Er tilbake i ketoverden, etter et misslykket forsøk.
Etter å ha kutta røken har jeg gått opp 20:eek: til tross for rimelig rigid fedonkosthold. I slutten av jula begynte vekta endelig å gå nedover.
Siden røkekutten, har blodsukkeret stabilisert seg pent og lavt (diabetes 2)
Matinntak ett døgn:
3egg 6 bitervarmrøkt bacon (3g karbo)
50G VALNØTTER (7g karbo)
pinnekjøtt med masse fett, 200g brokkoli med smør (5g karbo)
3 egg + bacon (3g karbo)
200g acocado + litt tunfisk i olje + majonaise og en ss rømme (2g karbo)
Høres dette vettugt ut?
I tillegg ktolysetablettene, + tran + omega 3 + litt cocosa med sjokoladesmak :)
Er klart i ketose, selv uten at stixene er her. Jeg oser aceton.
Blodsukkeret starter på 5,2 om morgenen, ligger rundt 4,4 hele dagen, samt 3,5 etter mosjon.
Takker, skjønne småpiger :)
Nøtter er ikke hverdagskost. Holder meg til boka så godt jeg kan.
Har forresten starta dagen med tomat, agurk og kylling i smør.
samt 4 cocosabiter (Har fylt kokosa tilsatt ydderst litt 80% sjoko samt ekstra kakao i konfektformer)
Du er i hvert fall ikke alene!
Jeg har lagt på meg 12 kilo etter at jeg sluttet å røyke!:eek:
Dia2 har tatt helt av etter at jeg "tok pause" fra ketogen kost, så fra i dag er det tilbake i fett- landet igjen!
Og det er deilig!:D
Vi fikser dette, vi! Vi har jo sluttet å røyke, jo! :heia::heia::heia:
Dagens kost:
Tomat, agurk og kylling i smør (2g karbo)
Græddost 150gram (var supersulten) 0 karbo
Til middag blir det pinnekjøtt og 200g brokkoli (5g karbo)
Resten av dagen får bli slik at jeg får i meg nok grønt. Er forresten forfjupset over karboinnholdet i løk. Jeg er løkoholiker!
Kanskje du er litt dårlig til å planlegge...? Sånn litt....?
Den haugen med gräddost kunne jo inneholdt feks agurk, tomat, paprika OG litt ost!
Så på oppskrift-delen angående frokost, lunsj og småmåltider for tips! Eller rett og slett rester fra gårsdagens middag. :)
Elsker løk selv og spiser det med god samvittighet! ;)
Bomskudd.
Er planmenneske.
Pga diabetes har jeg i flere år planlagt mat for minst ei uke av gangen, men det er jo litt greit å variere litt innaforr samme døgn.
Jeg er og veldig glad i løk, men prøver å skifte ut endel med purre nå om dagen. Vanlig løk har 5,7g karbo pr 100g, purre har 3,6g og vårløk 4,7g i følge Bama.
Forstår på boka at man skal øke karbinga etter ei stund. Hvor mange uker skal man gå på 20? Er set sånn +5 i uka etter ei stund, for å snu når stixen får feil farge?
:rodme: igjen!
Føler meg ikke så veldig super! Er dødsgod på teorien, men er desverre ikke noe god til å klare å følge den selv! I lengden, da! Har jo gått opp og ned de "samme" kiloene opptil mange ganger.:o
Vet at teorien virker, da! For jeg går jo ned, og mange med meg! Satser på at jeg til slutt skal klare å følge mine egne gode råd lenge nok til å kunne kalle meg selv "slank og røykfri for godt"!:p
Og Kitt og begge: Supergratulerer med røykeslutt!! Det går bra så lenge dere vil det, skal dere se:D:heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.