skal åpne. Så skal jeg krype til køys igjen.
God bedring:klem:, synd den motivasjonen ikke passet ;)
Popp sa for siden:
Til noe annet? Er det en ny baby på vei? ;)
Popp sa for siden:
God bedring og lykke til med lesing.
Hva er det du leser til? :)
Popp sa for siden:
Klarte å komme meg gjennom bursdagsfeiring i helgen, men skal si det var tøft. Jeg serverte kyllingsalat og hvitløksbaguetter og la av gammel vane 2 baguetter på min tallerken. Det gikk ca 1 min. før jeg kom på at det skulle jeg jo slett ikke ha. Og la det vekk. Gamle vaner er vonde å vende!
Lørdag var vi ute å gi ski. Det var så fantastisk flott vær, og de to eldste barna raste avgårde, mens han minste var på sin første skitur. ( har tidligere bare gått litt med han foran huset). Gleder meg mer og mer til påske!
Jojodama sa for siden:
HIhihi, det skulle tatt seg ut! ;) Og du...putter da ikke babyen i kottet heller da! :p
Popp sa for siden:
Klart det går an, sier eldstegutten vår. Det gjør jo Harry Potter :D
Yonah sa for siden:
Uff, så kjipt med tette bihuler Nomma:klem:
Mannen og jeg skal jobbe i dag.. Jeg har nå masa HELE vinteren om å få isolert taket over trappeoppgangen, siden vi oppdaget i fjor vinter at grunnen til 1/2meter med is og vann inn i gangen var at det ikke var isolert.. Morsomt med gamle hus gitt.. Det er mangelfull isolasjon andre steder også, men når det mangler helt isolasjon i deler av taket, da hjelper det ikke på å holde varmen...
Gulvet i stuene, kjøkkenet og gangen er heller ikke isolert, og litt av en jobb fordi mannen må få slått større hull for å komme til under stua.. Den muren er 1/2meter tykk og full av solid gråstein. Her om dagen dro vi ned et gammel, løent teppe fra garasjen som dekker nesten hele dagligstua.. Og det var ikke så ille, selv om jeg i flere år har sagt at jeg ikke vil ha det.. Men nå er det en fryd å stå opp og gå inn på stua, for guøvet er ikke 6 grader noe mere, det er ikke kaldt i det hele tatt!. Kriseløsning før vi får isolert;)
pheona sa for siden:
Jeg tror nesten den sekken med motivasjon var min jeg! Her fikk jeg iallefall super motivasjon når jeg gikk på vekta for andre gang imorges! den viste jaggu meg at her var det 2kg mindre av meg! I løpet av en uke! så motivasjon er bra å ha! Jeg deler gjerne innhold i sekken med andre om det er enda fler som trenger å finne litt motivasjon!
Jojodama sa for siden:
Hahaha... ja han gjør jo det! :D
Vi har også en HP-fan i hus. Han har vært hekta på "potter'n" siden han var 2-3 år. :eek:
Godt å høre at den kom fram til riktig mottaker :D
nomma sa for siden:
Så bra at den passet deg ;)
Fikk ordna legeattest så det blir en ny sjangse til eksamen i juni (finansiering og investering)
Så nå er jeg kommet hjem til bonden og lillemor :love: Sitter i go'stolen og bare koser meg. Lillemor blir 6 år på Torsdag så jeg må vel begynne å planlegge bursdagsfeiring. Har leid lokale så vi slipper å ha barneselskapet hjemme ;)
vaskeklut sa for siden:
Bra du fikk legeattest, nomma!
Her i gården har jeg fått smake på hvordan det er å ha flere dagers utskjeielser. Hoho. Hadde noen dager i uka som var, pga besøk av Fine Venninne som kom helt fra Kristiansand. Spiste mest mulig LCHF, men det ble jo litt boller, rødvin, et kakestykke, kopp kakao kremt og smash (:eek:)... og nå er kroppen min så sliten og slapp at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg..:rolleyes: Men det blir nok bra! :D ikke spist særlig med karber enda, og til middag skal jeg forsøke meg på ørretfilet med nøttelokk! Det høres så utrooooolig godt ut! SER godt ut gjør det og. Gleder meg til det. Jeg er så utrolig dårlig på å spise fisk, altså.Men nå har jeg pakka frysern med både ørret, sei og reker (hurra for 15,90kr pr kg på Rema1000!) så det skal bli en ordning!
