Tøvsjur sa for siden:
e på dag tre med skikkelig ketolysediett. Prøvde å tisse på sån ketostix i sta, men a bare på normalt... E detta normal eller?
Kjente æi blei litt oppgitt no asså:(
Har logge godt under 15 g karb for dag de her dagan
Tøvsjur sa for siden:
e på dag tre med skikkelig ketolysediett. Prøvde å tisse på sån ketostix i sta, men a bare på normalt... E detta normal eller?
Kjente æi blei litt oppgitt no asså:(
Har logge godt under 15 g karb for dag de her dagan
Tussemor sa for siden:
Fikk du ingen utslag på stixen, er den hvit?
Tøvsjur sa for siden:
jo fikk utslag, men lå bare på midten av den skalaen. ikke øverst sån som æi har skjønt man skal gjøre..:(
Photobscura sa for siden:
Endra tittelen din, det heter ikke å være i ketolyse, men i ketose ;).
Det er ingen grunn til å ligge på under femten gram om dagen, altså. De fleste her inne ligger på et minimum av femten.
Når på dagen tester du?
arnakristin sa for siden:
Hei,
For noen tar det litt tid å komme i ketose…
Testen med stixen skal tas på kvelden minimum to timer etter siste måltid. Dette for mest korrekt resultat da de aller, aller fleste vil få positivt utslag på morningen.
Dersom stixen skifter farge så er du i ketose det er ikke noe mål om at den skal komme på den aller mørkeste fargen. Dersom man får den mørkeste fargen så kan det være en indikasjon på at man drikker for lite vann.
Oi, der svarte jeg litt fort. Utslag er utslag, det har ingenting å si hvilken farge du har på sticksen. Er det rosa til lilla farge, så gratulerer, da er du i ketose!
Men om du har det mørkeste utslaget, så kan det faktisk tyde på at du drikker for lite vann, sånn at urinen din er konsentrert.
Tøvsjur sa for siden:
hehe takk skal du ha!
Nei hadde gentlig ikke planer om å ha så lav karb intak, men det blei bare sån i går iallefall. Men e det galt å ha mye mindre en 15 g karb for dag?
Tøvsjur sa for siden:
Så da e æi i ketose asså:) Jippi:)
Æi tissa no nettopp på den. Altså på kvelden da:)
Charlott sa for siden:
Ca 2 timer etter siste måltid gir sikrest resultat :)
Tøvsjur sa for siden:
å no blei æi glad:):):):):)
Va bare ei venninne av mæi som sa at ho hele tia lå på den øverste og ho trudde det va derfor ho gikk så mye ned. Men da stemme ikke det asså?
E så utrulig greit å kunne spørre her inne, og få svar på det man lure på:) Greit for en nybegynner som mæi:)
Tøvsjur sa for siden:
da skal æi spise middag snart også tiss om to timer:)
Pandora sa for siden:
Unnskyld....Tøvsjur:
Skriver du alltid sånn dialekt? eller er det litt "tøv" dette her;-).. bare lurte, snakker også dialekt og har ikke noe imot det, bare litt mer slitsomt å lese...
Tøvsjur sa for siden:
tøv...? nei e ikke det.... e bare æi som e så vant til å skrive dialækt så gjør som regel det. iallefall på sån hær forum og sånt... Trudde ikke æi hadde så vældig vanskelig dialækt å læse.... men men...
Pandora sa for siden:
...fredag kveld vet du...
må konse noe voldsomt (sikkert ketosen;-)
StegforSteg sa for siden:
Jeg har ikke ulik dialekt som deg, men jeg synes det faktisk er strevsomt å lese dialekt ;)
Tøvsjur sa for siden:
hehe:) satse på det blir bedre en anna dag å læse da... e så vant med å skrive på dialækt at æi kommer nok til å fortsætte med det;)
Tøvsjur sa for siden:
oki.. æi synes det e litt spennanes med dialækter:) Gøy å se at man snakke forskjellig. og inne på et forum tenke æi at vi "snakke" sammen;)
Man kan ha veldig mørkt utslag også, uten at det betyr at man drikker lite.
Men fargen på sticksen sier niks om hva som skjer i kroppen, bare i urinen. Ketoner er brennstoff for kroppen, det den ikke bruker kommer ut i svette, ånde, urin, avføring etc. Så glem fargen, er det utslag, er du i ketose ;). Sticksene er bare en indikator, og det er ikke noe poeng i å måle seg ofte.
Det er ikke noe farlig å ligge under femten, men du går jo glipp av en del valgmuligheter, da. Med femten gram kh om dagen står du jo fritt til å spise en masse grønnsaker, og det har for de fleste ikke så mye å si for vektnedgangen om du spiser ti eller femten gram per dag. :)
Tøvsjur sa for siden:
tusen takk for kjæmpegode svar. føle æi skjønne mye mer allerede:)
Det er bare å spørre!
Står jo mye om dette i boka, også :).
Areola sa for siden:
Bare et personlig synspunkt her fra meg:
Det er nok mange som foretrekker at man skriver på et av de to skriftspråkene vi har her i norge, meg inkludert :)
mamma87 sa for siden:
enig!
Tøvsjur sa for siden:
hehe litt gøy at denna tråden handle mer om at æi skriv på dialækt enn det æi egentlig spurte om... Men dåkker må bare la være å lese hvis det e slitsom..:)
Kitt sa for siden:
Problemet er at du da får mindre hjelp enn du ville fått om du skriver noe vi faktisk orker å lese!
Mange av oss leser gjennom 100- vis av innlegg hver dag. Må innrømme at jeg hopper over de som er skrevet på dialekt!:o
Og det gjelder ikke bare på dette forumet, og også når voksne folk skriver sms- språk på nett!:p
StegforSteg sa for siden:
Signerer denne. SMS-språk og dialekter ødelegger det norske skriftspråket i tilegg.
Carisma sa for siden:
Så du er med andre ord ute etter svar fra kun de som snakker og skriver/leser samme dialekt som deg? Siden man selv er ansvarlig for at budskapet en ønsker å få frem oppfattes og forstås av motparten ville jeg trodd et var mer hensikitsmessig å skrive på et av de 2 skriftspråkene vi har her i landet.... :cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.