Har hatt intens og vond hjertebank(er 36år)og "vondt" i beina:(
Har hatt 3 søvnløse netter pga.dette...prøvd med magnesium,hjelper bare litt. Har og vond hodeverk,og svimmelhet. Startet på tirsdag med ketolyse.
Har tatt av 2kg:)
Jeg vil så gjerne fullføre dette,-men vet ikke om jeg tør med tanke på hvordan jeg er nå:(
Hvor mye magnesium har du prøvd? Jeg tar 2x300mg fast hver kveld.. Noen ganger tar jeg det på morran også om jeg har vondt i hodet.
Men denne første uka er den verste. Hold ut, det blir bedre! Få i deg nok vann så du ikke får vondt i hodet av den grunn. Jeg hadde kjempevondt i hodet, var svimmel, hadde hjertebank mm første uka og godt uti andre uka.. Kroppen hadde skikkelig abstinenser. Og karber er som alkohol og annen dop, kroppen får litt panikk når de blir borte;)
Jeg startet i slutten av mars i fjor og har gått ned 20kg nå, så det var verdt den første tiden;)
Stemmer i det Imse sier. Fravær av raske karbohydrater GIR abstinenser, og kroppen craver rask energi. Om du klarer å bite tenna sammen til det er over, så vil du få det så bra på den andre siden :).
I starten kvitter kroppen seg med mye overflødig vann samt at væskebehovet øker, og det kan lønne seg å øke magnesiumdosen midlertidig, da det skylles ut en del mineraler i starten.
Lykke til videre, ikke gi deg :heia:!
Er helt enig med Imse og Photo, det du opplever er nesten som abstinenser og går snart over!
Drikk masse, gjerne også Farris/Taffel (jeg halvblander med vann, enklere å drikke) så du får i deg salter ved siden av Magnesium.
Hadde det slik i starten jeg også, men gikk over i løpet av ei lita uke. Det er verdt det!
Kvalmen kommer ofte av at man ikke er vant til alt fettet i tillegg til abstinenser. Øk på fettet langsomt, så blir det fort bedre!
Svimmelheten gir seg når kroppen venner seg til å forbrenne fett i stedefor glukose!:heia:
Istemmer med de andre! :)
Noen har mer plager enn andre i den første fasen, som jeg har valgt å kalle "avvenningsfasen". Selv var ejg bare plaget i 2-3 dager, men har snakket med folk som har følt seg døden nær!
Plutselig snur alt, kroppen fungerer igjen - og MYE bedre enn før.
Det er så ABSOLUTT verdt alle plagene i starten :)
Lykke til! :D
Takk for alle gode svar!
Var jo betryggende å høre...
Dama på helsekosten ba meg kutte ut kuren.hun mente jeg hadde seriøs magnesiummangel,hvilket var farlig :(
Men velger å tro på det jeg leser her:D
Eh... "Damer på helsekosten" har meninger om så mangt, om du er usikker anbefaler jeg deg et legebesøk og blodprøver, istedet for å høre på det de sier. Gjelder forsåvidt om du er usikker på svarene du får her inne, også ;) Magnesium er det som hjelper meg også, forøvrig.. Har ikke, pr def, magnesiummangel, men antar det er "fritt magnesium" som vaskes ut når jeg drikker mye. Synes magnesium tilogmed hjelper mot hodepine, de sjeldne gangene jeg får det, etter overgangen til lavkarbo.. :)
Hei... En som skrev at det kan være lurt å oppsøke en lege. Anbefaler i så fall å gå til en lege som har god kunnskap om lavkarbo kosthold. Jeg vet om en; Sofie Hexeberg.
HAHAHA! Ja, det kan man skrive under på! Dama prøvde kanskje å selge deg noen fine piller for problemet? En gang klarte jeg ikke å holde meg, og spurte ei dame bak disken om hvor mange tabletter hun tok hver dag. Hun listet opp det ene produktet etter det andre, og når hun endelig kom seg gjennom lista var hun oppi nærmere femti- 50!!!- tabletter!!! Det er jo et helt måltid i mengde! Nei, takke meg til naturlige greier altså!
Må skrive under på at magnesium virker på meg oxo. Jeg har oxo en del kramper i beina, spesielt på natten, men etter at jeg begynte å bruke mye cocosa har jeg ikke hatt behov for å bruke så mange magnesiumtabletter. Kokos inneholder visstnok magnesium. Så der har du nok et tips :) Hold ut og lykke til!
nei,rart nok gjorde hun ikke det....jeg skulle ha både chrom og magnesium,men endte opp med null og niks!
Ikke akkurat mersalg der inne nei:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.