Nå skal jeg se om jeg ikke får lest litt pensum sammen en kopp kaffe med masse fløte i :D
Jojodama sa for siden:
Hvis det er nøttelokk av CF og nøtter ++ så er det SNADDER! :sikle:
(sulten nå jeg! :p)
Lykke til med pensumlesing da.
vaskeklut sa for siden:
CF? :confused: Klikk på linken (der ordene er understreket), så kommer du til oppskrifta :D
Tusen takk for det, jeg prokrastinerer stadig :o Men nå er det slutt! åpne boka
Popp sa for siden:
Nøttekake :nam:
Desverre står ikke det som lovlig under Eurodiet regime :(
Idag kjenner jeg veldig at jeg er SULTEN. Hadde en slik dag på lørdag også, og det var kjipt. Drakk så mye vann, men det var først en time før jeg skulle legge meg at sultenfølelsen forsvant. Kvelden idag er fortsatt ung :cool:
Håper det hjelper med en kopp kaffe . Kjenner jeg er litt sliten idag, kanskje er det den månedlige som melder sin ankomst?
CF?
Vaskeklut: hvordan går det med å få åpnet pensumboken? Har du kommet deg forbi innholdsfortegnelsen?
Popp sa for siden:
Imorgen skal jeg på klinikken igjen. Da får jeg svar på mine blodprøver som jeg tok for en uke siden. Blodsukkeret og stoffskifte er kanskje det jeg er mest spent på - men også vekten, men der vet jeg at jeg har gått ned! :D Oppdaterer tickern så snart jeg vet resultatet.
vaskeklut sa for siden:
Innholdsfortegnelse? Njaeiaei. Joda. Litt så.. :o har lest litt over et halvt kapittel, tenker jeg må lese resten nå, så jeg i det minste har lest ETT i dag.. Hihi.. :o
Solange sa for siden:
Vi venter i spenning:D:D
Solange sa for siden:
[quote=Popp;845165]Nøttekake :nam:
/quote]
Hi,hi, er det ikke slik at man ser det man har lyst til å se:p Mener da det står ørret med NØTTELOKK???
vaskeklut sa for siden:
kniiiis! jo :p ørret med nøttekake tror jeg faktisk at jeg hadde styrt unna.. :D:rolleyes:
Popp sa for siden:
[quote=Solange;845242]
Nøttekake :nam: /quote]Hi,hi, er det ikke slik at man ser det man har lyst til å se:p Mener da det står ørret med NØTTELOKK???
Hæææææææææ! :eek:
Må sjekke med engang. Jeg vet jeg leste Nøttekake!!!!!
Popp sa for siden:
:lol:
Jeg ser at mine øyne bedrar. Det er nok litt selvsabotering som jeg har lest om tidligere ikveld. (vil ha kake, men får ikke engang tenke på det)
Solange sa for siden:
He,he, jeg fikk med meg en hel nøttekake hjem fra helgas Frankriketur, og greide å legge den rett i fryseren.....Men nå skal vi ikke tenke på n----k----, helst ikke skrive det engang!!
Jojodama sa for siden:
Hehe, nøttekake ja... NAM! :p
Fant linken til oppskrifta (litt treg, jaaa) på nøttekakefisken. Fyttikatta det så godt ut! :sikle:
Og CF = creme fraiche. Ikke verre.:D
vaskeklut sa for siden:
Det var dævla godt og :w00t:
aah, såklart er det creme fraiche. dooh. klaske panne Litt synd jeg ikke liker CF i seg selv da.. :rolleyes: Men blandet sammen andre ting er det godt, som f.eks i ostekake :D
pheona sa for siden:
ååååååååhhh... den bloggen med nøttekakefisk-oppskrifta var jo bare helt vidunderlig! Der var det masse god mat tror jeg! *funnet seg en ny side med inspirasjon"
lchf-bloggen.blogspot.com/ linker jeg tilfelle noen lurer!
Popp sa for siden:
For en deilig dag det er i dag! Hvorfor har jeg ikke fri, så jeg kan gå ut å nyte det?
Idag er det veiedag på klinikken, skal avgårde om noen timer. Ellers idag må jeg planlegge barnebursdag for imorgen. Vi skal lage gatekjøkken og servere pølser/lomper og hodehamburgere. Jeg må finne frem kokkeluen min - og kanskje stjæle med meg et skilt fra Leif Vidars pølser :nei:
Noen som har forslag til leker for 5 åringer?
vaskeklut sa for siden:
Den der er helt genial! :D Nøttekakefisk må du forresten bare prøve, det var så nydelig at jeg satt og akket og nammet og sukket meg igjennom hele måltidet nesten.. :D Dog er det ikke så lurt om man er nøtteallergisk...
Leker for femåringer? Tja, Sisten (ellerhvanådetheterialleandrelandsdeler, her i Trondheim heter det "sura" ) er jo ofte populært? Sette halen på grisen? Fiske snopposer fra "fiskedam" bak et forheng? Skattejakt?
