< Tilbake til oversikten

Da har jeg virkelig fått bekreftet karbenes negative virkning på min kropp

Victory sa for siden:

Ikke at jeg ikke viste det fra før altså... ;) Men nå har jeg virkelig fått se det sort på hvitt. Leste et tips her inne om og veie seg hver dag for en stund for å få seg en oversikt over hva man evt tåler bra og dårlig, så etter en lang stillestående periode har jeg begynt med det. I går hadde jeg endelig gått ned 300 gram. Men så ble så ble jeg i går kveld med og bestilte pizza.. (whaaaat???? :eek: ) Også ble det et par glass rødvin. Tenker ikke noe mer over det, men da jeg veide meg i dag hadde jeg gått opp, ikke mindre enn 1.2 kilo. Tenk på det!! Det er ganske crazy.....

nellie sa for siden:

Det er jo ikke FETTVEKT du har gått opp over natten

Victory sa for siden:

Nei, jeg vet det...er vel bare vann, men syns det likevel er "fasinerende" og tenke på...i mangel av bedre ord. LItt av en prosess som pågår i kroppen lissom.

Photobscura sa for siden:

Nellie har rett. Men det er jo ganske betenkelig at litt pizza får kroppen til å samle så mye vann. Det er jo ikke normalt å samle så mye vann over natta, og er jo også et tegn på at pizza kanskje ikke er av det lureste å spise :cool:.

Victory sa for siden:

Hehehehe...ja jeg tror man får ta med seg det som et godt tips ja! Pizza med ekstra ost på skorpen er IKKE noe man bør spise, RETT OG SLETT! ;)
Men plutselig kom jeg på at jeg drakk et par glass rødvin også da, så er vel ikke bare pizzaen sin skyld, men føles lettere og skylde på den kjente jeg nå. :rolleyes:

Rødvin kan jo faktisk være vanndrivende (eller, alkoholen i alle fall). Rødvin drikker i hvert fall jeg med den beste samvittighet. Og ost er heller ikke av det verste du kan få i deg. Tror nok det er pizzaen som er synderen her, altså, eller, for å være nøyaktig -pizzabunnen.

Gracella sa for siden:

Neste gang (???) så spiser du bare fyllet på pizzaen. Det gjør jeg.
Er jeg på besøk hos noen, så gjlør jeg også det, men jeg forklarer hvorfor jeg ikke vil spise pizzabunnen.

Victory sa for siden:

Neste gang??? Den skjønte jeg ikke.. ;) Tenker ikke det blir noe neste gang i nærmeste fremtid, jeg pleier og være flink og forslå alternative retter når problem maten dukker opp, men i går ble det nå sånn da. Men helt klart en løsning og spise fyllet ja.

Og rødvin tenker jeg også og fortsette med, det står jo også i boka at det er ok.

Hehe. Bra tenkt! Det er lov å tryne i blant, i lengden er det noe vi lærer av! :)

Gracella sa for siden:

Jeg mente neste gang pizza er eneste alternativet ;).
Selv har jeg fått folk til å slutte å blande kjøttsausen i pastaen, men heller servere den ved siden av. Da kan jeg også spise :).
Så det var bare ment som et tips for hvordan man kan gjøre det beste ut av slike situasjoner.

Victory sa for siden:

Hehe...ja jeg skjønte det :) Jeg var bare ironisk, "skjønte det ikke" som i at det jeg ikke har planer om noen neste gang. Men takk igjen for tips! :)

Kitt sa for siden:

Det har jeg oppnådd med svigermor!:heia:
All mat serveres hver for seg, så kan alle spise det de vil ha/tåler uten styr!
Før mente hun det var så mye styr å ha alt i forskjellige skåler etc, men med fire barnebarn som liker forskjellige ting og to andre som ikke skal ha/ikke tåler etc fant hun ut at det faktisk ble mindre styr med "hver for seg mat". Og så mye letter enn å huske på hvem som vil ha hva!:D

Gracella sa for siden:

Ja, ikke sant, Kitt. Mesteparten av "styret" med dette kostholdet er bare at gamle vaner er vonde å vende (for å ikke snakke om gamle damer, hehe).
Datteren min spiser også mer når hun kan velge de enkelte ingrediensene og ikke få det mikset :)

Victory sa for siden:

Det er jo egentlig vinn vinn for alle da. Så kan man plukke hva man vil istedenfor og få alt rørt sammen i en graut! :) Ser mer delikat ut gjør det også..

