< Tilbake til oversikten

Psylliumfrø og ibux

mofe sa for siden:

Jeg drakk smoothie til frokost, og oppi den var bl.a nesten 1 ss psylliumfrø. Sammen med smoothien tok jeg to ibux, pga. menssmerter.

Alltid når jeg tar ibux, går det en halvtime før jeg merker virkning. God virkning.

Nå har det gått 1 time og 10 minutter. Ingen virkning av ibux.

Psylliumfrø drar jo til seg væske.

Tror dere den kan ha "dratt til seg" virkningsstoffene i ibuxen også?

Hilsen smerte-mofe som blir skrullete snart og går på veggen om denne ibuxen ikke virker snart... :(

Aline sa for siden:

drikk masse vann just in case...(som om du ikke allerede har gjort det...)
har ikke noen erfaringer med dette... men jeg pleier alltid å drikke et glass vann ekstra når jeg både "spiser" vitaminer og har linfrø i frokosten :)

mofe sa for siden:

Nå, 2 timer etter begynner jeg å kjenne litt virkning av ibuxen.. "MOT NORMALT" en halv time.

Aline sa for siden:

godt å høre!! selvom det var litt vel lenge å vente!!!!!!!! :eek:

mofe sa for siden:

Bringer denne tråden opp igjen..

Noen som tror at teorien min stemmer.. at pga. psylliumfrøene så ble virkestoffene i ibux tatt senere opp?

themonk sa for siden:

Jeg, tror det er riktig ja. Eller... Fiber gjør jo generelt at maten beveger seg raskere gjennom tarmen, slik at mindre av maten blir tatt opp. Altså har det sikkert samme effekten på Ibux. Sikkert et godt råd å ikke ta piller med et glass psyllium da. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.