< Tilbake til oversikten

Fett (igjen)

Smilla sa for siden:

Oooook... min hovedsaklige fettkilde er rapsolje (og steking i meierismør da så klart). Men oi..1,5 dl olje er jammen mye på en dag (for det blir ca 1,5 dl om det skal være 150-200 gr fett ??????).
Jeg veier og teller og karbo og proteiner i den mengden jeg skal ha er ok. Men ser at jeg har slurvet med fettet i den grad at jeg ikke har fått i meg nok, siden det skal være mellom 150-200 gr fett fordelt utover dagen, og jeg har helt sikkert fått i meg under halvparten av hva jeg skal ha.
Og nå ser jeg at jeg på to uker med innstramming, dvs 20 karber, kun har gått ned 1 kg! :mad: Og det er nok pga for lite fett tror jeg (for kaffen nekter jeg å innse at det er...;))
Mitt spørsmål blir da: 1,5 dl olje, er det ok mengde å få i seg ila en dag?
(Får vel shotte...)
Jeg veier 63 og er 1,73 lang. Og jadda jadda :o...vet at jeg ikke er overvektig, men forsøker å finne trivselsvekta mi på 58-60 kg, samt at (og i all hovedsak) kroppen min funker superdupert på lavkarbo. Sover bedre, mer energi, lettere å trene osv osv!:D

Aggatuss sa for siden:

"Jeg veier og teller og karbo og proteiner i den mengden jeg skal ha er ok. Men ser at jeg har slurvet med fettet i den grad at jeg ikke har fått i meg nok, siden det skal være mellom 150-200 gr fett fordelt utover dagen"

Hei,

Jeg er ny her og skal ikke ned i vekt, ønsker bare å forandre livsstil til lavkarbo (Veier 62 kg, 170 cm høy og trener masse, 6-10 timer i uka (tidligere aktiv idrettsutøver). Men lurer på bl.a en ting: Hvordan vet du mengden av hva du skal få i deg?

• Hvor mye skal være karbo, hvor mye skal være proteiner og hvor mye skal være fett?

• Hva bør forholdet være mellom disse?

(Klarer ikke å finne det, verken her eller på nettet - trolig fordi jeg er i min 2. uke på lavekarbo (ca. 11 % av matinntakte, mot 60 %) og har tåkesyn, svimmel og slapp, og blir fort kvalm av å lese/scrolle på nettet ...).

Denne uka har jeg ligget på snitt: 11 % karbo, 66 % fett og 23 % proteiner, men har altså ikke peiling på om dette er bra (skal altså ha i meg LITT karb, ikke LCHF, Atkins eller ketolyse)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.