< Tilbake til oversikten

Skaldemanns farsebrød

Jabba sa for siden:

Noen som har prøvd denne oppskriften fra kokeboken hans???
Jeg lurer på en ting.....det er meningen at det er rå kjøttdeig som skal formes til en brød og stekes i ovnen? Jeg har aldri stekt kjøttdeig i oven før og lurer på om det lar seg gjøre....
Jeg er sååååå dum når det gjelder matlaging....

Gerd sa for siden:

Det er vel sikkert bare å bruke en brødform du kler med bakepapir eller aluminiumsfolie.
LEgger det rått oppi ja.

Steker mye kjøttpuddinger slike jeg :ja:

Yonah sa for siden:

Bare å legge bakepapir i en brødform, legge kjøttdeigen oppi og steke. Såklart kjøttet blir gjennomstekt.

Kitt sa for siden:

Når du har funnet ut hvor genialt det egentlig er, må du prøve deg på Gerds kylling- kjøttpudding. :sikle:
Lag like gjerne dobbelprosjon med kyllingkjøttdeig fra FirstPrice (700g pakke).

Jabba sa for siden:

Tusen takk alle sammen for raske svar! Det er så flott med dette forumet - alltid svar og få og ingen som ler av "dumme" spørsmål !!!
Da skal jeg lage denne til middag i dag og neste gang skal jeg prøve Gerd sin variant! Her lig med noen nye middagsforslag - vi trenger sårt å variere litt...

Dette farsebrødet er vel ok å fryse ned også???

Gerd sa for siden:

Jupp egner seg til frysing :ja:

Jabba sa for siden:

Skal det være vann i ovnen når det stekes?

Kitt sa for siden:

Det har aldri jeg gjort!:)

hansola sa for siden:

Med fare for å kuppe tråden. Er det noen som har linken til Gerds kylling- kjøttpudding. Jeg har prøvd å søke etter beste evne jeg, uten resultat.

Gerd sa for siden:

trykk på middagsoppskrifter i signaturen min ;)

Jabba sa for siden:

Farsebrødet falt i smak det - til og meg gubben godkjente det! Må ha i litt mer krydder neste gang ....

Kitt sa for siden:

:heia:

I Gerds kyllingkjøttpudding bruker hun karri. Det falt ikke helt i smak her, så jeg brukte grill- og paprikakrydder neste gang og det ble veldig godt!:sikle:
Så godt at snuppa ringte hjem fra en venninnne for å forsikre seg om at jeg gjemte en restebit eller to til henne! Tenk om bror hadde spist opp alt før hun kom hjem!:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.