Kitt sa for siden:

Jeg har alltid satt litt stolthet i å huske hva folk ikke vil ha/ikke tåler/ikke kan fordra og andre særegneheter hva mat angår, så jeg har for eksempel ikke salater hvor alt er blandet sammen. Kan ha opp til 20 forskjellige skåler, med masse forskjellig som er godt i salat!
Vil jo ikke selv ha tomat (jøkk) eller nå mais eller ananas, og syns det er så mye enklere å ha alt i forskjellige skåler!

Og hvorfor må risen oppi gryteretten? Eller pastaen? Da kan den jo ikke velges bort?

Kanutten sa for siden:

Enig med du! Omtrent all mat kan serveres på tapasvis; dvs i egne skåler.
Guttungen skal konfirmeres til våren og da har jeg tenkt å lage tapas/koldtbord. (Mamma får hetta hvis jeg kaller det tapas, koldtbord skjønner ho :lol:) Da blir det bla en "ren" gryterett med bare kjøtt og saus med alt annet av tilbehør liggende i skåler ved siden av, så kan folk ta det de vil ha.

Kitt sa for siden:

Jeg hadde mega koldtbord/tapas- greier da vi konfirmete sønnen for snart 2 år siden!

Hadde så utrolig mye mat! Og det var så varmt 10. mai og en tunnel var stengt og gjester forsinket og maten smeltet nesten og hagestuen var bakerovn og.......

Men utrolig morsomt å få masse skryt for maten, god blanding av tradisjonelt koldtbord, tapas og lavkarbo!:sikle::sikle::sikle:

Hadde holdt på i ukesvis,da, men utrolig gøy! Gleder meg alt til snuppa skal konfimeres om 4 år!:D

C-shine sa for siden:

Skjønner hva du mener!!!

På fredag veide jeg 74,9 kg. Lørdag har jeg spisedag (følger ikke en streng lavkarbo diett, men har et eget opplegg), og det var greit. MEN jeg klarte ikke å dy meg på søndagen slik jeg pleier... Stappa innpå smågodt, potetgull og en halvliter med øl:( I morges veide jeg 76,4 kg!!!!!!!!!:mad: Kjenner at kroppen er full av vann og dritt - vet at det ikke er fettvekt men det føles ikke godt allikevel. Så nå er det skjerpings fremover!!

StegforSteg sa for siden:

Jada - helga mi var også "dyr" på vekta.....nesten sånn at jeg faktisk vurderer å bytte veiedag fra mandag til fredag slik at jeg ikke skal miste motivasjonen helt :(

Licota sa for siden:

Jeg veier meg fredag/lørdag (og kanskje andre dager, hoho) men det er fredag som er den offisielle dagen.:) Syns det funker utmerket!

StegforSteg sa for siden:

Ja jeg tror nok at fredag skal få være offisiell veiedag her å :D

Vettel sa for siden:

Fredag eller torsdag, den dagen med best vekt, hehe! Lengst mulig unna helgen ja. :)

Bra det er flere, haha!

Victory sa for siden:

Jeg har begynt og veie meg ganske ofte jeg nå..leste et tips her at det kunne være smart for og få en oversikt på hva som evt gjør at man går opp eller ned. :) I går var jeg STRENG etter helgekaoset, og er tibake på track..(Nesten, mangler 100 gram)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.