< Tilbake til oversikten

Hvitløksdressing?

Vettel sa for siden:

Hur??

Ok, rømme+hvitløk...? Eller må man ha noe mer for å få god smak?
LOVER! Har forsøkt å søke og lete, for det finnes sikkert her inne. :)

Leste nemlig oppskrift på lasagne uten bunn og da fikk jeg lyst på det og hvitløksrømmedressing... (helst ala den til peppes!)

Ana sa for siden:

Jeg bruker bare rømme og hvitløk, og lar den stå litt så smaken setter seg ordentlig.

Victory sa for siden:

Jeg fant denne... har ikke prøvd den, men overskriften sier den ligner på Peppes sin. ;)

Ingredienser:
1 beger rømme
2 fedd hvitløk
salt
pepper
gressløk
estragon

Tilberedning:
Hvitløken presses og has i rømmen. Resten av krydderne tilsettes. Smak til og evt. juster med mer krydder. La dressingen stå en stund slik at rømmen trekker til seg smaken.

Vettel sa for siden:

Takk!

somaya sa for siden:

Jeg sverger til CF eller rømme, en fedd hvitløk, salt og pepper og en liten dæsj sitron. Dette er digg på salat med kylling i.

nellie sa for siden:

jeg pleier å blande litt majones i et beger rømme, ta en god dæsj med olivenolje i, (for pen hud:D) finskjære litt rødløk, presse oppi hvitløk og salte og pepre.

Siren sa for siden:

Hei! Når jeg lager hvitløks-dressing, gjør jeg som følger :

lettrømme
hvitløk ( etter smak)
litt salt
litt pepper
bruker også av og til et krydder som heter Persillade ( fås kjøpt i Mega-butikker,et lite glass, dette er en blanding av persille og hvitløk, utrolig godt krydder!)
litt sitronsaft
litt gressløk el.finhakket frisk bladpersille.

God apetitt :)
Siren.

Dirtyday sa for siden:

Jeg bruker en box seterrømme, en hel kinesisk hvitløk og en del dråper med chilliolje, sort pepper og litt LO salt. Lar den stå over natta. Den blir knallgod:-)))

Vettel sa for siden:

OMG! Med alle disse oppskriftene kommer jeg til å måtte ha hvitløksdressing hver dag i flere måneder, for å teste ut og finne "The Best". ;)

Tusen takk igjen!

ps. Når det er så enkelt å lage dressing, hvorfor kjøper man egentlig de dyre dressingene med alskens sukker, tilsetningsstoffer, etc?!

Seba-stina sa for siden:

Jeg lager verdens beste hvitløksdressing, det er jeg sikker på :ler:

1 beger creme fraichè
3 ss majones
saften av 1/2 sitron
salt
pepper
finhakka hvitløk (bruker sikkert 6-7 fedd)

NAM NAM!

Men jeg husker bare ikke hvor lenge den holder seg i kjøleskapet... Noen som kan tenke seg til det?

Svadadama sa for siden:

Santa Maria har et veldig godt krydder som heter Roaster garlic and pepper, det bruker jeg i rømme sammen med litt fersk hvitløk. Kjapt, enkelt og veldig godt!

Namba sa for siden:

Jeg bruker rømme, hvitløk, gressløk, pepper, pommes friteskrydder og litt sitronsaft. Den eneste "fella" jeg har oppdaget at man kan gå i er egentlig å rett og slett bruke for mye hvitløk. Ellers er det veldig lett å smake seg frem til et godt resultat. Som de andre sier så blir den bedre når den får stå litt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.