< Tilbake til oversikten

Deppa i dobbel forstand

annelis sa for siden:

Nå er eg deppa og lei meg. Har nesten gitt opp.
Vekta har stått stille i vel 3 veker. Joda, eg har lest at det er normalt og skjer med nesten alle, men grunnen til at eg er deppa i dobbel forstand, er at eg leste på internett i går at medisinen eg tar for depresjon (zoloft) er ein typisk partystopper. :hylgrine:
Så ka gjør eg då? Ikkje kan eg slutta å ta medisinen heller.

Hjeeeeelp :nedfor:!

Vettel sa for siden:

Det er ikke umulig å gå ned på zoloft. Men du må nok bare prøve enda hardere.... Om det var en oppmuntring, hehe!

Charlott sa for siden:

Hva er alternativet til å fortsette? ;)

Jabba sa for siden:

Har du vurdert å kutte ned litt på medisinen? I samråd med lege altså?
Jeg har selv gått på Zoloft og innså plutselig en dag jeg gikk tom at jeg ikke trengte den lenger. Nå på lavkarbo er jeg i bedre humør, "livet er lysere", mindre ting som er et slit og ork og "dalene" er mye, mye lettere å komme opp av.
Zoloft hjalp meg også veldig - men det gjorde jammen meg lavkarbo også...og nå er jeg heldigvis kvitt Zoloften....

annelis sa for siden:

Her var det jammen masse trøst å få :D.
Nei ka er alternativet, stappa i seg smågodt i kilovis :nei::ja:? Problemet er at eg nettopp har øka dosen i samråd med legen. Og eg som drømte om bikini figur til sommeren.

Charlott sa for siden:

Hvem vet, du kan jo være blant de som har den effekten av lavkarbo at du kanskje kan kutte ned på medisinen etterhvert? Du vil i såfall ikke være den første som har opplevd at også depresjoner blir lettere med dette kostholdet :D Og da vettø, skal du se kroppen din krymper, sakte men sikkert!
Som du selv sa er ikke alternativet særlig slankende eller bra for helsa, så hva har du å tape?
Vi heier på deg! :D

Vettel sa for siden:

Uten å råde deg til å kutte på medisiner uten legens samtykke.
For meg hjalp det like mye å gå over på lavkarbo. Psykologen var ikke helt overbesvist, hun ville ha meg på sterkere medisiner. Men jeg jeg forsøkte og vant! (sammen med andre faktorer i mitt liv som gjorde at jeg ble medisinfri.)

annelis sa for siden:

Ok! Då forsøker eg ei stund til og håper på bedring.

mamma87 sa for siden:

vet ikke om det er noe trøst, men har selv stått stille i flere mnd, så da er jo ikke 3 uker såå lenge, bare ha tolmodighet så løsner det seg sikkert! =)

crystall sa for siden:

Du kan jo kanskje spørre legen din om å bytte medisin? Jeg har selv gått på zoloft, å la på meg masse så vet litt om hvordan det er:( ble jo ikke akkuratt mindre deppa av det da...:rolleyes: Jeg prøvde bla. annet Fluoxetin og Cipralex, og hadde spesielt hell med sistnevnte :ja:

Håper det ordner seg for deg både med det ene og det andre:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.