Innser nå at det meste her innebærer snop, men det gjør det vel alltid i bursdagsselskaper? Gjemsel? Hviskeleken! Bokstavlek?
Nå skal jeg legge til at jeg ikke har barn, men er straks utdannet pedagog...:o:D Så det blir kanskje litt pedagogisk korrekthet som ligger til grunn.. fnise
Er så spent atte :spent::spent: - du deler vel status når du har vært der ??
vaskeklut sa for siden:
assåååååå... jeg skulle hatt nye klær jeg.. hvor handler dere andre klær?o_O altså, stormote. jeg ersåjævliglei av å handle på kappahl og lindex!! har forsøkt laredoute.no, men de er så dyre.. og ellos.no har så mye host stygt :(
Du som bor i Trondheim må jo stikk innom Zip AS. :D
Tidligere holdt de til på Leüthenhaven, men har flytta til Olav Tryggvasonsgt 34.
Har vært innom flere ganger og har alltid fått god service, kjempegreie damer som jobber der. Var forøvrig der jeg først kom over BH-merkene Anita og Ulla (tyske merker) som har BH'er som er store nok til meg (type 115 HH da jeg var på mitt største).
De fører en del danske klesmerker, og så har de buksemerket Merrytime som har bukser med strech og 3 ulike benlengder (litt fan ja......:rolleyes:)
Det er nok litt høyere priser der enn på Lindex og Kappahl, men klærne er tilpasset oss med behov for litt store størrelser :p
Solange sa for siden:
I Trondheim finnes det vel masse klesbutikker, og en del av dem med store størrelser? Størrelsene på Vivikes er jo ganske romslige synes jeg, kjøpte ei bukse der i str. 44, og jeg bruker vanligvis 48.
Jojodama sa for siden:
Huffameg, her leste jeg "fiske SNOPP-poser!!":rodme::D
[i][/i]
[i][/i]
vaskeklut sa for siden:
AHAHAHAHA!!!! Jeg lo skikkelig høyt her :D
Men jo. Vivikes og Zip er fine, men de er så svindyre for en student! :(
Akkurat nå ligger jeg midt mellom to størrelser, så det er supervanskelig å finne bukser :confused: Enten er de passe i lårene og for små over rumpa og i livet, eller omvendt! :mad: Dårlig gjort altså. Jeg skal se litt hva jeg finner i morra!
Katteeier sa for siden:
I dag kunne jeg notere meg for å ha nådd minus 9 kilo siden starten her 4.januar! Er kjempehappy, for jeg hadde jo gått opp litt til veiedagen nå på mandag. Men nå hadde ting løsnet igjen, og jeg er på rett vei.
Så da er jeg glad og fornøyd! Juhu!
Totalt har jeg et vekttap på 31 kilo siden jeg var på mitt tyngste. Ting tar tid, men det GÅR! :D
vaskeklut sa for siden:
Jøss! :eek: Gratulerer! Hvor mye skal du ned til sammen?
Fantastisk - gratulere så mye både med de 9 siden januar og ikke minst med de 31 totalt :heia:
Suger til meg sukesshistorier som inspirasjon, og denne går rett inn på den listen :D
Har noen sett Popp??
Er så spent på hvordan det gikk på dagens kontroll:spent:
Katteeier sa for siden:
Vel, jeg var på mitt tyngste for to år siden.
Da levde jeg egenkomponert lavkarbo i trekvart år, og trente en del. Gikk ned 20 kilo.
Så hadde jeg en pause fra lavkarbo og prøvde å levde "normalt". Da stabiliserte jeg vekta, og har holdt de 20 kiloene borte i mer enn et år nå.
Fikk et kick til å starte på nytt med lavkarbo, og valgte ketolysekuren denne gangen. Å kutte karber er det eneste som funker for meg.
Jeg skal ned enda 25 kilo, men tar det med ro. Ting kommer til å ta tid.
Det tok meg mange år å bli så overvektig, så det kommer til å ta flere år å komme ned igjen til normalvekt. :rolleyes:
Popp sa for siden:
Litt sent med å oppdaterer, men her kommer resultatet.
:heia:
vaskeklut sa for siden:
Katteeier og popp:
GRATULERER :D:D
Jeg bøyer meg i støvet for dere! Dere har vært superflinke! :heia::heia:
Gratulere, dette er toppers :heia:
Katteeier sa for siden:
I kveld tok jeg mot til meg og prøvde noen bukser jeg fikk av en venninne sist sommer.
Blant annet prøvde jeg en Levisbukse som hun hadde kjøpt i USA, og som er helt ny.
