:)Hei! Jeg spiser etter lavkarbo-prinsipper, men går ikke på ketolyse, siden jeg er relativt normalvektig og bare vil ned rundt 7 kg. Jeg spiser derfor en del fiberrik, som inneholder noe over 3 gram kh per stk. Har regnet ut at jeg ligger på rundt 30 gram kh for dagen. Har mye pålegg på disse. Spiser disse så og si til alle måltid fordi jeg liker det så godt. Og blir god og mett av dem.
Problemet mitt er at jeg ligger på et kaloriinntak på ca 1200 kcal om dagen, noe jeg vet er for lite, men jeg har ikke særlig matlyst. Dessuten føler jeg at det blir feil og sitte og trykke i meg masse mat når jeg er mett. Er det ikke slik at kroppen regulerer dette? Vil jeg ikke kunne gå ned i vekt med et så lavt kcalinntak? Dette er vanskelig..
Joda, spiser en del fett tror jeg. Mye smør og mye ost. Og så steker jeg alltid kjøtt og kylling i smør/olje. Spiser litt creme fraiche også. Kanskje jeg kan legge til litt nøtter? Vil gjerne holde matinntaket mitt slik det er nå siden jeg er veldig tilfreds med det. Er av den kresne typen, men med denne maten er jeg fornøyd. Er bare så dumt hvis kcalinntaket skal ødelegge for resultatene.
En ting til jeg lurer på; når jeg spiser soppass "mye" som 30 gram kh, vil jeg ikke da kunne redusere fettinntaket litt, og dermed også kaloriene? :)
Jeg ligger og på ca 30g karbo daglig, (litt opp og ned) har gått ned 4,5 kg nå på 5 uker, men har egentlig ikke tenkt hvor mye jeg vil ned, 5 kg til muligens siden dette gikk som smurt! Om jeg spiser 1200 kalorier til dagen så føler jeg at kroppen går på sparing innen kort tid. Jeg spiser vel rundt 1600 nå, noe som fungerer bra for meg. Om du tar en neve mandler, (ca 20 gram) så får du i deg 118 kalorier og 0,9g karbo.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.