Nå er eg så deppa og lei meg. Har nesten gitt opp.
Vekta har stått stille i vel 3 veker. Joda, eg har lest at det er normalt og skjer med nesten alle, men grunnen til at eg er deppa i dobbel forstand, er at eg leste på internett i går at medisinen eg tar for depresjon (zoloft) er ein typisk partystopper. :hylgrine:
Så ka gjør eg då? Ikkje kan eg slutta å ta medisinen heller.
Har du vurdert å kutte ned litt på medisinen? I samråd med lege altså?
Jeg har selv gått på Zoloft og innså plutselig en dag jeg gikk tom at jeg ikke trengte den lenger. Nå på lavkarbo er jeg i bedre humør, "livet er lysere", mindre ting som er et slit og ork og "dalene" er mye, mye lettere å komme opp av.
Zoloft hjalp meg også veldig - men det gjorde jammen meg lavkarbo også...og nå er jeg heldigvis kvitt Zoloften....
Her var det jammen masse trøst å få :D.
Nei ka er alternativet, stappa i seg smågodt i kilovis :nei::ja:? Problemet er at eg nettopp har øka dosen i samråd med legen. Og eg som drømte om bikini figur til sommeren.
Hvem vet, du kan jo være blant de som har den effekten av lavkarbo at du kanskje kan kutte ned på medisinen etterhvert? Du vil i såfall ikke være den første som har opplevd at også depresjoner blir lettere med dette kostholdet :D Og da vettø, skal du se kroppen din krymper, sakte men sikkert!
Som du selv sa er ikke alternativet særlig slankende eller bra for helsa, så hva har du å tape?
Vi heier på deg! :D
Uten å råde deg til å kutte på medisiner uten legens samtykke.
For meg hjalp det like mye å gå over på lavkarbo. Psykologen var ikke helt overbesvist, hun ville ha meg på sterkere medisiner. Men jeg jeg forsøkte og vant! (sammen med andre faktorer i mitt liv som gjorde at jeg ble medisinfri.)
vet ikke om det er noe trøst, men har selv stått stille i flere mnd, så da er jo ikke 3 uker såå lenge, bare ha tolmodighet så løsner det seg sikkert! =)
Du kan jo kanskje spørre legen din om å bytte medisin? Jeg har selv gått på zoloft, å la på meg masse så vet litt om hvordan det er:( ble jo ikke akkuratt mindre deppa av det da...:rolleyes: Jeg prøvde bla. annet Fluoxetin og Cipralex, og hadde spesielt hell med sistnevnte :ja:
Håper det ordner seg for deg både med det ene og det andre:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.