Og jammen sitter den som støpt nå!!! Var alt for trang sist sommer!
Det er sikkert 25 år siden jeg hadde en Levisbukse!!
Det er en stor dag! :D
Solange sa for siden:
Åhhh, Levis:) Ungdommen min det. Noen som husker følelsen av en trang Levisbukse med skjorta stappa NEDI (for ikke å snakke om strikkegenseren,for de som er gamle nok;)) og ikke som nå med strechbukse og vid, lang tunika over.... Drømmer om å kunne putte skjorta nedi buksa igjen snart....
Så deilig - blir en smule misunnelig her jeg sitter :D
Jojodama sa for siden:
Grattis med levisbukse! :p Husker vi var i ekstase når 555 modellene kom. mimre ;)
Fyller 30 idag, og kjenner at jeg synes det er veldig rart å liksom skulle være "voksen". :D:D (for det er man jo når man er 30+, er man ikke??)
Ha en fin søndag, for det skal jeg. :)
Har en ketolysekake som venter på meg i kjøleskapet. Ikke pokkern om jeg skal tryne og spise karber idag! :rolleyes:
Solange sa for siden:
Gratulerer så mye med 3o års dagen!!!!!Det er bare morro å bli voksen:p åra mellom 30 og 40 var mine beste!
Katteeier sa for siden:
Gratulerer så mye med dagen! :blomster:
Kan bare si det sånn; at det blir bedre og bedre!
40-årene er det beste tiåret i mitt liv, i alle fall!
Ha en super dag!
Katteeier sa for siden:
Ja, Levisbuksene gir grunn til mimring!
Vet ikke om de unge i dag vet hva det er for noe engang, men for oss som var yngre på 70 og 80-tallet er jo Levis selve svaret på buksedrømmene!
Koser meg, jeg! :D
Har dere forresten merket at når kiloene går av, da blir buksene stadig lengre og lengre i beina? Det er ganske morsomt!
Solange sa for siden:
He,he, og høyere og høyere i livet:D Kjøpte Levisbukser til 13 åringen min forleden, og han liker dem veldig godt:), og han er kresen og motebevisst... Er like gammel som deg, og min yndlingsbukse var en godt vaska Levis 555 som var HARDT snørt i livet med belte, og med hjemmestrikka genser nedi buksa....Ha,ha, følte meg lekker da...:p
Furine sa for siden:
Gratulerer, Katteeier! Det er opptur det!
Ah levisbukser! Det var stas, hugsar eg. Eg elska mine 507 bukser. Først hadde eg 502, men så forsvann dei. Så kom 507 og dei var berre best. Men så forsvann jo dei også. Nedtur. :(
Gratulerer med dagen, Danku! :)
Grått her i dag, men har vore ute og gått ein liten tur. Har eit håp om at det IKKJE blir minusgrader neste veke og at det blir vår i lufta. Er lei av ullkle no!
Sit her og kosar meg med ein kopp hylleblomstte. Ei venninna av meg i Norge har hyllebærtre i hagen, og lagar te sjølv. Har fått smakt med henne, og den er ganske nøytral, men samtidig god. Har vore på jakt etter det lenge, men har ikkje funne. Denne veka fann eg hylleblomstte i lausvekt! Hurra! :)
Popp sa for siden:
Gratulerer med dagen Danku! Håper du har hatt en fin dag, her har det hvertfall vært strålende vær.
Popp sa for siden:
Levis..ja :cool: Den gangen var vi ganske så kule med Levis bukser, Ball genser og mohair strikket genser i pastell farger. Ganske så artig tid..mange gode minner.
Mener jeg hadde 517. Moren min nektet å kjøpe så dyre bukser til meg så jeg brukte egne sparepenger på den buksen. Det var jeg ganskje så stolt av.
Popp sa for siden:
Det er den rette innstillingen, det. Ikke pokkern :D. Du kommer til å klare dette du!
Vi har kost oss i akebakken idag, det var helt fantastisk vær og akebakken var utrolig bra for små og store. Det gikk fort unna, men jeg var litt redd i starten, for det gikk så utrolig fort unna med den skaren som lå øverst. Men etterhvert smeltet det vekk og da turte "gamlemor" å kjøre snowracer også (med bremsen på :lol:)
mat sa for siden:
Så flink du har vært da, jeg har startet i dag syntes det er litt rart uten
brød men man blir vel fort vant til det, syntes det er gøy å se hvor mye folk har gåttt ned. dette skal jeg klare.
Ha en flott kveld
Popp sa for siden:
Velkommen!
Jeg må vel innrømme at jeg ikke er blitt vandt til det, men jeg sier bare til meg selv at jeg ikke skal tenke så mye på det. Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.