Tilberedning:
Hvitløken presses og has i rømmen. Resten av krydderne tilsettes. Smak til og evt. juster med mer krydder. La dressingen stå en stund slik at rømmen trekker til seg smaken.
jeg pleier å blande litt majones i et beger rømme, ta en god dæsj med olivenolje i, (for pen hud:D) finskjære litt rødløk, presse oppi hvitløk og salte og pepre.
Hei! Når jeg lager hvitløks-dressing, gjør jeg som følger :
lettrømme
hvitløk ( etter smak)
litt salt
litt pepper
bruker også av og til et krydder som heter Persillade ( fås kjøpt i Mega-butikker,et lite glass, dette er en blanding av persille og hvitløk, utrolig godt krydder!)
litt sitronsaft
litt gressløk el.finhakket frisk bladpersille.
Jeg bruker en box seterrømme, en hel kinesisk hvitløk og en del dråper med chilliolje, sort pepper og litt LO salt. Lar den stå over natta. Den blir knallgod:-)))
Santa Maria har et veldig godt krydder som heter Roaster garlic and pepper, det bruker jeg i rømme sammen med litt fersk hvitløk. Kjapt, enkelt og veldig godt!
Jeg bruker rømme, hvitløk, gressløk, pepper, pommes friteskrydder og litt sitronsaft. Den eneste "fella" jeg har oppdaget at man kan gå i er egentlig å rett og slett bruke for mye hvitløk. Ellers er det veldig lett å smake seg frem til et godt resultat. Som de andre sier så blir den bedre når den får stå litt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.